مزدا6 جدید به جنگ هوندا آکورد و تویوتا کمری می‌رود

نیم‌کلاچ: مزدا با رونمایی از نسخه فیس لیفت “مزدا 6” در نمایشگاه بین المللی لس آنجلس آمریکا، در مقابل “هوندا آکورد” و “تویوتا کمری” اعلام جنگ کرد تا آنان را در سال جدید میلادی به چالش کشیده و بازار آنان را تحت تاثیر قرار دهد و به نفع خود تمام کند.
در زیر کاپوت مزدا 6 جدید از یک پیشرانه 2.5 لیتری جدید توربوشارژر استفاده کرده است که از خانواده پیشرانه‌های معروف “اسکای اکتیو- G” بوده و می‌تواند 250 اسب بخار قدرت در کنار 420 نیوتن متر گشتاور داشته باشد. گفتنی است که از این نوع پیشرانه بر روی شاسی بلند CX-9 هم مورد استفاده قرار گرفته است که جزو بهترین پیشرانه‌های درون سوز موجود در جهان به شمار می‌آید که دارای عملکرد پویا در کنار مصرف سوخت بسیار پایین است.
نکته جالب در رابطه با پیشرانه جدید مزدا 6، استفاده از توربوشارژرهای T شکل است که به نوعی توربوشارژر دوقلو به حساب می‌آید، زیرا در صورتی که شما از یک توربوشارژر استاندارد بر روی این پیشرانه استفاده کنید، تنها قادر به استخراج 227 اسب بخار قدرت خواهد بود که حالا به لطف توربوشارژرهای جدید T شکل، این نیرو به 250 اسب بخار افزایش پیدا کرده است. هرچند علاوه بر پیشرانه جدید توربوشارژر، یک پیشرانه تنفس طبیعی 2.5 لیتری چهار سیلندر نیز در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت که دارای 184 اسب بخار قدرت خواهد بود.
فارغ از مسائل فنی، در طراحی ظاهری اتومبیل هم شاهد یکسری تغییرات بسیار خوب هستیم که شامل مجموعه سپر کاملا جدید با قالب گیری ورودی هوا در اطراف سپر، امتداد خطوط کرومی رنگ جلوپنجره تا زیر چراغ‌‌های جلو، چراغ‌های پیشانی جدید و همچنین یک جلوپنجره بزرگ در قسمت جلو اتومبیل هستیم تا بروزرسانی چهره این اتومبیل به بهترین شکل ممکن انجام شود که به موازات آن، در داخل کابین اتومبیل هم شاهد تغییرات بسیار خوبی هستیم.
به گزارش پرشین خودرو بر روی مدل‌های 2018 از مزدا 6 با چهره جدید و پیشرانه قوی‌تر، از امکانات بیشتری هم استفاده شده است که نمونه آن می‌تواند روکش‌های چرمی “ناپا”، قطعات چوبی تزئینی در داخل کابین، صفحه نمایشگر جدید اینچی لمسی، کروز کنترل تطبیقی و همچنین سیستم مانیتورینگ و دوربین 360 درجه باشد که به عنوان تجهیزات استاندارد این اتومبیل بر روی مدل‌های جدید به شمار خواهد آمد.

بخوانید  دومین محصول ایکاپ؛پژو ۳۰۱

مطلب پیشنهادی

    تعرفه واردات تایر سواری کاهش یافت اما مشکل کمبود لاستیک های رینگ 13 و 14 باقی ماند

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از خبرخودرو، سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر …