بررسی خودروی BYD F13

بررسی خودروی BYD F13

نیم کلاچ:
نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه خودروی پکن و با نام BYD F3 Plus به نمایش در آمد و به نوعی یک کپی چینی از تویوتا کرولا (Toyota Corolla) بود.این شباهت به حدی بود که برخی از قطعات داخلی و مکانیکی این دو خودرو نیز قابل تعویض با یکدیگر بودند. این خودرو در سال ۲۰۱۴ مورد تغییرات ظاهری (Facelift) قرار گرفت و با استفاده از جلو پنجره، آیینه‌های جانبی، سپر و چراغ‌های عقبی و جلویی جدید به بازار ارائه شد BYD F3 Plus .در سال ۲۰۱۵ نیز مورد فیس لیفت قرار گرفت و به عنوان نسل جدید BYD F3 راهی بازار شد. خودروی مورد بحث ما این نمونه است که با نام BYD F3 New به فروش می رسد.
طراحی به روز
همانطور که پیش تر نیز گفتیم طراحی F3 با توجه به نزدیکی آن به کرولا بسیار زیبا و به روز است.این طراحی باعث می‌شود مشتریان F3 به دسته و یا رده سنی خاصی محدود نشود. زیبایی کابین شاید به‌اندازه بخش خارجی نباشد اما نسبت به رقبا باز هم برتر است. اگر از جنس متریال داخلی بی‌وای‌دی f3 چشم‌پوشی کنیم در کابین بخش‌های خوب زیادی وجود دارد. شکل قرار گیری کلیدهای سخت‌افزاری در وسط داشبورد به‌نحوی بوده که راننده به همه بخش‌های به خوبی کنترل داشته باشد.در کنار این‌ها غربیلک فرمان و نشانگر‌های پشت فرمان نیز بسیار خوب طراحی شده‌اند. در بحث ارگونومی صندلی‌ها، بی‌وای‌دی F3 بسیار بهتر از هم‌کلاس‌های ایرانی خود عمل می‌کند که مسلما به دلیل طراحی مدرن آن است. پشت فرمان، فضای جادار و ایده‌آل این کلاس، فراهم نیست و کمی کوچک به نظر می‌رسد، اما در صندلی عقب، زانوها راحتی بسیار خوبی دارند و یک فرد بلند قد، می‌تواند سفرهای طولانی مدت را تحمل کند، هرچند که در قسمت بالای سر، فاصله‌ی زیادی با سقف موجود نیست و خصوصا در هنگام پیاده شدن، باید کمی به جلو خم شد.
امکانات کامل
بی‌وای‌دی f3 نسبت به رقبای خود از تجهیزات خوبی بهره می‌برد که می‌تواند نیازهای یک خانواده را بطور کامل پوشش دهد. برخی از تجهیزات این خودرو در محصولاتی دیده می‌شوند که قیمتی بسیار بالاتر از اف ۳ دارند. لیست تجهیزات F3 شامل دوربین دید جانبی زیر آینه سمت راست و دوربین دید عقب، سیستم ورود بدون کلید با دکمه روی درب های جلو و صندوق عقب، استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع برقی، چراغ های جلوی روشنایی در روز (Daylight)، روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو و چراغ بدرقه، رینگ اسپرت آلیاژی با لاستیک سایز ۱۹۵/۶۰ R15 با تایر زاپاس سایز اصلی با رینگ آهنی، سانروف دو حالته، صفحه نمایش چند منظوره (نمایش ساعت، هشدار کمربند و سنسور دنده عقب، سیستم نمایش پیمایش و مصرف سوخت (Trip Computer)،چراغ های هالوژن جلو، چراغ LED عقب و چراغ مه شکن جلو و عقب، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، کنترل سیستم صوتی، پاسخگوئی به تماس ها و دوربین جانبی روی غربیلک فرمان، صندلی ها با روکش چرم، آئینه‌های جانبی برقی، تاشو با راهنما و چراغ خوش آمدگویی،قفل درب صندوق عقب برقی، آنتن کوسه ای، فعال شدن اتوماتیک دوربین جانبی در هنگام شروع حرکت از دنده عقب جهت افزایش دید، دارای ۲ کیسه هوای ایمنی (راننده و سرنشین)، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)،۴ عدد سنسور پارک بر روی سپر عقب و قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت با صدای هشدار و کلید هوشمند (PIC)است.
کم دردسر رانندگی کنید
BYD برای این سدان یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با توان خروجی ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور در نظر گرفته که متصل به یک گیربکس ۵ سرعته است.این پیشرانه از مصرف سوخت خوبی بهره می‌برد و در هر صد کیلومتر ۵.۹ لیتر سوخت مصرف می‌کند که اگر با توجه به کیفیت بنزین و همینطور ارتفاع تهران از سطح دریا نیز مصرف آن را صدی ۸ در نظر بگیریم باز هم در شرایط اقتصادی حال حاضر نکته‌ای بسیار مثبت برای F3 محسوب می‌شود.این پیشرانه نسبت به رقبا کمی ضعیف به نظر می‌رسد اما در مجموع هماهنگی خوبی دارد و با توجه به وزن خودرو انتظارات شما را از یک خودرو سدان کوچک شهری برآورده می‌کند. در بحث شتاب‌گیری، مسلما پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری ۱۰۷ اسب بخار، نیازهای یک راننده‌ی جوان و تشنه‌ی هیجان را برآورده نمی‌کند اما در مقایسه با رقبای وطنی و چینی راضی کننده خواهد بود. هندلینگ F3 با توجه به فرمان خوش دست و نرم و سایز لاستیک‌های مناسب، به همراه ترمز‌های قابل اطمینان، این خودرو را به یک سدان کوچک خانوادگی برای مسافرت تبدیل کند.

مطلب پیشنهادی

آئودی A8 یا ب ام و سری

آئودی A8 یا ب ام و سری ۷؟

نیم کلاچ: آئودی وب‌سایت ثبت سفارش را برای سدان پرچم‌دار A8 باز کرده است. این …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.