بررسی نقاط ضعف و قوت جک S۵
نیم کلاچ :به نقل از تسنیم بررسی ها نشان میدهد، باتوجه به قیمتهای روز خودروی جک S۵ در بازار که حدود ۲۳۰ میلیون تومان است و در نظر گرفتن بازار دست دوم آن می توان در کنار سایر گزینه ها به خریداین خودرو فکر کرد.
ظاهر و طراحی جک S5 :
طراحی قسمت جلوی S5شباهت بسیاری با هیوندای IX35 دارد و میتوان گفت که کاملاً از آن الهام گرفته است، در حالی که قسمت پشت آن بسیار شبیه به کراساوورهای آئودی میباشد. این امر در داخل خودرو هم نیز صادق است و موارد تشابه بیشماری در این بخش با هیوندای IX35 مشاهده میشود. داشبورد آن نیز به رنگ مشکی پیانو بوده و از مواد نسبتاً باکیفیتی هم در آن استفاده شده است. تریم داخلی این خودرو هم به رنگ نارنجی و مشکی است.
شیک و نیرومند.ابعاد کلی S5عبارت است از ۴۴۷۵*۱۸۴۰*۱۶۷۰mm (طول*عرض*ارتفاع)و فاصله ی بین محور جلو و محور عقب اتومبیل mm2645 است.علاوه بر این,شاسی خودرو نیز ۲۱۰mm است.نمای جلوی این خودرو کاملا شبیه هیوندای IX 35 و نمای پشتی آن کپی شده از کراس اوور آئودی می باشد حتی چراغهای عقب این خودرو هم مانند آئودی در هنگام ترمز کردن از دو مربع کوچک تشکیل شده است.
از منظر یک مشتری دربازار S5 چهره کسلکنندهای ندارد. خطوط دماغه، کاپوت و پیچیدگیهای سپر برای چند دقیقه هم که شده شما را مشغول بررسی چهره آن خواهند کرد. ورودی بزرگ هوا در پایین سپر، قابهای کرومی روی هواکش، اطراف مه شکن و جلوپنجره کوچک آن بخشهایی هستند که در تناسب با رنگ مشکی روی بدنه سفید خودرو خبری ازعدم تناسب نمیدهند.
مشخصات فنی
نوع موتور: ۴ سیلندر خطی و بنزینی، توربو شارژر (DOHC-16V)
حجم موتور: ۱۹۹۷ سیسی
توان: ۱۷۴ اسب بخار در ۵۲۰۰ دور/دقیقه
گشتاور: ۲۳۵ نیوتن متر در ۲۰۰۰ الی ۴۰۰۰ دور/ دقیقه
جعبهدنده: ۶ سرعته دستی
سرعت: ۱۸۰ کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی: ۷.۷ لیتر
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
سیستم تعلیق جلو: مک فرسون استرات با فنر حلقوی
سیستم تعلیق عقب: مستقل
ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۴۷۵/۱۸۴۰/۱۶۸۰ میلیمتر
فاصله دو محور: ۲۶۴۵ میلیمتر
وزن خالص: ۱۵۸۰ کیلوگرم (در وبسایت اصلی شرکت ۱۵۰۵ کیلوگرم ذکر شده است)
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۲۵/۶۰ R 17
ایمنی
دو عدد کیسه هوای ایمنی
سیستم ترمز ABS
سیستم ترمز اضطراری EBA
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل کشش TCS
سیستم کنترل سرعت خودرو در سرپایینی HDC
سیستم کنترل ایستایی در سربالاییHAC
مجهز به سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
برخی از تجهیزات این خودرو
تنظیم الکتریکی صندلی راننده در ۶ جهت و سرنشین جلو در ۴ جهت
آینه جانبی برقی همراه با گرمکن
روشن شدن اتوماتیک چراغهای جلو
کامپیوتر سفر
صندلیهای چرمی
پوشش چرمی فرمان
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان
سیستم صوتی+MP5 + خروجی AUX،USB،IPOD + بلوتوث
۶ عدد بلندگو
سیستم کنترل فشار باد لاستیکهای خودرو (TPMS)
سیستم ضد سرقت (IMMOBILIZER)
خروجی پاور ۱۲ ولت
فرمان الکترونیکی + SERVOMOTOR
سنسور دنده عقب
تهویه مطبوع اتوماتیک
چراغهای مه شکن جلو و عقب
آنتن شیشهای
چراغهای عقب LED
تست رانندگی جک اس ۵
خودوری مورد تست ما بسیار کم کاکرد بود و می توان گفت صفر کیلومتر بود. خودرو را تحویل گرفته به همراه ۴ سرنشین شروع به حرکت کردیم. اولین چیزی که در حرکت با این خودرو محسوس است کمی وقفه در شروع حرکت اولیه است که با فشردن پدال گاز با کمی مکث حرکت خودرو آغاز می شود که به دلیل استفاده گیربوکس دو کلاجه در این خودرو است.
شتاب گیری بسیار خوب و بدون ایراد با توجه به ابعاد و وزن خودرو انجام می پذیرد. تعویض دنده ها از نرمی خوبی برخوردار است. سواری ماشین هم نرم و خوب است ولی کمی ترمز ها نگران کننده به نظر میرسد و عکس العمل خیلی سریع و خوبی با توجه به شتاب خودرو را ندارد و راننده باید با دقت بیشتری در مکانهای شلوغ شتاب گیری کند تا بتواند در مواقع اضطراری به موقع خودرو را متوقف کند.
در بحث مصرف با توجه با ابعاد و وزن خودرو مصرف سوخت کمی بالاتر از آنچیزی که فکرش را می کنیم است. چون خودرو موتور کم حجم ۲۰۰۰ سی سی توربو دارد انتظار میرفت مصرف سوخت کمتری داشتد که در عمل اینچنین نیست و بخصوص در ترافیک های شهری مصرف سوخت بالایی دارد.
در بحث فضای داخل کابین و صندوق وضعیت این خودرو خوب و قابل قبول است. برای سرنشینان جلو و عقب جای پای کافی در نظر گرفته شده.
عملکرد فرمان خودرو نیز خیلی خوب و قابل قبول است و از نرمی خوبی برخوداراست.
صدای داخل کابین نیز در دورهای پایین کم است ولی با افزایش دور موتور میزان صدای نفود کرده به اتاق خیلی بیشتر میشود می تواند خسته کننده باشد.
نتیجه
در جمع بندی کلی باید بگوییم باتوجه به قیمت های امروزی این خودرو در بازار که حدود ۲۳۰ میلیون تومان می باشد و البته از بازار دست دوم خوبی برخودار میباشد می توان روی خرید این خودرو حساب کرد.
دیدگاهی ثبت نشده است