کنترل اضافه تناژ وسایل باری با باسکول‌های محور کش سیار

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان اصفهان از خریداری دو جفت باسکول سیار محورکش، جهت کنترل اضافه بار و برخورد با متخلفین و دریافت خسارت وارده به راه در استان اصفهان خبر داد.

ب معید ذهبیون رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان اصفهان اظهار کرد: باسکول‌های سیار محورکش یکی از تجهیزات مناسب جهت کنترل تصادفی وزن وسایل نقلیه باری در محورهای مواصلاتی کشور به ویژه مسیرهای دارای فرار بار و یا فاقد پاسگاه هستند و قطعا بهره‌برداری بهینه از باسکولهای مذکور و کنترل و اعمال قانون خودروهای متخلف اثربخشی مناسبی در افزایش ایمنی تردد را به دنبال خواهد داشت.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان اصفهان ادامه داد: بر همین اساس و مطابق ردیف‌های اعتباری ابلاغی از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل و نقل جاده‌ای کشور، در سال جاری دو جفت باسکول سیار محورکش، جهت کنترل اضافه بار و برخورد با متخلفین و دریافت خسارت وارده به راه در استان اصفهان خریداری شده است.

وی تشریح کرد: فراوانی بالای کارگاه‌های تولیدی، مواد معدنی و کالاهای ساختمانی، عدم وجود پاسگاه پلیس راه و ایستگاه توزین، آمار بالای تصادفات با شدت زیاد ناشی از برخورد وسایل نقلیه سنگین در محور، تردد بالای وسایل نقلیه سنگین در محور، از جمله مواردی است که در انتخاب مکان‌های مناسب جهت استفاده از باسکول های سیار در نظر گرفته می‌شود.

ذهبیون با اشاره به مستندات قانونی کنترل اضافه بار و دریافت خسارت وارده به راه، عنوان کرد: بند ١٢ ماده ۴ قانون نیروی انتظامی مصوب، ماده ۳۱ قانون رسیدگی بـه تخلفـات راننـدگی مصوب، بند ث ماده ۴۳ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، ماده ۸۶ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی ١٣۶٩، اختیارات قانونی حاصل از بند”پ” ماده ۳۰ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور مصوب ۱۳۹۵، بند ت تبصره ۷ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۲، موارد مذکور در قانون جهت برخورد با تخلفات اضافه بار است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان در روند کنترل اضافه بار تصریح کرد: ضمن ایمن سازی محل انجام توزین مأموران پلیس راه در صورت مشاهده ناوگان باری مشکوک به داشتن اضافه بار با همکاری اعضای تیم کنترلی نسبت به هدایت ایمن وسیله نقلیه به روی باسکول سیار اقدام و با انجام توزین محور به محور وسیله نقلیه، وزن هر یک از محورها را تعیین و وزن گروه محوری و وزن کلی وسیله نقلیه را محاسبه می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: در صورت تجاوز وزن مجاز از مقادیر مشخص‌شده در مقررات حمل‌ونقل بار در راه‌ها، مدارک و ناوگان راننده متخلف اخذ و ضمن جریمه عدول از مقررات، فرم معرفی راننده به اداره راهداری و حمل‌ونقل جادهای شهرستان جهت پرداخت خسارت وارده به راه تکمیل و تسلیم راننده می‌شود.

معید ذهبیون افزود: راننده متخلف به اداره راهداری و حمل‌ونقل جادهای شهرستان مربوطه مراجعه نموده و ضمن ارایه معرفینامه پلیس راه، اطلاعات تخلف اضافه تناژ راننده جهت تعیین مبلغ خسارت وارده به راه به سامانه اضافه تناژ وارد می‌شود و بر اساس میزان بار اضافی، تعداد محورها و مسافت پیموده شده همراه اضافه بار، مبلغ خسارت وارده محاسبه و تعیین می‌شود. ضمنا در صورتی که رانده دارای تخلفات بیش از ۲ بار باشد، مطابق شیوه نامه برخورد با بار اضافه لازم است به دادگاه نیز ارجاع شود.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان اصفهان بیان کرد: راننده با مراجعه به پاسگاه پلیس‌راه، فرم ترخیص وسیله نقلیه دارای اضافه بار خود را که به تایید اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان مربوطه رسیده، ارایه نموده و پس از اخذ مدارک، نسبت به سبک سازی وسیله اقدام کرده و نسبت به ادامه مسیر اقدام می‌کند.

مطلب پیشنهادی

فراخوان استخدام: سازمان راهداری به دنبال ۱۰ هزار راننده

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز،سازمان راهداری و حمل و …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.