تردد ناوگان ترانزیتی از پایانه های مرزی خراسان رضوی ۳۲ درصد افزایش یافت

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از ایرنا:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تردد ناوگان حامل محموله های ترانزیتی ورودی و خروجی از چهار پایانه مرزی فعال استان طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد افزایش یافت.

جعفر شهامت روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بازه زمانی ذکر شده بیش از ۲۸ هزار دستگاه کامیون حامل ۵۶۳ هزار تن کالای ترانزیتی از طریق چهار پایانه مرزی سرخس، لطف آباد، باجگیران و دوغارون وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تردد ۶ درصد و از نظر تناژ جابجا شده ۵۰ درصد رشد داشته است.

وی بیان داشت: در همین مدت نزدیک به ۹۲ هزار و ۸۰۰ دستگاه کامیون حامل یک میلیون و ۹۰۰ هزارتن کالای ترانزیتی از طریق پایانه های مرزی مزبور از کشور خارج شد که با رشد ۴۲ درصدی تردد و رشد ۴۱ درصدی تناژ حمل شده همراه بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۲۹۷ هزار دستگاه کامیون حامل چهار میلیون و ۲۱۵ هزار تن بار صادراتی، وارداتی و ترانزیتی از چهار پایانه مرزی استان تردد داشته است که حاکی از افزایش ۳۰ درصدی تردد نسبت به ۹ ماهه سال گذشته است.

شهامت اضافه کرد: تردد ناوگان حامل کالای صادراتی با ۶۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه و تردد ناوگان وارداتی با سه هزار و ۵۵۰ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی استان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲۷ درصد و ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی بیان داشت: تردد ناوگان ترانزیت ورودی و خروجی از مرزهای مشترک با ترکمنستان به مقصد کشورهای آسیای میانه در مدت یاد شده نسبت به سال قبل به ترتیب با رشد هفت درصدی و ۳۸ درصدی همراه بوده است.

شهامت در خصوص عملکرد پایانه مرزی دوغارون، افزود: در ۹ ماهه سال جاری کل تردد صورت گرفته با ۱۱۳ هزار دستگاه دارای رشد ۱۴ درصدی و کل تناژ جابجا شده با بیش از یک میلیون و ۵۳۰ هزار تن، دارای رشد ۱۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بوده است.

به گزارش ایرنا، خراسان رضوی از سمت شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با ترکمنستان و از سمت شرق ۳۰۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد.

خراسان رضوی با پایانه های مرزی سرخس، لطف آباد و باجگیران با ترکمنستان و دوغارون با افغانستان جایگاه برجسته ای در حمل و نقل بین الملی کشور به ویژه در حوزه آسیای مرکزی دارد.

مطلب پیشنهادی

فراخوان استخدام: سازمان راهداری به دنبال ۱۰ هزار راننده

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز،سازمان راهداری و حمل و …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.