خودروئی مینیاتوری از سرزمین وایکینگها

 سامیار راشد: در این روزها، استارت آپ های بیشماری در حال شروع به کار برای ساخت خودروهای برقی هستند. از فارادی فیوچر گرفته تا لوسید موتورز تا استارت آپ ها کوچک، صنعت خودروسازی در حال تجربه کردن تحولی شگرف در طول تاریخ است.

این بار نوبت به یک استارت آپ کوچک از کشور سوئد است تا بتواند در صنعت خودروسازی خودی نشان دهد. این خودرو کوچک شهری که فعلأ در حد پروتوتایپ بوده و تا تولید انبوه فاصله دارد، Uniti One نام دارد. طراحی آینده نگر آن با کابین پانوراما که سرتاسر آن را شیشه فرا گرفته است، فضای کافی برای دو سرنشین را دارد، درست همانند رنو Twizy. اما برخلاف Twizy، این مینی کار سوئدی از ظاهری جذاب و فضای درخور توجهی در کابین بهره می برد.

 

اما اوج جذابیت و نوآوری Uniti در کابین آن مشهود است که فرمان آن به شکل جوی استیک و دسته کنسول های بازی نظیر پلی استیشن ساخته شده و در مرکز آن یک نمایشگر عمودی تبلت مانند قرار دارد که اطلاعات سرعت و برخی از کنترل ها بر روی آن قرار دارد. همچنین کابین از نور محیطی برای ایجاد فضایی دلنشین بهره می برد.

مجموعه باتری های لیتیوم یونی ۲۲ کیلوواتی، آن را قادر می سازد تا با یکبار شارژ کامل بتواند مسافت ۳۰۰ کیلومتر را بپیماید و با سیستم شارژ سریع خانگی، به تنها ۳ ساعت و ۱۰ دقیقه زمان احتیاج دارد تا بتواند بطور کامل شارژ شود. همچنین از طریق شارژ DC می تواند در ۳۰ دقیقه به مقداری شارژ شود که بتواند ۲۰۰ کیلومتر را طی کند. Uniti One در عرض ۳.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و دارای حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت است.

به ادعای سازنده، Uniti One دارای قیمت پایه ۲۳ هزار و ۴۹۰ دلار است درحالیکه کمپانی، قیمت رزرو آن را، ۱۷ هزار و ۵۸۸ دلار اعلام می کند. همچنین با پرداخت رقم ۱۷۶ دلار، می توان سفارش رسمی برای خرید آنرا ثبت کرد و هر زمانی هم که خریدار پشیمان شد، این ۱۷۶ دلار به وی باز می گردد.

مطلب پیشنهادی

    تعرفه واردات تایر سواری کاهش یافت اما مشکل کمبود لاستیک های رینگ ۱۳ و ۱۴ باقی ماند

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از خبرخودرو، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.