استفاده از ظرفیت کشورهای عضو اکو برای تکمیل کریدور چابهار – میلک

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز:عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اقتصاد کشور وابسته به توسعه راه های اصلی و ترانزیتی کشور است، گفت: کشورهای عضو گروه بریکس و اکو علاقه زیادی به استفاده از خطوط ترانزیتی کشورمان دارند که باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

اسماعیل حسین زهی با تاکید بر ضرورت تکمیل کریدورهای ترانزیتی کشور، گفت: با توجه به اینکه آینده اقتصاد کشور وابسته به توسعه راه های اصلی و ترانزیتی کشور است باید تمام اهتمام خود را برای توسعه و تکمیل آنها به کار بگیریم.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به اهمیت تکمیل کریدور ترانزیتی چابهار – میلک عنوان کرد: این کریدور بندر شهید بهشتی را به ملیک و سپس خراسان جنوبی متصل می کند و از این طریق می توانیم به کشورهای آسیای میانه، هندوستان، پاکستان و افغانستان متصل شویم. اما با وجود مزایای زیادی که برای کشور به همراه دارد، تاکنون تکمیل نشده است!

وی افزود: در کنار این کریدور جاده ای، احداث خط راه آهن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که خوشبختانه پیشرفت فیزیکی قابل قبولی دارد، هر چند که بهتر بود ابتدا جاده ها احداث و سپس راه آهن تکمیل می شد چرا که بار ترافیکی عموماً در جاده ها بوده و هم اکنون ۸حدود درصد حمل بار کشور از طریق خطوط ریلی انجام می شود.

حسین زهی اضافه کرد: دولت برای تکمیل کریدور چابهار – میلک در لایحه بودجه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد کرده بود که با همکاری نمایندگان مجلس این رقم به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد در حالی که پیمانکاران این پروژه حدود هزار میلیارد طلب دارند، از طرفی روند تخصیص اعتبارات نیز کُند بوده و همین امر موجب تاخیر و طولانی تر شدن روند احداث پروژه می شود. با تزریق بودجه قطره چکانی تکمیل این کریدور سال ها زمان می برد.

نماینده مردم خاش، میرجاوه و بخش های نصرت آباد و کورین در مجلس با اشاره به حجم بار خروجی از بندر چابهار و ترافیک بالای تردد کامیون ها در محورهای منتهی به بندر شهید بهشتی اضافه کرد : کامیون های ترانزیتی کشور افغانستان نیز از بندر چابهار و از مسیر جاده ای سیستان و بلوچستان عبور می کند، لذا با توجه به ترافیک بالا و دو طرفه بودن جاده ها، احتمال بروز تصادفات جاده ای به شدت افزایش پیدا کرده است. هفته گذشته در سانحه رانندگی در همین محور ۱۲ نفر از هموطنانمان جانشان را از دست دادند که به خانواده آنها عرض تسلیت دارم.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: دولت سالانه غرامت سنگینی بابت تصادفات در جاده ها پرداخت می کند که با تکمیل کریدورها و تعریض جاده ها این غرامت ها به شکل چشمگیری کاهش پیدا می کند. در کنار بودجه دولتی ما می توانیم از ظرفیت کشورهای دیگر نیز بهره مند شویم . کشورهای عضو گروه بریکس و اکو علاقه زیادی به استفاده از خطوط ترانزیتی کشورمان دارند لذا باید از این ظرفیت های به نحو مطلوبی استفاده کنیم.

مطلب پیشنهادی

فراخوان استخدام: سازمان راهداری به دنبال ۱۰ هزار راننده

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز،سازمان راهداری و حمل و …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.