مزدا۶ جدید به جنگ هوندا آکورد و تویوتا کمری می‌رود

نیم‌کلاچ: مزدا با رونمایی از نسخه فیس لیفت “مزدا ۶” در نمایشگاه بین المللی لس آنجلس آمریکا، در مقابل “هوندا آکورد” و “تویوتا کمری” اعلام جنگ کرد تا آنان را در سال جدید میلادی به چالش کشیده و بازار آنان را تحت تاثیر قرار دهد و به نفع خود تمام کند.
در زیر کاپوت مزدا ۶ جدید از یک پیشرانه ۲.۵ لیتری جدید توربوشارژر استفاده کرده است که از خانواده پیشرانه‌های معروف “اسکای اکتیو- G” بوده و می‌تواند ۲۵۰ اسب بخار قدرت در کنار ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور داشته باشد. گفتنی است که از این نوع پیشرانه بر روی شاسی بلند CX-9 هم مورد استفاده قرار گرفته است که جزو بهترین پیشرانه‌های درون سوز موجود در جهان به شمار می‌آید که دارای عملکرد پویا در کنار مصرف سوخت بسیار پایین است.
نکته جالب در رابطه با پیشرانه جدید مزدا ۶، استفاده از توربوشارژرهای T شکل است که به نوعی توربوشارژر دوقلو به حساب می‌آید، زیرا در صورتی که شما از یک توربوشارژر استاندارد بر روی این پیشرانه استفاده کنید، تنها قادر به استخراج ۲۲۷ اسب بخار قدرت خواهد بود که حالا به لطف توربوشارژرهای جدید T شکل، این نیرو به ۲۵۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است. هرچند علاوه بر پیشرانه جدید توربوشارژر، یک پیشرانه تنفس طبیعی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر نیز در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت که دارای ۱۸۴ اسب بخار قدرت خواهد بود.
فارغ از مسائل فنی، در طراحی ظاهری اتومبیل هم شاهد یکسری تغییرات بسیار خوب هستیم که شامل مجموعه سپر کاملا جدید با قالب گیری ورودی هوا در اطراف سپر، امتداد خطوط کرومی رنگ جلوپنجره تا زیر چراغ‌‌های جلو، چراغ‌های پیشانی جدید و همچنین یک جلوپنجره بزرگ در قسمت جلو اتومبیل هستیم تا بروزرسانی چهره این اتومبیل به بهترین شکل ممکن انجام شود که به موازات آن، در داخل کابین اتومبیل هم شاهد تغییرات بسیار خوبی هستیم.
به گزارش پرشین خودرو بر روی مدل‌های ۲۰۱۸ از مزدا ۶ با چهره جدید و پیشرانه قوی‌تر، از امکانات بیشتری هم استفاده شده است که نمونه آن می‌تواند روکش‌های چرمی “ناپا”، قطعات چوبی تزئینی در داخل کابین، صفحه نمایشگر جدید اینچی لمسی، کروز کنترل تطبیقی و همچنین سیستم مانیتورینگ و دوربین ۳۶۰ درجه باشد که به عنوان تجهیزات استاندارد این اتومبیل بر روی مدل‌های جدید به شمار خواهد آمد.

مطلب پیشنهادی

آئودی A8 یا ب ام و سری

آئودی A8 یا ب ام و سری ۷؟

نیم کلاچ: آئودی وب‌سایت ثبت سفارش را برای سدان پرچم‌دار A8 باز کرده است. این …

دیدگاهی ثبت نشده است

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.