اعلام شرایط ویژه برای خرید کامیون از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد با تکمیل زنجیرۀ لجستیک حمل­‌و‌نقلی خود محمولات وارداتی و ترانزیتی را به وسیله کامیون‌های کشنده تحت مالکیت خود حمل کند.

مدیرعامل شرکت بهارران در جلسه توجیهی متقاضیان خرید کامیون از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد زنجیره لجستیک حمل­ و نقلی خود را تکمیل کرده و محمولات وارداتی و ترانزیتی را که پیش از این تنها با استفاده از ریل و از سوی شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی این شرکت معظم حمل می‌شد را به وسیله کامیون‌های کشنده تحت مالکیت خود حمل کند.

علی سالمی ­زاده، ادامه داد: در این مرحله از فعالیت، شرکت بهارران ۱۵۰ دستگاه کامیون کشنده دانگ فنگ ۵۲۰ KX را از شرکت سایپا دیزل خریداری کرده است.

وی افزود: این کامیون‌ها با تمامی ضمانت‌هایی که یک کشنده و کامیون می‌تواند داشته باشد، خریداری شده‌اند؛ به علاوه اینکه اخذ کارت هوشمند کامیون نیز از جمله اقدامات در حال انجام است که امیدوار هستیم طی چند روز آینده این مهم نیز به نتیجه برسد.

مدیرعامل شرکت بهارران ضمن اشاره به تجربه سی ساله خود در حمل‌و‌نقل جاده­‌ای یادآور شد: با شرایط رانندگان و کامیون داران به خوبی آشنا بوده و دغدغه‌ها و مسائل آن‌ها را به خوبی شناسایی کرده­‌ایم و به همین دلیل، تمامی دغدغه­‌ها و نگرانی‌های قابل پیش‌بینی را در جلسات هماهنگی مورد بحث قرار داده­ و با تلاش و پشتیبانی همدلانه هیئت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص شرایط پرداخت، تلاش داریم که بهترین وضعیت را برای کامیون­­­داران و صاحبان آینده حمل‌­ونقل جاده‌­ا‌ی در نظر بگیریم.

وی افزود: هدف گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد شرایط اجاره به شرط تملیک و تضمین شغلی در آینده برای کامیون­داران و بهره‌­برداری از این موضوع برای اهداف توسعه‌­ای شرکت است.

سالمی زاده، یکی از مهم‌ترین امتیازات همکاری رانندگان با شرکت بهارران را شرایط بسیار خوب قرار‌داد دانست و اظهار داشت: گروه بزرگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، وجود بار برای رانندگان طرف قرارداد خود را تضمین می‌نماید و بر خلاف شرکت‌های لیزینگی که تنها به دنبال دریافت اقساط ماهانه خود هستند، زمینه کسب درآمدی تضمین شده را برای رانندگان فراهم ساخته است.

سالمی‌زاده پایین‌ترین درآمد پیش‌بینی شده هر کامیون کشنده را بر اساس چهار سفر یک‌طرفه در ماه حدود ۱۳۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: این درحالی است که بیشتر بار‌های گروه کشتیرانی به صورت کانتینری و دو سر بار است که درآمد بسیار بیشتری را برای رانندگان به دنبال خواهد داشت. همچنین این پیش­‌بینی را نیز داشته‌ایم که اگر در مقطعی بار گروه کشتیرانی در دسترس نبود، کامیون‌ها به حمل بار دیگر شرکت‌ها بپردازند.

وی ادامه داد: موضوع دیگر، ایجاد سقف بودجه­‌ای تسهیلات بیش از ۵ میلیارد تومان برای کشنده‌­ها است که بالاتر از معمول تسهیلات سایر کامیون­ها در بازار است.

سالمی زاده افزود: در حال حاضر پیش­‌پرداخت سه نوع کشنده دانگ فنگ (کفی ۳ محور، تیغه کانتینر بر ۳ محور و چادری پنج کشو ۳ محور) – که همه تولید شده در شرکت‌های داخلی هستند- به تعداد ۱۵۰ دستگاه انجام شده و قرارداد خرید کفی لبه­­‌دار ۳ محور SAF نیز در دستور کار است.

وی با بیان اینکه هدف بهارران خرید ۱۰۰۰ دستگاه کشنده است، افزود: همچنین در جهت طرح دولت در قالب خرید کامیون­های وارداتی امیدوار هستیم در آینده کشتیرانی نیز بتواند گام­های بیشتری بردارد.

مدیرعامل شرکت بهارران خاطرنشان ساخت: هزینه پرداخت شده در خصوص انباشت سرمایه برای شرکت نخواهد بود و پرداخت­ها در قالب خرید سری مجدد کامیون صورت خواهد گرفت.

وی درخصوص نحوه پرداخت اقساط گفت: اقساط کامیون­ها به صورت ماهانه ۸۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده­ است و پس از پایان اقساط، کامیون­­داران می‌­توانند دستگاه­‌ها را در تملک خود داشته باشند. همچنین در خصوص پرداخت اقساط شرایط قابل تغییر و جابه­‌جایی به اقساط بیشتر یا کمتر خواهد بود.

سالمی زاده با بیان اینکه مسیر تردد کامیون­ها در حال حاضر بیشتر در مسیر بندرعباس است، افزود: مسیر تردد در داخل و خارج از کشور و به صورت ترانزیت ممکن است وجود داشته باشد؛ اما در آینده امیدوار هستیم که با توسعه مسیر چابهار مسیر جدیدی نیز ایجاد شود، همچنین تعرفه‌­های باری کشتیرانی با لیست تعرفه‌­های وزارت راه هیچ تفاوتی ندارد و هیچ‌گونه محدودیتی نیز در قبال بار وجود ندارد.

در این مراسم فرشید فرید، رئیس هیئت مدیره شرکت تأمین نیرو کشتیرانی نیز با بیان اینکه رانندگان و متقاضیان امروز، صاحبان و تأمین­­کنندگان آینده شرکت بهارران هستند، ضمن ابراز خشنودی از پیوستن تیم کارآزموده و با تجربه کامیون­داران به گروه کشتیرانی، به معرفی الزامات و شرایط کار در گروه کشتیرانی پرداخت.

وی تصریح کرد: کشتیرانی درصدد ایجاد تناسب میان درآمد و سنوات کامیون­داران خواهد بود، همچنین رانندگان از بیمه تأمین اجتماعی برحسب کارکرد، بیمه بار و بیمه درمانی تکمیلی نیز برخوردار هستند.

لازم به ذکر است کشنده‌­ها یک روز پس از پرداخت اولین مبلغ قابل استفاده خواهند بود. همچنین در پایان این جلسه دغدغه­‌ها و مسائل کامیون­داران متقاضی در قالب پرسش و پاسخ انجام شد.

مطلب پیشنهادی

فراخوان استخدام: سازمان راهداری به دنبال ۱۰ هزار راننده

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز،سازمان راهداری و حمل و …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.