خداحافظی با کامیون سواران

به گزارش پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از ایرنا : شرکت جنرال الکتریک تصمیم گرفته که برای حمل اقلام تولیدشده در کارخانه به انبارهای این شرکت از کامیون‌های الکتریکی و بدون سرنشین یک شرکت سوئدی فعال در حوزه حمل و نقل (Einride) استفاده کند.

به گزارش سایت www.theverge.com، شرکت حمل و نقل خودران سوئدی Einride از وسایل نقلیه الکتریکی بدون کابین خود در شهر سِلمِر و ایالت تنسی برای انتقال اقلام تولیدشده به انبار در کارخانه جنرال الکتریک (GE Appliances) استفاده می‌کند.

در توضیح این اتفاق گفته شده که این عملیات می‌تواند تا هفت بار در روز از دوشنبه تا پنجشنبه انجام شود. نماینده روابط عمومی Einride، متیو کلاین، گفته که مسافت طی شده در هر یک از این رفت یا آمدها ۰.۳ مایل (یا ۰.۴۸ کیلومتر) است و همه در جاده‌های خصوصی متعلق به جنرال الکتریک اتفاق می‌افتد.

طبق ادعای این دو شرکت، آن‌ها اولین ناوگان کامیون‌های خودران و الکتریکی را به دنیا معرفی کرده‌اند.

این شرکت یعنی Einride برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ عملیات کنترل شده را در دفتر مرکزی شرکت جنرال الکتریک (GE Appliance Park) اجرا کرد و بعدتر، این شرکت آزمایش جاده‌ای را با تأیید اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌ها در سال ۲۰۲۲ انجام داد.


در بیانیه‌ای، مدیر ارشد مواد مرکزی جنرال الکتریک، هری چیس، ادعا می‌کند که این کامیون‌ها با کاهش ترافیک، سطح ایمنی را در شرکت افزایش می‌دهند و برخی از وظایف را حذف کرده‌اند زیرا کارگران مجبور نیستند تریلرها را قلاب و باز کنند. این کامیون‌ها بخشی از پروژه بزرگ‌تر «ایجاد یک جریان تدارکات خودکار» با دوربین‌های هوش مصنوعی و همچنین یک ربات به نام Slip هستند که به‌طور خودکار وسیله نقلیه را بارگیری و تخلیه می‌کند.

همچنین، بیل گود، معاون تولید در جنرال الکتریک (GE Appliances) گفته است: در این شرکت، ما معتقدیم که همیشه راه بهتری پیدا کرده و تلاش می‌کنیم در خط مقدم نوآوری باشیم. پایداری و کارایی هزینه پیش نیاز اجرای نوآوری در استراتژی کسب و کار ما است. مشارکت و سرمایه‌گذاری فناوری با Einride به ما این امکان را می‌دهد که راه‌حل‌های ایمن‌تر، پایدارتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر را برای جابجایی و حمل و نقل مواد به کار بگیریم.

از آنجایی که کامیون‌های Einride از راننده انسانی استفاده نمی‌کند، فناوری آن سطح چهار مستقل درنظرگرفته می‌شود. در سال ۲۰۱۷، این شرکت اولین طرح T-Pod خود را نشان داد که فضای داخل کابین را به حداکثر می رساند زیرا نیازی به صندلی یا فرمان نبود. Einride سپس نمونه اولیه قدرتمندتری به نام T-Log را در سال ۲۰۱۸ به نمایش گذاشت که منجر به طراحی سال ۲۰۲۰ شد و حمل و نقل الکتریکی خودکار (AET) نامیده شد.

رابرت فالک، مدیرعامل Einride نیز می گوید: این نقطه عطف مهمی برای صنعت حمل و نقل در دنیا است، زیرا این اولین بار است که یک سیستم خودمختار، الکتریکی و کنترل از راه دور در مقیاس بزرگ در آمریکای شمالی نصب می‌شود. این سیستم به جنرال الکتریک اجازه می‌دهد تا ردپای محیطی خود را کاهش داده و از مزایای فناوری پیشرو جهانی Einride بهره مند شود.

مطلب پیشنهادی

فراخوان قطعی پیش‌فروش اردیبهشت ۱۴۰۳ دایون: Y7 ایلیا با شرایط استثنایی مشتریان را جذب می‌کند

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از  پدال، صنایع خودروسازی ایلیا در آخرین …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.