کلاه گشاد بازسازی ناوگان با تسهیلات تبصره ۱۸ بر سر مالکان اتوبوس و مینی بوس

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز، رانندگان و مالکان اتوبوس های مسافری در برابر شرایط تسهیلاتی که در قالب وام بازسازی ناوگان با تسهیلات تبصره ۱۸ ارائه می‌شود، اعتراض دارند.

طبق پیام‌های منتشر شده در گروه‌های مرتبط با رانندگان و مالکان اتوبوس، تشکل‌های صنفی با نحوه و شرایط اعطای این تسهیلات مخالفت کرده و از رانندگان و مالکان خواسته‌اند تا اقدامی در این زمینه انجام ندهند تا وضعیت این پرداخت به‌طور کامل روشن شود، و اگر با شرایط این وام موافقند، تبعات آن به عهده خودشان باشد.

مالکان اتوبوس درباره دلایل نارضایتی خود از شرایط این وام با بیان این که این تصمیم پس از ناامیدی از واردات ناوگان دست دوم خارجی و افزایش قیمت‌های ناوگان داخلی اتخاذ شده، صحبت کرده‌اند. آن‌ها اظهار داشته‌اند: مقرر شده تسهیلاتی در قالب وامی با بهره ۱۵ درصد به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان برای اتوبوس و ۲۰۰ میلیون تومان برای مینی بوس به مالکان ناوگان جهت بازسازی پرداخت شود.

رانندگان پس از تشکیل پرونده و معرفی و مراجعه به بانک عامل صندوق کارآفرین امید، با شرایط عجیب این وام روبرو شدند، از جمله بهره ۱۵ درصد، پیش‌فاکتور و کد اقتصادی که بیش از ۲۰ درصد آن به عنوان مالیات اخذ می‌شود، و معرفی پنج نفر به تامین اجتماعی. این شرایط به نظر آنان نوعی فریب و کلاهبرداری از صنف رانندگان و مالکان عمومی مسافری است.

رانندگان و مالکان اتوبوس درخواست کرده‌اند که صندوق کارآفرین امید، فهرست پنج نفر را به عنوان اشتغال برای تامین اجتماعی معرفی کند و جلوگیری از بلوکه شدن ۱۰ درصد تسهیلات تا پایان اقساط را تضمین کند. همچنین طبق شرایط، ۱۰ درصد پیش‌فاکتور به فروشنده با کد اقتصادی پرداخت می‌شود و ۴۰ میلیون تومان به عنوان سهم دارایی محسوب می‌شود.

مالکان و رانندگان اتوبوس اظهار داشته‌اند که تنها یک اشتغال پنج نفر با نرخ جریمه ۱۴۰۳ بیمه باعث مبلغ بدهی به سازمان تامین اجتماعی به ارزش ۳۶۰ میلیون تومان می‌شود، در حالی که مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان وامی که قرار است به آن‌ها پرداخت شود، حتی با هزینه دو قطعه موتوری مانند سیلندر و سرسیلندر نیز برابر نیست.

با توجه به این شرایط، در شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد شده است که رانندگان و مالکان اتوبوس و مینی‌بوس اقدامی جهت پیگیری این موضوع ننمایند.

مطلب پیشنهادی

بودجه ۷۵ میلیارد تومانی برای نوسازی ناوگان ماشین‌آلات راهداری

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز، در لایحه بودجه سال …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.