تسلا قصد دارد بازارهای جهانی را تسخیر کند

سامیار راشد:درحالیکه هنوز اولین ابرکارخانه تسلا در کالیفرنیا هم تکمیل نشده، تسلا اعلام کرده که در حال انجام مراحل قانونی برای احداث ابرکارخانه دیگری در منطقه آزاد شانگهای است.

گزارشات حاکی از آن هستند که تسلا، شرکت Tesla Shanghai Co. Ltd را به ثبت رسانده که از توابع Tesla Hong Kong است. طبیعتأ چین یکی از بزرگترین بازارهای تسلا است و ایلان ماسک نمی خواهد این بازار توانمند و سودآور را از دست بدهد. احداث یک کارخانه در چین، با قابلیت تولید خودرو و همچنین باتری، می تواند هزینه های حمل و نقل را بطور قابل ملاحظه ای کاهش دهد و مشتریان چینی را از فروش تسلا های تولید شده در کشور خودشان خشنود سازد.

چین یکی از بزرگترین مصرف کننده های خودروهای الکتریکی در دنیاست. آمار نشان می دهد که فروش خودروهای الکتریکی در این کشور نسبت به دو سال گذشته، ۱۴۹ درصد افزایش داشته و این رقم در سال جاری نیز افزایش چشمگیری را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

تسلا قصد دارد طی سالهای آتی در هر قاره یک ابرکارخانه را با قابلیت تولید خودرو و باتری احداث کند. ابرکارخانه شماره ۱ که در حاشیه کالیفرنیا قرار دارد و هنوز هم تکمیل نشده است. ابرکارخانه شماره ۲ در گوشه و کناری در چین احداث می شود تا بتواند بازار آسیا و خاورمیانه را پوشش دهد و ابرکارخانه شماره ۳ نیز در نقطه ای در اروپا احداث خواهد شد تا بتواند بر بازار خودروهای الکتریکی اروپا چیره شود. اینطور که به نظر می رسد، ایلان ماسک قصد تسخیر بازار خودروهای الکتریکی در سراسر دنیا را دارد تا هیچ خودروساز دیگری نتواند روی دست آن بلند شود.

مطلب پیشنهادی

هوندا HRV

جزئیات اصلاحات هوندا HR_V

جزئیات اصلاحات هوندا HR_V نیم کلاچ:هوندا قیمت و جزئیات شاسی بلند HR-V اصلاح شده خود …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.