دریافت خلافی خودرو از طریق سامانه پیامکی

در صورتی که تمایل به دریافت میزان خلافی خودرو از طریق سامانه پیامکی دارید کافیست کد ۱۷ رقمی VIN   که بر روی سند و کارت ماشین درج شده است را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک بزنید.

پس از ارسال پیامک این سامانه میزان خلافی شما به همراه شناسه پرداخت و قیض برای شما ارسال خواهد کرد.  با استفاده از شناسه ارسالی شما می‌توانید قبض جریمه را پرداخت نمایید.

دریافت خلافی خودرو از طریق وب سایت پلیس راهور ناجا

در این روش برای استعلام خلافی خودرو می‌توانید به سایت پلیس راهور، مراجعه نمایید.

پس از مراجعه به سایت، در سمت راست سایت بر روی خدمات کلیک نمایید.

برای استعلام خلافی از منو خدمات بر روی استعلام میزان تخلفات رانندگی کلیک نمایید.

پس از کلیک بر روی این گزینه، به صفحه استعلام خلافی خودرو وارد می‌شوید.

در صفحه باز شده مطابق شکل زیر  شماره بارکد پستی(کد ۸ رقمی درج شده بر روی کارت ماشین) را در کادر تعبیه شده وارد کنید، سپس گزینه امنیتی را وارد نمایید و بروی دکمه جستجو کلیک کنید.

پس از طی کردن مراحل بالا میزان خلافی خودرو به همراه شناسه قبض و شناسه پرداخت در اختیار شما قرار می‌گیرد.

به کمک این شناسه ها می‌توانید نسبت به پرداخت قیض جریمه اقدام نمایید.

دریافت خلافی خودرو با مراجعه به پلیس۱۰+

 شما می‌توانید  با در دست داشتن کارت خودرو، سند خودرو یا بیمه‌نامه، به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کرده وبا پرداخت ۳۰۰۰ تومان (تعرفه اجرائیات برای استعلام خلافی )استعلام خلافی خودرو بگیرید.

دقت داشته باشید در صورتی که مبلغ خلافی شما بیش از ۱۰ میلیون ریال (یک میلیون تومان) باشد، می‌بایست به مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه نمایید.

دریافت خلافی خودرو با کد USSD

با هر مدل گوشی که دارید بدون نیاز به اینترنت، می‌توانید کد #۱۱۰*  را شماره گیری کرده و  خلافی خودروی خود را دریافت و سپس پرداخت کنید.

پس از شماره گیری#۱۱۰* دو گزینه‌ در اختیار شما قرار می‌گیرد که به ترتیب عبارتند از «۱- خدمات قابل ارائه »، «۲- خدمات در دست اقدام » ، اگر می‌خواهید خلافی ماشینتان را ببینید باید عدد ۱ را انتخاب و ارسال کنید.

در مرحله بعد یک گزینه (استعلام خلافی خودرو ) در اختیار شما قرار می‌گیرد که که برای دریافت خلافی خودرو خود باید عدد ۱ را انتخاب و ارسال کنید.

در این مرحله، از شما خواسته می‌شود کدVIN (همان شماره‌ ۱۷ رقمی پشت کارت خودرو است که با IR شروع می‌شود) را وارد کنید. کد را وارد و سپس ارسال کنید.

نکته:

  • دقت کنید که کد را حتما به زبان انگلیسی وارد کنید که دچار مشکل نشوید.
  • همچنین کدهای یواِس‌اِس‌دی به خاطر مسائل امنیتی  در صورت نگرفتن پاسخ بعد از چند ثانیه ارتباطشان قطع می‌شود، بنابراین بهتر است بدون معطلی کد VIN را وارد کنید.

در مرحله بعد اگر فقط لیست خلافی خودروتان را می‌خواهید می‌توانید عدد ۱ (خلافی خودرو) را ارسال کنید  و در صورتی که علاوه بر لیست خلافی خودرو شناسه قبض و شناسه پرداخت را می‌خواهید عدد ۲ ( خلافی خودرو و شناسه قبض و شناسه پرداخت)را وارد کنید.

دریافت خلافی خودرو با تماس تلفنی

در این روش شما می‌توانید با شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸ تماس بگیرید و با وارد کردن کدVIN درج شده در پشت کارت ماشین از میزان جرائم و خلافی خودرو خود اطلاع کسب کنید.

چگونه خلافی خودرو را به صورت اینترنتی پرداخت کنیم؟

برای پرداخت اینترنتی خلافی خودرو با کمک شناسه قبض و شناسه پرداخت، ابتدا وارد سایت بانک ملی شوید، و از منو بالایی سایت «خدمات الکترونیکی» را انتخاب کنید.

در بخش خدمات الکترونیک،‌ پرداخت قبوض را انتخاب کنید.

در صفحه جدید، سه گزینه پیش روی شماست؛ از بین آنها پرداخت قبوض را انتخاب کنید.

در مرحله بعد صفحه‌ای به آدرس زیر برای شما باز خواهد شد ومی‌توانید با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود و شناسه قبض و شناسه پرداخت، خلافی ماشین خود را از به سادگی پرداخت کنید.