نینجایی که سرکش کوپه‌های اقتصادی شد!

بررسی تویوتا GT86 کوپه موفق جمع‌وجور

حمید محمدی: کمپانی تویوتا برای حضور بیشتر و موفق‌تر در بازار خودروهای اسپرت، درصدد خودروی کوپه اسپرت برآمد. در سال 2007 این کمپانی از خودروی کانسپت کوپه خود رونمایی کرد. این خودرو کانسپت که به نام FT-HS معروف است با طراحی جذاب و البته اسپرتش در همان سال بسیار مورد استقبال قرار گرفت. تا اینکه کمپانی تویوتا سال 2011 از مدل FT-86  رونمایی کرد که پس از یکسال این مدل را با نام دیگر راهی بازار کرد. سرانجام این کمپانی در سال 2012 خودروی کوپه جدید خود را با نام GT86 به جهان معرفی کرد. GT86 درواقع همان سوبارو BRZ است که با کمی تغییرات در طراحی خارجی و داخلی به دست مشتریان رسیده است. به عبارت دیگر تویوتا GT86 برپایه و پلت فرم سوبارو BRZ طراحی و تولید شده است، مهندسان این کمپانی برای اینکه بتوانند با خودروی کوپه جدید رقابت جدی و چالش‌برانگیزی را با کمپانی‌های اروپایی و هیوندای این برند کره‌ای که با جنسیس کوپه موفق شد را آغار کنند. GT86 را با پیشرانه تخت 4 سیلندر 16 سوپاپ معروف به باکستر که با تکنولوژی بالا و تنفس طبیعی که دارد می‌تواند حداکثر200 اسب‌بخار قدرت تولید کند را روانه بازار کرد. از نظر مشخصات فنی GT86 با سوبارو BRZ تفاوت چندانی ندارد، اما لازم بذکر است که با استفاده از سیستم تعلیق بروزتر و ارتفاع کمتر نسبت به سطح زمین دارای هندلینگ بهتری است. در بسیاری از مقالات نوشته شده که تویوتا GT86 رقیب ضیعفی برای هیوندای جنسیس کوپه است، این موضوع از نظر فنی صحیح است اما اگر از نظر پارامترهای مانند هندلینگ و پایداری بخواهیم بررسی کنیم باید گفت که تویوتا GT86 کوپه‌ اقتصادی است که در کلاس خود در سطح‌های بالاتری از رقبای خود قرار می‌گیرد و از نظر پایداری در سطح بالاتری از جنسیس کوپه قرار می‌گیرد. یکی از مزایایی این کوپه ژاپنی موتور تخت یا به اصطلاح خوابیده آن است که با کیفیت قطعات و تکنولوژی بالا طراحی و ساخته شده است. در نهایت باید گفت که کسانی که به دنبال یک خودروی کوپه با کیفیت بالا،ایمنی و پایداری بهتر، طراحی جوان‌پسند و تهاجمی و با ابهت،استهلاک کمتر و خدمات پس از فروش بهتر هستند. باید در اولویت اول تویوتا GT86  برای خرید قرار داد.

بخوانید  هيونداي الانترا، يك سدان كامپكت اقتصادي!

مطلب پیشنهادی

    تعرفه واردات تایر سواری کاهش یافت اما مشکل کمبود لاستیک های رینگ 13 و 14 باقی ماند

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از خبرخودرو، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر …