بیش از ۲۶۰۰ کیلومترباند عملیات برفروبی و نمکپاشی در راه‌های استان قم

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی: سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، از ۱۴۰۰ تن نمکپاشی در سطح محورهای استان قم خبر داد و گفت: با وجود گستره وسیع و غالباً چشمگیر برف، طی این عملیات ۹۰ نفر عوامل راهدار با استفاده از ۷۸ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری، از انسداد و اختلال در ترافیک جاده‌ای استان جلوگیری کردند.

 سید حسن خلیلی نیا، سرپرست معاونت راهداری این اداره کل، از اجرای ۲۶۰۰ کیلومتر سرویس عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در طول راه‌های استان قم خبر داد.

وی افزود: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ریزش نزولات جوی (بویژه برف) و احتمال سیلابی شدن و یخ زدگی سطوح جاده‌ای، تمهیدات لازم جهت راهداری زمستانی اندیشیده و نسبت به اقدامات پیشگیرانه اقدام شده بود.

خلیلی نیا با یادآوری این مهم که طی سنوات گذشته بارش همزمان برف در سطح استان با این پراکندگی جغرافیایی کمتر مشاهده شده بود اظهار داشت: به جرئت می‌توان ادعا کرد که به‌طور همزمان شاهد بارش برف در تمامی نواحی استان بوده‌ایم .

وی افزود: به همت تمامی خادمان عرصه جاده، به‌ویژه عوامل راهداری، طی دو شبانه‌روز فعالیت بی‌وقفه، با اجرای به‌موقع عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی، از انسداد و اختلال در ترافیک جاده‌ای استان جلوگیری شد.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم در ادامه به تعداد عوامل و ماشین آلات درگیر در عملیات راهداری زمستانی اخیر اشاره کرد و گفت: ۹۰ نفر عوامل راهدار با استفاده از ۷۸ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک، نسبت به اجرای طرح اقدام نمودند.

سید حسن خلیلی نیا در بخش دیگری از این خبر به حجم گستره بارش‌ها پرداخت و توضیح داد: با توجه به گستردگی و همزمانی بارش‌ها، افزون بر ۲۶۰۰ کیلومتر سرویس عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در سطح راه‌های استان انجام شد.

وی ادامه‌داد: طی عملیات نمک‌پاشی که به‌منظور جلوگیری از یخ زدگی سطوح جاده‌ای، تا ساعت‌ها پس از بارش برف ادامه داشت، بیش از ۱۴۰۰ تن مخلوط ماسه و نمک بر سطوح آسفالتی راه‌های استان پاشیده شد.

خلیلی نیا ضمن اظهار قدردانی از تمامی خادمان عرصه راه، به‌ویژه همکاران راهدار، تأکید کرد: بی‌تردید تعامل و همراهی کاربران جاده‌ای در ایام بارش برف، نقشی تأثیر گذار در اجرای موفق طرح راهداری زمستانی دارد.

سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم ادامه‌داد: از تمامی هم‌وطنان گرامی درخواست می‌شود قبل از اقدام به سفر، ضمن تماس با تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها، از وضعیت ترافیکی راه‌ها، شرایط جوی، وضعیت عمومی راه‌ها و… اطلاع حاصل نمایند.

سید حسن خلیلی نیا اطمینان از سلامت خودرو، همراه داشتن تجهیزات ایمنی (بویژه زنجیر چرخ) و… را از الزامات یک سفر ایمن در فصول سرد سال دانست و تصریح‌کرد: کاربران گرامی حین رانندگی در ایام بارش برف، از توقف در شانه راه‌ها آنهم به‌مدت طولانی جدا خودداری نمایند.

وی افزود: توقف خودرو در شانه راه‌ها ، آن هم به‌مدت طولانی، طی ایام بارش برف، ضمن ایجاد مانع در مسیر عملیات برف‌روبی ، موجب یخ زدگی چرخ‌های خودرو و اصطلاحاً قفل شدن آنها می‌شود.

مطلب پیشنهادی

فراخوان استخدام: سازمان راهداری به دنبال ۱۰ هزار راننده

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز،سازمان راهداری و حمل و …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.