اتوبوس اسکانیا درسا

کاتالوگ و مشخصات فنی اتوبوس اسکانیا درسا از گروه صنعتی عقاب افشان

مشخصات فنی

شاسی:مدل K 410 EB4x2NB

موتور:

نوع: Scania – DC13107 , تعداد سیلندر:۶ , قدرت: ۴۱٠ اسب بخار در ۱۹۰۰ دوربر دقیقه , حجم موتور: ۱۲۷۴۰ سی سی , حداکثر گشتاور: ۲۰۰۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ تا ۱۳۵۰ دوربر دقیقه , مجهز به اینترکولر، توربوشارژ و خنک کن گازوئیل , مطابق با استاندارد آلایندگی محیط زیست یورو۳ , وضعیت قرارگیری: به صورت خطی و ایستاده درامتداد شاسی , مجهز به حفاظ محکم و قوی انتهای شاسی و زیر موتورجهت محافظت در برابر تصادفات احتمالی , علاوه بر فیلتر روغن قابل تعویض، دارای فیلتر آسیابی گریز از مرکز قابل شستشو نیز میباشد .

گیربکس:

Scania GR875R , هشت دنده جلو، مجهز به سیستم تعویض دنده اپتیکروز با امکان تعویض دنده به صورت دستی و اتوماتیک , مجهز به کلاچ اتوماتیک (بدون پدال کلاچ) , مجهز به رادیاتور خنک کن روغن , مجهز به ریتاردر هیدرولیکی اسکانیا به همراه سیستم خنک کننده آبی , مجهز به سیستم کنترل سرعت (کروز کنترل).

سیستم خنک کاری:سیستم خنک کاری مدار بسته با مخزن انبساطی و فن هیدرولیک اتوماتیک

سیستم تعلیق:

محور جلو: دو عدد بالشتک هوای فشرده (خمره ای باد) و دو عدد کمک فنر – مجهز به سیستم تعلیق مستقل (جناغی دوبل)
محور عقب: چهار عدد بالشتک هوای فشرده (خمر های باد)و چهار عدد کمک فنر
نسبت تبدیل دیفرانسیل:۳/۰۷:۱

سیستم تنظیم ارتفاع:
سیستم تنظیم ارتفاع الکترونیکی , قابلیت تنظیم ارتفاع اتوبوس نسبت به سطح جاده به صورت دستی بنا بر شرایط جاده (جهت افزایش ضریب ایمنی، وقتی سرعت از ۴٠ کیلومتر در ساعت بیشتر شود ارتفاع اتوبوس از سطح جاده به حالت عادی برم یگردد.)

سیستم های ایمنی:
ترمز پنوماتیک برای چرخهای جلو و عقب با سیستم دیسکی (دارای مخزن باد جداگانه) , ترمز ضدقفلABS و ترمز الکترونیکی EBS , ترمز موتور (ترمز اگزوز) , سیستم ضدلغزش TC , سیستم الکترونیکی پایداری حرکت برای بهبود حفظ تعادل خودرو در شرایط مختلف جاده (ESP).

سیستم برق:
دو عدد دینام ۱۵۰ آمپر ٢۴ ولت , دو عدد باطری ١٢ ولت ۲۲۵ آمپر ساعت , سیستم برق اتاق Multiplex برای افزایش کیفیت و راحتی عیب یابی

چرخها:لاستیک میشلن به ابعاد۳۱۵/۸۰R22.5

مکان راننده:
فرمان هیدرولیک و سیستم تنظیم ارتفاع و زاویه غربیلک فرمان (تلسکوپی) به صورت پنوماتیک برای راحتی راننده و ارگونومی مناسب , پدالها بر روی پایه فرمان نصب شده اند , تاخوگراف و صفحه آمپر دیجیتال , Emergency stop برای قطع سریع موتور در مواقع اضطراری , برای راحتی راننده لیور تعویض دنده و لیور ریتاردر به صورت یک مجموعه در زیر فرمان نصب شده اند , سیستم عیب یاب الکترونیکی , صندلی راننده پنوماتیکی ISRI

عایق صدا و حرارت:
قسمت محفظه موتور به طور کامل در برابر حرارت وصدای موتور و گیربکس عایق بندی شده است.سقف و دیواره ها در برابر محیط بیرون به طور کامل عایق بندی شده اند تا کمترین تبادل حرارت صورت گیرد.برای کاهش نفوذ صدا وحرارت، شیشه ها از نوع دو جداره هستند.

ظرفیت و ابعاد:
ظرفیت مسافر در سه کلاس:
معمولی: ۱+۱+۴۴ نفر
VIP معمولی: ۱+۱+۳۰ نفر
VIP خاص: ۱+۱+۲۵ نفر با زیرپایی
نوع صندلی مسافر:Kiel
طول کلی: ۱۲۵۸۴ میلیمتر
عرض کلی: ۲۵۵۴میلیمتر
ارتفاع کلی: ۳۸۴۱ میلیمتر با احتساب کولر
فاصله محورها: ۶۳۵۵ میلیمتر
فاصله محور جلو تا سپر جلو: ۲۸۰۷ میلیمتر
فاصله محور عقب تا سپر عقب: ۳۴۲۲ میلیمتر
حداکثر وزن مجاز بر محور جلو: ٧۵٠٠ کیلوگرم
حداکثر وزن مجاز بر محور عقب: ١٢٠٠٠ کیلوگرم
حداکثر وزن مجاز با سرنشین و بار: ۱۹۵۰۰ کیلوگرم
ظرفیت باک: ٧۵٠ لیتر
کابین استراحت راننده مجهز به کولر، بخاری، آیفون جهت ارتباط با راننده و سیستم جداگانه صوتی

ساختار اتاق:

استفاده از سقف یکپارچه فایبرگلاس برای جلوگیری ازخوردگی و بهبود عایق بندی سقف , ساختار فلزی مستحکم و تقویت شده از جنس فولادگالوانیزه مطابق با الزامات استاندارد اروپایی , جوشکاری کل سازه با دستگاه میگ/مگ انجام شده و ازکیفیت بالایی برخوردار است , بدنه اتوبوس با ورقهای گالوانیزه پوشیده شده است و برای حفاظت در مقابل خوردگی تمام سازه اتوبوس بااستفاده از رنگهای اپوکسی پوشش داده میشود , قسمت زیر اتوبوس که در معرض آب است با لایه ضخیمی ازدینیترول پوشانیده میشود که به دلیل حالت ژل های، در زیربدنه لایه محافظ بسیار خوبی برای جلوگیری از خوردگی وزنگ زدگی اتاق به وجود می آورد.

سیستم تهویه مطبوع:
برای افزایش رفاه حال مسافران و راننده در مناطق گرمسیر و سردسیر، این اتوبوس به سامانه پیشرفته سرمایش و گرمایش مجهز شده که دارای قابلیت سرمایش ۴۹/۷ کیلووات و گرمایش ۹۰ کیلووات است. این سامانه از کولر پر قدرت Konvekta با ظرفیت سرمایش ۳۹ کیلووات بهره می برد که در حال حاضر ازموفق ترین سامانه های سرمایش در دنیاست. همچنین سامانه سرمایش مخصوص راننده Frontbox باظرفیت سرمایش ۷ کیلووات محیطی مطلوب را برای راننده ایجادمیکند. کابین استراحت راننده نیز به سامانه سرمایش ۳/۷ کیلووات مجهز است. سامانه گرمایش این اتوبوس شامل بخاری سقفی،کنوکتور، بخاری مخصوص راننده و کابین خواب و همچنین
بخاری درجا می باشد.

سیستم صوتی- تصویری:
دو دستگاه مانیتورLCD
یک دستگاهDVD playerدر سالن مسافری
یک دستگاه DVD PLAYER و مانیتور در کابین استراحت راننده
یک دستگاه آمپلی فایر مجهز به میکروفون برای ارتباط با مسافرین داخل و بلندگوی خارجی جهت اعلام حرکت به مسافرین خارج از اتوبوس
تابلوی دیجیتال در داخل و بیرون اتوبوس
مانیتور رنگی با قابلیت دو ورودی برای دوربین دنده عقب و دوربین بالای رکاب عقب به منظور کنترل محدوده در، رکاب و عقب اتوبوس توسط راننده با اولویت دنده عقب
نمایشگرGPS

امکانات استاندارد:
یخچال و قهو هجوش
سیستم الکترون کیی ضد سرقت
سیستم ایمنی برای درهای بادی (درها در صورت قرارگرفتن مسافر بین آنها به صورت اتوماتیک باز میشوند.)
سیستم اعلام حریق (هشدار برای حریق)
سپر جلو به صورت بازشو برای دسترسی راحت تر به بکسل بند
شیشه های جانبی و عقب خم دو جداره از نوع سکوریت
دو عدد آینه بغل برقی و قابل تنظیم از داخل و مجهز به گرمکن
شیشه بالابر برقی برای راننده
چراغ پله های ورودی و خروجی
آفتابگیر برقی برای شیشه جلو
ریموت کنترل
در موتور اتوماتیک

تجهیزات سفارشی:
قابلیت نصب سرویس بهداشتی بر روی اتوبوس وجود دارد , اینترنت بیسیم , قابلیت نصب سیستم هایDVB-T

 

مطلب پیشنهادی

اتوبوس مان

کاتالوگ و مشخصات فنی اتوبوس مان از گروه یاوران خودرو شرق

مشخصات فنی موتور:MAN – EURO2 – RPM: 2000 – PHP:420 – NM :1730 گیربکس: ZF …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.