بودجه ۷۵ میلیارد تومانی برای نوسازی ناوگان ماشین‌آلات راهداری

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، در بخش بودجه‌های عمرانی، اعتبار قابل توجهی برای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نظر گرفته شده است. این اعتبار، که به مجموعه‌ای از طرح‌های مهم اختصاص یافته است، شامل مبلغی بالغ بر ۲۲۶۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان می‌شود. یکی از اهداف اصلی این اعتبار، نوسازی و بهبود ناوگان ماشین‌آلات راهداری است که برای این منظور مبلغ ۷۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

به طور کلی، بودجه کل کشور برای سال ۱۴۰۳، با مبلغی تقریباً ۶۳۴۷ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. این مبلغ شامل هزینه‌های مختلف مانند پرداخت حقوق و دستمزد، بودجه عمرانی، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، و پرداخت سود اوراق منتشر شده در سال‌های قبل است.

بودجه عمرانی، که بخش مهمی از این منابع را تشکیل می‌دهد، با مبلغی بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. این اعتبارات برای طرح‌های توسعه و نوسازی در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی، از جمله تعمیرات اساسی و نگهداری پل‌های بزرگ و ساختمان‌های فنی راه‌های کشور، با هدف بهبود و نگهداری زیرساخت‌های فنی، پیش‌بینی شده است.

برای اجرای تعمیرات اساسی و نگهداری پل‌های بزرگ و ابنیه فنی راه‌های کشور با هدف بهبود و نگهداری زیرساخت‌های فنی، اعتباری به مبلغ ۱۶۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

برای نگهداری راه‌های شریانی و محورهای جنوب و جنوب غربی با هدف روکش آسفالت، مجموعه‌ای به طول ۱۲۰ هزار و ۵۲ کیلومتر با اعتبار ۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

همچنین، برای نگهداری راه‌های شریانی و محورهای شرقی با هدف روکش آسفالت، مجموعه‌ای به طول ۱۴۰ هزار و ۷۶ کیلومتر با اعتبار ۹۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

از سوی دیگر، برای نگهداری راه‌های شریانی و محورهای شمال و غرب با هدف روکش آسفالت، مجموعه‌ای به طول ۸۵۰۵ کیلومتر با اعتبار ۹۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

از طرفی، برای نوسازی ناوگان ماشین‌آلات راهداری به منظور تامین ماشین‌آلات در ۳۱ استان کشور، مبلغ ۷۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

و در نهایت، برای تامین تجهیزات، ماشین‌آلات و علائم ایمنی راه‌های شریانی کشور، مبلغی به ارزش دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

جهت افزایش ایمنی در راه‌های شریانی کشور و اصلاح نقاط حادثه‌خیز، با اولویت مسیرهای پرتردد، مجموعه‌ای با هدف اصلاح ۱۲۸۰ نقطه حادثه‌خیز، به مبلغ ۶۹۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این، برای روکش آسفالت و ایمن‌سازی راه‌های اصلی و فرعی غیرشریانی به منظور روکش آسفالت و ایمن‌سازی ۵۰ هزار کیلومتر، ۲۴۶ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین، برای افزایش ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای از طریق کمک‌های فنی و اعتباری، با هدف افزایش ظرفیت ناوگان شامل ۱۸ هزار و ۹۰۸ دستگاه، یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

گفتنی است برای ایجاد، بهسازی و نگهداری واحدهای راهداری مستقر در راه‌ها، مبلغی به ارزش دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

از طرفی برای ایمن‌سازی و نگهداری راه‌های شریانی کشور و تجهیزات ایمنی، مبلغی به ارزش ۷۷۴ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

و در پایان، جهت تأمین و اجرای علائم، تجهیزات و تاسیسات ایمنی راه‌های کشور با هدف ایمن‌سازی ۱۸ هزار و ۲۸۰ کیلومتر راه، ۳۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

مطلب پیشنهادی

فراخوان استخدام: سازمان راهداری به دنبال ۱۰ هزار راننده

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز،سازمان راهداری و حمل و …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.