تویوتا کمری ۲۰۱۸

نیم کلاچ:
تویوتا کمری ۲۰۱۸ با طراحی جذاب‌تر و لذت رانندگی بیشتر، برای ادامه‌ی موفقیت‌های خود وارد بازار خواهد شد.

با این که کراس‌اوور‌ و شاسی‌بلند‌ها در حال کسب سهم بیشتری از بازار سدان‌ها هستند؛ اما تویوتا کمری همچنان به فروش فوق‌العاده‌ی خود ادامه می‌دهد و در سال ۲۰۱۶ نیز عنوان پرفروش‌ترین خودروی سدان ایالات متحده را به خود اختصاص داد.

نسل فعلی تویوتا کمری هفتمین سال عرضه‌ی خود به بازار را سپری می‌کند. کمری هیچ‌گاه بر پایه‌ی طراحی خاص یا نوآوری توسعه نیافته بود و همواره بسته‌ی کامل امکانات مورد نظر مشتریان در کنار کیفیت بی‌نظیر این خودرو باعث شده است به اولین گزینه‌ی خریداران خودروهای خانوادگی و سدان تبدیل شود.

کمری ۲۰۱۸ تفاوت‌های بنیادینی با نسل پیشین خود دارد. طراحی اسپرت‌تر، بدنه‌ای حجیم‌تر و تجربه‌ی رانندگی متفاوت، همگی باعث شده‌اند سدان معروف کمری، خود را به عنوان گزینه‌ای جذاب معرفی کند. بخشی که پیش‌تر در آن انتقادات زیادی به کمری وارد شده بود و کارشناسان خودرویی رقبای کره‌ای آن را برتر می‌دانستند.

تویوتا کمری ۲۰۱۸، ۱.۸ سانتی‌متر در عرض و ۵ سانتی‌متر در فاصله‌ی بین دو محور افزایش ابعاد تجربه کرده است. این خودرو هم‌چنین شاهد کاهش ۲.۶ سانتی‌متر در ارتفاع سقف و ۴ سانتی‌متر در ارتفاع کاپوت بوده است. این موضوع باعث شده است که تجربه‌ی سواری در خودرو کاملا متفاوت باشد و سرنشینان حس نشستن درون خودرو داشته باشند، نه روی آن. تلسکوپی فرمان نیز در همین راستا تغییرات بیشتری مطابق با درخواست راننده خواهد داشت. داشبورد و سپر خودرو هم کاهش ارتفاع تجربه کرده‌اند تا راننده‌ دید بیشتری از بخش جلویی خودرو داشته باشد.

تویوتا برای افزایش قابلیت‌های حرکتی و مانورپذیری کمری، سفتی سیستم تعلیق آن را افزایش داده است؛ البته تویوتا پیش از این و در سال ۲۰۱۵ نیز با توجه به گزارش‌های منتشرشده در ارتباط با نظر‌ مالکان کمری، سیستم تعلیق نسل پیشین خودرو را با کمی افزایش ضریب سفتی، همراه کرده بود.

نسل جدید کمری از پلتفرم جدید تویوتا با نام TNGA بهره می‌برد. تمامی اجزای خودرو در این پلتفرم به نحوی طراحی شده‌‌اند تا لذت رانندگی بیشتری برای راننده و سرنشینان به ارمغان بیاید. تمامی این موارد به درخواست آکیو تویودا، مدیر عامل تویوتا انجام گرفته است.

تویوتا کمری ۲۰۱۸ در بخش سیستم تعلیق، از نمونه‌ی دوجناغی جدیدی برای محور جلو بهره می‌برد. این در حالی است که اتصال پیشرانه در چهار نقطه به شاسی نیز منجر به کاهش نویز و لرزش آن خواهد شد. تویوتا در مراسم معرفی کمری اعلام کرد که ارتقاء قابلیت‌های فنی و حرکتی خودرو جز اولویت‌های تیم توسعه بوده است و سرنشینان به محض رانندگی با نسل جدید این خودرو، تفاوت‌های آشکار آن را حس خواهند کرد.

نسل جدید سدان پرفروش تویوتا، از سیستم‌های قوای محرکه و انتقال قدرت کاملا جدیدی بهره خواهد برد. نسخه‌ی استاندارد خودرو از پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با نام Dynamic Force Engine بهره می‌برد. تویوتا به جای استفاده از پیشرانه‌های کم‌حجم مجهز به توربوشارژر، از پیشرانه‌ی تنفس طبیعی با کورس بیشتر، ضریب تراکم بالاتر، تزریق مستقیم سوخت، سیستم خنک‌سازی متغیر و سیستم انحصاری تغییر زمانِ باز و بسته شدن سوپاپ‌های تویوتا با نام VVT-iE استفاده کرده است. تویوتا هنوز میزان توان و گشتاور تولیدی پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری کمری را منتشر نکرده است؛ اما این شرکت حین مراسم معرفی اعلام کرد که توان تولیدی خودرو نسبت به نسل قبل افزایش یافته است (پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری فعلی کمری ۱۷۸ اسب بخار و ۱۷۰ پوند فوت گشتاور تولید می‌کند) و در عین حال مصرف سوخت خودرو نیز بهترینِ کلاس خود خواهد بود. در حال حاضر بهترین آمار مصرف سوخت در کلاس‌ خودروهای سدان خانوادگی برابر با ۷.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

نسل جدید کمری علاوه بر پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری، به نمونه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری مجهز می‌شود. این پیشرانه در تویوتا هایلندر و سینا مدل ۲۰۱۷ نیز استفاده می‌شود. هر دو پیشرانه‌ی چهار و ۶ سیلندر کمری با جعبه‌دنده‌های ۸ سرعته‌ی خودکار همراه خواهند شد. علاقه‌مندان به خودروهای کم‌مصرف می‌توانند کمری ۲۰۱۸ هیبریدی را سفارش دهند. این خودرو از پیشرانه‌ی ۲.۵ لیتری کم‌مصرف و جدیدی در کنار جعبه‌دنده‌ی ضریب متغیر با امکان شبیه‌سازی ۶ دنده و موتور الکتریکی بهره می‌برد.

یکی از تغییرات بزرگ کمری نسبت به نسل پیشین آن، در نسخه‌ی هیبریدی این خودرو رخ داده است. کمری هیبریدی ۲۰۱۸ اکنون از باتری‌های بزرگ‌تری بهره می‌برد و تویوتا مکان آن‌ها را از صندوق عقب به زیر صندلی‌ها تغییر داده است. این موضوع منجر به ایجاد فضای بار بهتر در کنار توزیع وزن مناسب‌تر و عملکرد دینامیکی بهتر خودرو خواهد شد. تویوتا امیدوار است کمری هیبریدی به رکورد مصرف سوخت پریوس برسد. این موضوع بدین معنا است که نسل جدید سدان محبوب تویوتا، مصرف سوختی برابر با ۴.۵ لیتر بر هر ۱۰۰ کیلومتر داشته باشد.

تویوتا در طراحی کابین کمری ۲۰۱۸، روند متفاوتی در پیش گرفته است. اکنون کابین خودرو بیشتر به راننده منعطف شده و فضای اسپرتی را فراهم آورده است. امکان سفارش سیستم جدید تویوتا با نام رابط انسان ماشین نیز در نسل جدید کمری فراهم است. این پلتفرم از نمایشگر ۷ اینچی به جای نشانگر‌های آنالوگ کیلومتر شمار، در کنار نمایشگر ۱۰ اینچی هدآپ میان داشبورد و ادوات کنترلی لمسی بهره می‌برد که کنترل سیستم تهویه‌ی خودرو نیز از همین طریق انجام می‌شود.

پلتفرم جدید اطلاعاتی و چندرسانه‌ای تویوتا با نام Entune 3 وظیفه‌ی ارتباط میان بخش‌های مختلف خودرو با راننده و تعامل بهتر با وی را دارد. امکان سفارش سیستم وای‌فای داخلی (با استفاده از اتصال به شبکه‌ی ۴G) و سیستم صوتی JBL به همراه ساب‌ووفر ۱۰.۱ اینچی نیز برای خریداران در دسترس است.

تمامی مدل‌های مختلف کمری به صورت استاندارد به سیستم ایمنی Toyota Safety Sense‌ مجهز خواهند بود. این موضوع به معنی بهره‌مندی خودرو از سیستم‌های ترمز اضطراری، جلوگیری از برخورد خودرو با موانع روبرو، تشخیص عابر پیاده، حفظ خودرو در مسیر، کروز کنترل هوشمند تطبیق‌پذیر، روشنایی خودکار و فرمان‌پذیری خودکار است. سیستم بررسی نقاط کور خودرو و بررسی ترافیک پیش‌رو نیز به صورت سفارشی در دسترس خواهند بود.

مطلب پیشنهادی

هوندا HRV

جزئیات اصلاحات هوندا HR_V

جزئیات اصلاحات هوندا HR_V نیم کلاچ:هوندا قیمت و جزئیات شاسی بلند HR-V اصلاح شده خود …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.