نقاط ضعف و قدرت چانگانCS۳۵

نقاط ضعف و قدرت چانگانCS۳۵

نیم کلاچ:سی اس ۳۵ (CS35) با حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی و فرمان الکتریکی محصولی از چانگان موتورز که تحت لیسانس فورد محصولاتش را تولید می کند را بررسی خواهیم کرد. چانگان از شرکتهای بزرگ خودرو ساز چین است که در سالهای اخیر محصولات زیادی از این شرکت از جمله چانگان EDOو چانگان BENI علاوه بر CS35 قرار بر تولید آنها در داخل کشور بود.

گفتنی است، چندی قبل سایپا در بخش لوازم یدکی و قطعات طی  قرار دادی با شرکت چانگان بنا داشت تعدادی از قطعات این خودرو  را در ایران ساخته و بومی سازی کند تا عرضه با قیمت مناسب تری عرصه به بازار انجام شود.

با وجود طرح سایپا برای داخلی سازی این خودرو، از آنجا که خودروی مذکور تحت لیسانس شرکت امریکایی فورد تولید میشد، با توجه به الزام رعایت استاندارهای مربوطه چنین امکانی فراهم نشد و قطعات به صورت CKD وارد شد. در نهایت مونتاژ قطعات در کارخانه های داخل کشور انجام شد و به همین دلیل شاهد کیفیت مناسب خودرو مونتاژ داخل هستیم.

ر مجموع طی ۲ مرحله و ۲ نمونه متفاوت این خودرو توسط تیم ما بررسی و ارزیابی شد.

نمونه اول وارداتی و نمونه دوم از محصولات مونتاژ شده سایپا. هر دو نسخه اتوماتیک.

در خودروی اول با ورود به داخل خودرو با حس خوبی از چیدمان و طراحی داخل مواجه شدیم که در نگاه اول جذاب به نظر می آید و به لحاظ امکانات خوبی مثبت ارزیابی میشود.

پس از قراردادن دسته دنده در حالت درایو حرکت با کندی همراه است که نشان از کم حجم بودن موتور و استفاده از تکنولوژی blue core به جهت مصرف بهینه سوخت دارد.

البته گیربکس CVT به لحاظ ماهیت گیربکس کندی محسوب میشود. تعویض دنده ها به خوبی و با دقت و هماهنگ با موتور انجام می شود و خبری از تقه زدن های معروف یک سری از خودرو های اتوماتیک مانند۲۰۶ نیست.  البته با همه اینها شتاب ثانویه خوب نیست و همانطور که متوجه شده اید نباید از این خودرو انتظار شتاب گیری سریع داشته باشید. به عبارت دیگر  در سبقت گرفتنها در جاده های کوهستانی درست تصمیم بگیرید تا منجر به حادثه نشود.

تنظیمات دستی صندلی ها  هستند و خبری از صندلی برقی کم آپشن هم نیست.

فرمان برقی است و برای رانندگی شهری خوب است.

مصرف لحظه ای خودرو در نمایشگری که در مجموعه نشانگرهای کیلومتر و دور موتور وجود دارد به شکلی مناسب نمایش داده می شود.

اما ایرادی که در یک سربالایی با شیب تند در این  خودرو مشاهده شد این بود که با داشتن ۴ سرنشین با وزن متعادل کولر به طور خودکار خاموش شد تا موتور بتواند از قدرت بیشتری بهره ببرد.

در دومین تست با خودروی مونتاژ داخل با وجود ۳ سرنشین شرایط کشش و قدرت در سربالایی به مراتب بهتر بود و نکته مهم آن که خودرو کولر را در سربالایی برای بهبود شرایط خاموش نکرد.

نتیجه گیری :

در یک نگاه کلی می توان  نقاط قوت و ضعف را به شرح زیر توصیف کرد:

•             موتور کم مصرف و بهیه با تکنولوژی blue core برای مصرف بهتر و راندمان بالاتر

•              طراحی بیرونی نسبتا خوب

•              طراحی داخلی و داشبورد به روز و خوب

اما اگر بخواهیم نقاط  ضعف این خودرو بگیم می تونیم به نکات زیر اشاره کنیم:

•              موتور ضعیف و کم شتاب

•              صندوق عقب بسیار کم جا در اندازه یک  هاچبک شهری

•              عملکرد ضعیف کولر و خاموش کردن خودکار کولر د سربالایی های تند

•              عملکرد ضعیف هندلینگ در پیچ ها و مانورهای ناگهانی

•              سواری نسبتا خشک در دست انداز های شهر

•           صدای زیاد موتور داخل اتاق در دور موتور های بالا

در بازار فعلی که خودروی فوق رقبایی همچون ام وی ام ایکس ۲۲ ، لیفان ایکس ۶۰ اتوماتیک و لیفان ایکس ۵۰ اتوماتیک را دارد، به نظر میرسد در بحث کیفیت ساخت، شرایط بهتری از رقبای خود دارد. البته با توجه به اینکه خودرو در گروه سایپا مونتاژ می شود می توان از خدمات پس از فروش و وجود قطعات آن اطمینان خاطر داشت.

درپایان می توان گفت اگر به دنبال خودروی کراس اور شهری کم مصرف هستید چانگان CS35 مطمئنا می تواند انتخاب خوبی باشد اما اگر مواردی چون قدرت موتور و شتاب و کشش برای شما اهمیت ویژه ای دارد و همینطور نرمی خودرو مهم است می توانید سراغ سایر رقبا بروید.(به نقل از تسنیم)

مطلب پیشنهادی

بررسی خودروی BYD F13

بررسی خودروی BYD F13

نیم کلاچ: نسل دوم این خودرو در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه خودروی پکن و با …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.