ال نود در برابر جک j5

چینی خوش نام یا فرانسوی با کیفیت؟

چینی خوش نام یا فرانسوی با کیفیت؟

 

نیم کلاچ:با توجه به کاهش خرید و فروش خودرو در این روزها، مقایسه‌ها و انتخاب‌ها ازسوی مشتریان حساس‌تر شده و خرید یک خودرو مناسب و با هزینه نگهداری پایین‌تر را دشوار کرده است. همواره سوالاتی به وجود می‌آید که آیا بین خودروهای سدان مانند رنو تندر۹۰ و رقیب چینی آن جک جی۵ با موتور ۱.۵لیتری کدام یک برای خرید مناسب‌تر بوده؟ گروه نیم‌کلاچ در این مطلب سعی دارد تا با بررسی مختصر این دو خودرو شما را نسبت به خرید یک خودروی کم استهلاک راهنمایی کند، که در زیر از نظر می‌گذرانیم:

ابتدا باید گفت که هر یک از خودروهای ذکر شده دارای کاربری خاص خود هستند، اما باید گفت که خودروهای فرانسوی تنها ضعفی که دارند طراحی موتور آن‌هاست. به عبارت دیگر محصولاتی مانند رنو و پژو دارای پیشرانه‌های با طبع گرم هستند و برای مناطق سردسیر طراحی شده‌اند، بنابراین زمانی‌که این خودروها به مناطقی مانند کشورمان وارد می‌شوند به دلیل افزایش دما تنش حرارتی آن‌ها نیز افزایش می‌یابد. در پی افزایش دما و تنش حرارتی بالا سبب می‌شود سرسیلندر و یا حتی بلوکه سیلندر بسیار سریع مستهلک شوند و نیاز به تعمیر پیدا کنند. رنو تندر۹۰ و ساندرو از نظر فنی هر دو دارای موتور چهارسیلندر ۱۶ سوپاپ ۱.۶لیتری هستند، موتور این دو خودرو که با کد K4M شناخته می‌شود از سیستم جرقه‌زنی کوئل مدادی برخوردار است که این کوئل مدادی‌ها اگر معیوب شود سبب افزایش هزینه نگهداری در دراز مدت می‌شود و همچنین گیربکس تندر۹۰ و ساندرو هر دو دارای معایب خاص خود هستند که در مناطق گرم‌سیر با مشکل مواجه می‌شوند، اما از نظر کیفیت قطعات باید این دو خودرو را در سطح بالاتری قرار دارد و از نظر طراحی هر دو خودرو نمره‌ای قابل قبولی دریافت نمی‌کنند اما اگر به کیفیت و خدمات پس از فروش اهمیت می‌دهید رنو تندر۹۰ و ساندرو گزینه مناسبی هستند. اما از سوی دیگر جک جی۵ باتوجه به همکاری که با کمپانی میتسوبیشی ژاپن برای پیشرانه این خودرو دارند، از نظر پیشرانه یک سر و گردن از محصولات فرانسوی مونتاژ داخل بالاتر است. پیشرانه این خودرو یک موتور ۱.۸لیتری ۱۶سوپاپ است که با وجود سیستم VVT که امروزه به عنوان یک تکنولوژی معرفی می‌شود، می‌تواند حداکثر ۱۴۰اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند این در حالی است که پیشرانه ۱.۶لیتری تندر۹۰ و ساندرو تنها ۱۰۵اسب‌بخار قدرت دارد. همچنین جک جی۵ از نظر کیفیت قطعات داخلی موتور و سرسیلندر در سطح بالاتری از رنو تندر۹۰ و ساندرو قرار می‌گیرد و به جرات می‌توان گفت که از نظر موتور دارای استهلاک دینامیکی کمتری نسبت به دو خودرو فرانسوی مونتاژ داخلی است، این نکته را نباید فراموش کرد که جک جی۵ مانند خودروهای فرانسوی تنش حرارتی بالایی ندارند و مناسب مناطق گرم‌سیر نیز است و همین امر سبب برتری این جک جی۵ می‌شود. از نظر گیربگس حرفی برای گفتن ندارد، زیرا جک جی۵ مانند رنو تندر۹۰ و ساندرو دارای استهلاک بالایی است. اما باتوجه به طراحی مناسب مدارات هیدرولیکی خرابی کمتری نسبت به رنو تندر۹۰ و ساندرو دارد، در نهایت اگر به آپشن‌های بیشتر، سواری نرم‌تر و قدرت بیشتر و شتاب بهتر اهمیت می‌دهید، جک جی۵ گزینه مناسبی خواهد بود.

دیدگاهی ثبت نشده است

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.