تویوتا سوپرا چند؟

سامیار راشد:نسل جدید تویوتا سوپرا با همکاری ب.ام.و در حال تکمیل است و حاصل این همکاری مشترک برای تویوتا، کوپه سوپرا و برای ب.ام.و، نسل جدید Z4 خواهد بود. اما در حال حاضر پس از سالها انتظار و آزمایش نسل جدید سوپرا، بالاخره قرار است که امسال، این کوپه ژاپنی رونمائی شود.


تا پیش از رونمائی رسمی سوپرا، تویوتا قیمت و برخی از مشخصات آن را اعلام کرده است. تویوتا رسمأ اعلام کرده که سوپرا، با قیمت پایه ۶۳ هزار و ۵۰۰ دلار روانه بازار می شود که شاید بیش از انتظار بسیار باشد. تویوتا، پیش تر هم اعلام کرده بود که سوپرا از قیمت بالایی برخوردار خواهد بود زیراکه از تکنولوژی پیشرفته ای بهره می برد و بنابراین هزینه تولید آن بالاست.


مشخصات فنی آن، رسمأ تأیید نشده اما با توجه به شنیده ها، می توان دریافت که موتور شش سیلندر ۳ لیتری توربو آن که از ب.ام.و به عاریت گرفته شده، می تواند ۳۳۵ اسب بخار نیرو و ۵۰۰ نیوتون متر گشتاور را تولید کند. اما تویوتا رسمأ اعلام کرده که شتاب صفر تا صد آن، ۴.۵ ثانیه خواهد بود. پیش تر گفته شده بود که سوپرا به موتور چهار سیلندر ۲ لیتری توربو به قدرت ۲۴۸ اسب بخار تجهیز می شود. طبق گفته ها، سوپرا چیزی در حدود ۱۵۰۰ کیلوگرم وزن دارد.
گفته می شود که سوپرا، یکی از پیشرفته ترین ساخته های این برند در طول تاریخ خواهد بود. نشان دهنده های دیجیتال، هِد آپ دیسپِلی، دستیارهای هوشمند کمکی راننده، ناوبری و نظایر آن، گواهی بر این ادعا هستند. گفته می شود که سوپرا برای نمایشگر خودش، از واسط کاربری ب.ام.و با طراحی متفاوتی بهره می برد که برای خودروساز توانایی همچون تویوتا، کمی دور از ذهن به نظر می رسد.


اما بزرگ ترین مشکل با تویوتا سوپرا، قیمت آن است. با ۶۳ هزار و ۵۰۰ دلار قیمت پایه که تویوتا برای سوپرا اعلام کرده، این کوپه ژاپنی فقط یک هزار دلار از لکسوس RC-F ارزانتر است. اما RC-F به موتور ۸ سیلندر ۵ لیتری با توان ۴۶۷ اسب بخار تجهیز شده و با وجود ۲۹۵ کیلوگرم وزن بیشتر، می تواند در ۴.۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت برسد که بازهم ۰.۱ ثانیه از سوپرا سریعتر است.

مطلب پیشنهادی

هوندا HRV

جزئیات اصلاحات هوندا HR_V

جزئیات اصلاحات هوندا HR_V نیم کلاچ:هوندا قیمت و جزئیات شاسی بلند HR-V اصلاح شده خود …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.