افزایش تملک اراضی محوطه پایانه مرزی باشماق به ۵۰ هکتار

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی: رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از افزایش تملک اراضی محوطه پایانه مرزی باشماق از هفت هکتار به ۵۰ هکتار خبر داد و تاکید کرد: باتوجه به برنامه ساخت فازهای دوم و سوم توسعه پایانه مرزی باشماق، دستگاه‌ها باید هماهنگی بیشتری در خصوص ساماندهی مرز داشته باشند.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر به استان کردستان اظهار کرد: در دولت سیزدهم ترانزیت جاده‌ای مورد توجه ویژه‌ای قرار دارد و این ظرفیت مناسبی است که باید از آن بهره گرفت.

امانی به اجرای طرح ساماندهی مرز باشماق مریوان در استان کردستان اشاره کرد و گفت: مرز باشماق دومین مرز پرتردد کشور بوده و از این لحاظ از اهمیت بالایی برخوردار است.ززز

امانی از آمادگی کامل این سازمان در راستای حل مشکلات مرز باشماق و طرح ساماندهی این مرز خبر داد و گفت: برنامه‌هایی برای ساماندهی نیاز است تا با هماهنگی‌های بیشتر بین دستگاه‌های متولی، مسائل و مشکلات موجود پیگیری شود و با شروع ساخت و ساز پایانه، مسائل و مشکلات موجود برطرف شود.

وی از افزایش تملک اراضی محوطه پایانه مرزی باشماق از هفت هکتار به ۵۰ هکتار خبر داد و با اشاره به ساخت فازهای دوم و سوم توسعه پایانه مرزی باشماق تاکید کرد: دستگاه‌ها باید هماهنگی بیشتری در خصوص ساماندهی مرز داشته باشند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص مرز سیرانبند خاطرنشان کرد: برای سهولت در مسیر دسترسی و تردد مرز سیرانبند_ بانه در سال آینده اعتبارات لازم تامین خواهد شد.

امانی با اشاره به اهمیت رسمی شدن مرز سیرانبند_بانه از سوی طرف عراقی گفت: توسعه این مرز در دست پیگیری است و جهت سهولت در بخش مسافری و جاده دسترسی، تیم کارشناسی وضعیت را بررسی خواهند کرد.

وی با بیان این‌که در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به آسفالت راه‌های روستایی شده است، اظهار داشت: در سال‌های قبل میانگین سالیانه آسفالت راه‌های روستایی در استان کردستان ۲۰ کیلومتر بود که در دولت سیزدهم این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافته و شاهد آسفالت بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی هستیم.

شایان ذکر است بازدید از راهدارخانه بوانه شهرستان کامیاران، بازدید از وضعیت ایمنی محور مریوان- باشماق، دیدار با استاندار و رییس پلیس راه کردستان و گفتگو و تبادل نظر در خصوص موضوعات مشترک فی مابین، دیدار با نیروهای راهداری شهرستان مریوان و بازدید از مرزهای باشماق و سیرانبند از بخش‌های سفر رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استان کردستان بود.

مطلب پیشنهادی

فراخوان استخدام: سازمان راهداری به دنبال ۱۰ هزار راننده

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز،سازمان راهداری و حمل و …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.