نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از ترابران: علیرغم وجود سامانه اعلام بار مجازی (بیتا بار) اکثر شرکتهای حملونقلی در سایه عدم نظارت، بارهای خود را بهصورت سنتی، گزینشی و بعضاً در ازای پرداخت مبالغی به رانندگان تخصیص میدهند که موجب تبعیض، بیعدالتی و تضییع حقوق رانندگان بهویژه رانندگان غیربومی شده است.
محمد درخشنده، رئیس هیئتمدیره انجمن صنفی رانندگان حمل کالای شهرستان لامرد، در نامهای خطاب به فیروز خدایی، رئیس کانون انجمنهای صنفی رانندگان کشور، از تخلفات در بارگیری علیرغم وجود سامانه اعلام بار مجاری انتقاد کرد و لزوم فعال شدن این سامانه را برای همه کاربریها در پایانه حمل کالای بندر عسلویه یادآور شد.
در نامه درخشنده چنین آمده است که پیرو گزارشهای متعدد رانندگان مبنی بر تخلفات گسترده شرکتهای حملونقل مستقل در بندر عسلویه و همچنین بررسیهای میدانی صورت گرفته توسط این انجمن، مشخص شد علیرغم وجود سامانه اعلام بار مجازی (بیتا بار) اکثر شرکتهای حملونقل در سایه عدم نظارت، بارهای خود را به صورت سنتی، گزینشی و بعضاً در ازای پرداخت مبالغی به رانندگان تخصیص میدهند که موجب تبعیض، بیعدالتی و تضییع حقوق رانندگان به ویژه رانندگان غیربومی شده است.»
او ادامه داده است: «از طرفی به علت فقدان انجمن صنفی رانندگان و عدم نظارت مراجع ذیربط، شاهد تخلفات دیگری همچون اعلام کرایه پایینتر از نرخ تن کیلومتر، پرداخت مدتدار کرایه رانندگان، ثبت پیشکرایههای صوری، تحمیل هزینههای تخلیه و بارگیری به راننده، اتلاف وقت رانندگان و عدم پرداخت حق توقف و … هستیم.»
دیدگاهی ثبت نشده است