aqua2022

نسل جدید تویوتای آکوا برای بازار ژاپن

نسل جدید تویوتای آکوا برای بازار ژاپن

نیم کلاچ:تویوتا پریوس C پس از مدل سال ۲۰۱۹ بازار ایالات متحده را ترک کرد؛ اما این هاچ‌بک کوچک الکتریکی که در ژاپن با نام آکوا (Aqua) فروخته می‌شود، به مرور زمان به‌روزرسانی شد. به گزارش موتوروان، مدل نسل دوم این خودروی هیبریدی در حالی معرفی شده است که ویژگی‌هایی بهتر از قبل دارد و طی ۱۰ سال حضور در بازار، ۱٫۸۷ میلیون دستگاه از آن فروخته شده است.

به گزارش Carscoops، با تغییر به پلتفرم جدید TNGA-B برای بهبود بهره‌وری سوخت ۲۰ درصدی در مقایسه با مدل جایگزین قبلی، تویوتا آکوا ۲۰۲۲ به‌عنوان پیشرفت کاملا جدیدی معرفی می‌شود. این خودرو عملکرد یک پدال (معروف به پدال راحتی) را اکنون ارائه می‌دهد و حتی در تیپ‌های گران‌قیمت‌تر مجهز به سیستم تمام چرخ محرک E-Four ارائه می‌شود.

با پشتیبانی از شارژ دوطرفه، تویوتا آکوا مزیت جدیدی همراه دارد که این ویژگی معمولاً در خودروهای تمام الکتریکی به چشم می‌خورد. تمام تیپ‌های آکوا به‌صورت استاندارد دارای منبع تغذیه لوازم جانبی و حالت اضطراری منبع تغذیه هستند و حالت منبع تغذیه اضطراری به خودرو اجازه می‌دهد در هنگام خاموشی، برق را به لوازم الکتریکی تغذیه کند. ژاپن از بلایای طبیعی بسیاری مانند زمین‌لرزه، سونامی و … رنج می‌برد، بنابراین تویوتا آکوا از حالت منبع تغذیه اضطراری استاندارد بهره‌مند شده است که اجازه می‌دهد در هنگام خاموشی از طریق جریان برق ۱۰۰ ولت/۱۵۰۰ وات، از خودرو برای استفاده خارجی مانند پریز برقی استفاده شود.

 

 

تویوتا آکوای جدید از حالت خودروی الکتریکی (EV) و صندلی چرخان راننده بهره می‌برد و به‌طور چشم‌گیری به‌صورت یک هاچ‌بک جمع‌وجور طراحی شده است. فاصله محوری آن ۵۰ میلی‌متر بزرگ‌تر شده است تا فضای پای بیشتری در عقب برای سرنشینان و فضای بار بزرگ‌تری در اختیار قرار بگیرد. از نظر طراحی بیرونی، آکوا جدید به‌عنوان تکامل مدل قبلی با گل‌گیرهای عضلانی عقب و یکپارچه‌تر، خط پنجره اسپرت‌تر و چراغ‌های LED هوشمندتر قابل تشخیص است. عناصری از مدل اروپایی تویوتا یاریس نیز در آن وجود دارد و همین بر جذابیت بیشتر آکوا می‌افزاید.

آکوا ضمن اینکه خودروی هیبریدی است، می‌توان مانند خودروهای تمام برقی و پلاگین هیبریدی، آن را با یک پدال راند و به لطف حالت پاور پلاس، از ترمز احیاکننده برای کاهش سرعت آن استفاده کرد. مدل ۲۰۲۲ همچنین اولین آکوایی است که از سیستم چهار چرخ محرک اختیاری E-Four برای کشش بیشتر در شرایط لغزنده بهره می‌برد. طبق گفته‌ی مسئولان تویوتا، مصرف سوخت آن ۲٫۷۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

 

آکوا اولین محصول تویوتا در این اندازه است که از نمایشگر ۱۰٫۵ اینچی برای سیستم سرگرمی استفاده می‌کند. در داخل کابین، آکوای جدید شیک‌تر و دارای جلوداشبورد دیجیتال است. تجهیزات استاندارد در تمام تیپ‌ها دارای آخرین نسخه Toyota Safety Sense است که شامل طیف وسیعی از سیستم‌های دستیار راننده از جمله سیستم‌های کروز کنترل راداری، دستیار ردیابی خط حرکت و سیستم پارک پیشرفته Teammate می‌شود.

مسئولان خودروساز ژاپنی ادعا می‌کنند که تویوتا آکوا ۲۰۲۲ اولین خودروی تولیدی است که از باتری دوقطبی نیکل-هیدروژن با خروجی بالا استفاده می‌کند. خروجی آن دو برابر باتری نیکل-هیدروژن نسل قبلی است و در هنگام کار با پیشرانه ۱٫۵ لیتری بنزینی، پاسخ بهتری در شتاب‌گیری ارائه می‌دهد. علاوه بر این، باتری جدید آکوا را قادر می‌سازد تا در حالت تمام برقی با سرعت بالاتری نسبت به قبل حرکت کند.

کابین و داشبورد هاچ بک هیبریدی تویوتا آکوا / 2022 Toyota Aqua

مشتریان در ژاپن می‌توانند تیپ B محرک جلوی آکوا ۲۰۲۲ را با قیمت ۱۸ هزار دلار خریداری کنند و این قیمت برای مدل تمام چرخ محرک E-Four در تیپ Z به ۲۳,۶۰۰ دلار می‌‌رسد. هاچ بک کوچک برقی تویوتا را می‌توان از طریق سرویس اشتراک Kinto One با پرداخت ۱۷۸ دلار در هر ماه با برنامه اجاره هفت‌ساله به دست آورد.

مطلب پیشنهادی

رایزنی گمرک ایران و آذربایجان برای تسهیل تردد کامیون‌ها

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از پایگاه خبری ترابران:مسئولان گمرک مرزی آستارای …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.