۱۴ درصد ترددهای جاده‌ای در جنوب سیستان و بلوچستان مربوط به ناوگان سنگین است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به ترددهای ۹ ماهه استان گفت: بیش از ۳ میلیون انواع کامیون و وسایل نقلیه سنگین از جاده‌های جنوب استان عبور کرده‌اند که شامل ۱۴ درصد از مجموع ترددهای جاده‌ای طی این بازه زمانی است.

شهرام مبارکی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان از فعالیت ۵۸ سامانه ترددشمار برخط در راه‌های جنوب استان خبر داد و گفت: بر اساس تحلیل داده‌های سامانه‌های هوشمند ترددشمار آنلاین، از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۲۳ میلیون و ۵۶۲ هزار تردد در محورهای شریانی جنوب استان سیستان و بلوچستان ثبت شده که ۱۴ درصد آن مربوط به ناوگان سنگین است.

مبارکی افزود: اهمیت جاده‌های جنوب استان شامل دو بخش ترانزیتی و ترافیکی است که هر دو مولفه در کاهش عمر جسم و رویه راه تأثیر مستقیم و به سزایی دارد؛ لذا با تمام توان در تلاشیم ضمن ایجاد تسهیل در ترددهای جاده‌ای، ارتقای وضعیت راه‌های جنوب استان را به‌صورت مستمر انجام دهیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان در ادامه تصریح‌کرد: پر ترددترین محورهای حوزه جنوب استان به‌ترتیب محورهای ایرانشهر به بمپور و بالعکس و چابهار به را سک و بالعکس است.

وی گفت: سهم تردد پلاک‌های غیربومی در جاده‌های جنوب استان معادل ۲۷ درصد کل وسایل‌نقلیه مشاهده شده بوده است.

مبارکی با اشاره به افزایش ۹ درصدی تعداد وسایل‌نقلیه سبک در محورهای جنوب استان افزود: سامانه‌های هوشمند حمل و نقل از قبیل دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه‌های تردد شمار و سامانه‌های ثبت تخلف در کلیه جاده‌های جنوب استان فعال هستند و از این طریق، وضعیت ترافیکی و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در محورها مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول یادآور شد: براساس اطلاعات ثبت شده از وسایل‌نقلیه جنوب سیستان و بلوچستان در سامانه‌های پلاک‌خوان سایر استان‌ها، بیشترین سهم مقاصد سفر خودروهای جنوب استان در این بازه زمانی به‌ترتیب به مقصد کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بوده است.

وی در خاتمه ضمن اعلام مجدد شماره تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها، تأکید کرد: یکی از وظایف مهم مرکز مدیریت راه‌ها پاسخ‌گویی سامانه ۱۴۱ است و با توجه به این مهم میزان پاسخ‌گویی در این مدت نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

مطلب پیشنهادی

فراخوان استخدام: سازمان راهداری به دنبال ۱۰ هزار راننده

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز،سازمان راهداری و حمل و …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.