تعرفه واردات تایر سواری کاهش یافت اما مشکل کمبود لاستیک های رینگ ۱۳ و ۱۴ باقی ماند

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از خبرخودرو، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران، در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرخودرو، به برنامه ریزی تولیدکنندگان تایر برای تحقق جهش تولید در سال جاری اشاره کرد و بیان کرد که رشد تولیدات تایر در این سال مشروط بر حمایت وزارت صمت از تولید کنندگان داخل و تنظیم بازار لاستیک از محل تولیدات داخل خواهد بود.

مصطفی تنها، در این گفت‌وگو، به جزئیات برنامه تولید صنعت تایر در سال جاری پرداخت و اعلام کرد که تولیدکنندگان تایر در حال برنامه‌ریزی برای افزایش تولید تایرهای سواری و باری-اتوبوسی رادیال در سال جدید هستند. او افزود که دو طرح جهش تولید در زمینه تایرهای سواری در دست اقدام است که در نیمه نخست سال جاری به بهره‌برداری تجاری خواهد رسید و به تدریج از خرداد ماه به بازار عرضه خواهد شد.

همچنین او به چالش‌های پیش روی صنعت تایر اشاره کرد و بیان کرد که یکی از مهم‌ترین موانع تولید در این صنعت، عدم اصلاح قیمت تایرهای باری-اتوبوسی در ۱۸ ماه گذشته بوده است. او بیان کرد که این عدم موافقت وزارت صمت با افزایش قیمت تایرهای باری-اتوبوسی موجب شده تا تولیدکنندگان این نوع تایرها با زیان تولید کنند.

در ادامه این گفت‌وگو، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران به ارسال نامه‌ای به وزارت صمت در این خصوص و خواستار رسیدگی وزیر صمت به این موضوع شد. او همچنین بیان کرد که با تداوم روند کنونی، افزایش ظرفیت تولید و تیراژ تولید کاهش خواهد یافت و حتی خطر توقف تولید هم وجود خواهد داشت.

علاوه بر این، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران اشاره کرد که کارشناسان این صنعت همواره به دنبال تحقیق و نوآوری برای تولید تایرهای جدید با کیفیت مطلوب در کشور هستند و در دو سال اخیر بدون حتی یک ریال هزینه برای خرید تکنولوژی از خارج، طیف وسیعی از تایرهای شاسی بلند را تولید و به بازار عرضه کرده‌اند.

در نهایت، او به پیش‌بینی رشد تولیدات تایر در سال جدید اشاره کرد و اظهار کرد که با حمایت وزارت صمت، در این سال حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد افزایش تولید تایر سواری مشروط بر تامین ابزارهای تولید قابل دسترسی خواهد بود.

مطلب پیشنهادی

کلاه گشاد بازسازی ناوگان با تسهیلات تبصره ۱۸ بر سر مالکان اتوبوس و مینی بوس

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز، رانندگان و مالکان اتوبوس های …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.