نحوه تمدید کارت هوشمند رانندگی پس از اتمام قرارداد رانندگان با شرکت ها

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز: حق بیمه برخی رانندگان ناوگان عمومی از جمله رانندگان کامیون و اتوبوس وقتی در استخدام یک شرکت هستند، توسط شرکت ها پرداخت می شود اما پس از اتمام فعالیت در این شرکت ها، دچار ابهام است.

شماری از رانندگان بهره مند از کارت هوشمند رانندگی که در استخدام شرکت ها هستند، پس از خروج از آنها با ابهاماتی در مورد نحوه تمدید اعتبار کارت هوشمند و پرداخت حق بیمه خود مواجه می شوند.

حق بیمه برخی رانندگان ناوگان عمومی از جمله رانندگان کامیون و اتوبوس وقتی در استخدام یک شرکت هستند، توسط شرکت ها پرداخت می شود اما پس از اتمام فعالیت در این شرکت ها، در مورد این که پرداخت حق بیمه و تمدید کارت هوشمند رانندگی به چه صورتی خواهد بود، دچار ابهام هستند و این موضوع را در شبکه های اجتماعی مطرح می کنند.

افرادی که حق بیمه آنها توسط شرکت ها پرداخت می شد و کارت هوشمند خود را در همان شهری که شرکت شان قرار داشت تمدید می کردند پس خاتمه این نوع فعالیت، برای تمدید کارت هوشمند رانندگی می توانند به انجمن صنفی های شهرهای محل سکونت خود مراجعه کرده و یک معرفی نامه برای اداره تامین اجتماعی درخواست نمایند.

پس از ارایه این معرفی نامه به اداره تامین اجتماعی شهر خود، مابقی کارها در تامین اجتماعی شهر محل سکونت خودشان انجام می‌ شود و کارت هوشمند رانندگان طبق ضوابط موجود شرایط تمدید را خواهد داشت.

لازم به ذکر است علاوه بر پرداخت حق بیمه، برای تمدید کارت هوشمند رانندگی میزان مشخصی کارکرد ضروری است که حداقل کاکرد مورد نیاز برای تمدید کارت هوشمند رانندگی، برای رانندگان ناوگان سنگین جاده ای در بخش حمل و نقل کالا تعداد ۲۴ بارنامه و طی مسافت حداقل ۱۰ هزار کیلومتر با بارنامه طی یک سال است.

همچنین رانندگان ناوگان سنگین مسافری جاده ای (رانندگان اتوبوس برون شهری) نیازمند دارا بودن ۶۰ فقره صورت وضعیت مسافری (۳۰ فقره رفت و ۳۰ فقره برگشت) یا طی حداقل ۳۰ هزار کیلومتر طی ۲۴ فقره صورت وضعیت (۱۲ فقره رفت و ۱۲ فقره برگشت) در طی یکسال برای تمدید کارت هوشمند خود هستند.

رانندگان ناوگان مینی بوس نیازمند به دارا بودن ۶۰ فقره صورت وضعیت مسافری (۳۰ فقره رفت و ۳۰ فقره برگشت) یا طی حداقل ۶ هزار کیلومتر طی ۲۴ فقره صورت وضعیت (۱۲ فقره رفت و ۱۲ فقره برگشت) در طی یکسال برای تمدید کارت هوشمند خود هستند.

مطلب پیشنهادی

کلاه گشاد بازسازی ناوگان با تسهیلات تبصره ۱۸ بر سر مالکان اتوبوس و مینی بوس

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز، رانندگان و مالکان اتوبوس های …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.