معرفی ۱۰ کامیون بزرگ و قدرتمند جهان در سال ۲۰۲۳

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از دیزلیران:کامیون های نسل جدید عظیم الجثه با بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت و وزن ناخالص بیش از ۲۰ تن هستند، که برای حمل بارهای سنگین در بزرگراه های سراسر جهان در بخش های مختلف استفاده می شوند. برخی وسایل نقلیه به قدری بزرگ و عظیم الجثه هستند که از مشاهده آن ها وحشت زده خواهید ش. در این مقاله ۱۰ کامیون برتر در جهان را معرفی خواهیم کرد.

۱-شوالیه آهنی ولوو (Iron Knight)

۴.۵ تن وزن، اما تنها ۴.۶ ثانیه از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. تنها شوالیه آهنی ولوو می تواند این کار را با حجم ۱۲.۸ لیتر، موتور ۶ سیلندر خطی D۱۳، گشتاور ۶۰۰۰ نیوتن متر و قدرت ۲۴۰۰ اسب بخار انجام دهد. در ده نفر اول، شوالیه آهنین مقام اول را کسب می کند و آن را به پادشاه جاده و یک کامیون واقعی تبدیل می کند.

۲- ولوو FH ۱۶ ۷۵۰


ولوو FH ۱۶ ۷۵۰ بسیار قدرتمندتر از اسکانیای سری R 730 می باشد که ۲۰ اسب بخار قدرت بیشتری از نسبت به آن دارد.

این خودروی سنگین، یکی از قدرتمندترین کامیون های تولید سری اس در جهان است که با ۶ سیلندر، ۱۶.۱ لیتر ظرفیت و ۳۵۵۰ نیوتن متر گشتاور در ۱۰۵۰ تا ۱۴۰۰ دور بر دقیقه، آن را در رتبه دوم قرار می دهد.

۳- مان TGX

طول آن ۵.۸ متر و وزن خالص آن ۱۸ تن است. دو مخزن گاز ۳۷۵ گالن (۱۴۲۰ لیتر) بر روی این خودرو وجود دارد. این خودرو با یک موتور ۶۴۰ اسب بخاری و ۲۵۰۰ نیوتن متر گشتاور و همچنین کنترل های ارگونومیک و فضای استراحت بزرگ همراه است.

این یک خودروی جدید آلمانی با تحرک زیاد و مصرف سوخت پایین است. طراحی آن به گونه ای است که قابل اعتماد، مقرون به صرفه و راحت می باشد.

۴- مرسدس بنز آکتروس

این کشنده دارای یک کابین ۲۸۰ فوت مکعبی (هشت متر مکعبی)، دو مخزن سوخت ۳۷۵ گالن (۱۴۲۰ لیتر)و یک موتور ۶۲۵ اسب بخاری با گشتاور ۳۰۰۰ نیوتن متر می باشد.

این یک خودروی جدید آلمانی و هم قابل اعتماد می باشد. این موتور به گونه ای مهندسی شده که ضمن مصرف بنزین کم تر، سطح ایمنی و عملکرد بالایی داشته باشد. ویژگی هایی که این خودرو دارد، آن را به گزینه ای مناسب برای حمل بار سنگین تبدیل می کند. وزن آن ۲۶ تن و طول آن ۲۲.۳ فوت (۶.۸ متر)است.

۵- کاسکادیا

این یک خودروی محکم و ایمن است که در ایالات متحده برای افزایش سود و بهره وری بیشتر طراحی شده است. این خودرو دارای وزن خالص ۲۷ تن و کابینی با پنل کنترلی پیچیده می باشد.

این خودرو دارای موتوری به قدرت ۶۱۵ اسب بخار با گشتاور ۳۰۰۰ نیوتن متر و همچنین فن آوری رادار تشخیص اشیا و دوربین است. طراحی آیرودینامیک آن به دستیابی به بالاترین بازده سوخت ممکن کمک می کند.

۶- کنورث W990

این خودرو دارای یک فضای داخلی شیک و زیبا با امکانات و آپشن های فراوان است. این خودرو دارای موتور ۶۰۵ اسب بخار با گشتاور ۲۷۸۰ نیوتن متر و همچنین سیستم تشخیص از راه دور و سیستم کمک راننده است.

۷- کامیون کمپرسی Terex / Bucyrus MT6300AC

درکس ۱۹ – ۳۳ با ظرفیت باربری ۳۲۰ تن یک کامیون الکتریکی سه محوره، فوق شیشه ای، قاب سخت، دیزلی / AC است که در سال ۱۹۷۳ توسط شرکت تابعه ترکس جنرال موتورز تولید شد. تاکنون تنها ۳۳ تا ۱۹ دستگاه از این خودرو ساخته شده است که آن را به بزرگ ترین و شایسته ترین خودروی جهان در ۲۵ سال اخیر تبدیل می کند. این کامیون پس از ۱۳ سال کار مرمت شد و اکنون به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در اسفراین به نمایش گذاشته شده است.

۸- Unit Rig MT 6300

یکی از ده کامیون بزرگ دنیا کامیون Unit Rig MT 6300 می باشد، این کامیون قبلا با نام درکس MT ۶۳۰۰ AC شناخته می شد و در سال ۲۰۰۸ توسط شرکت آمریکایی درکس عرضه شد. پس از اینکه کاترپیلار در سال ۲۰۱۱ شرکت Bocyrus را خریداری کرد، MT ۶۳۰۰ AC به Bocyrus MT۶۳۰۰AC تغییر نام داد و بخشی از سری تجهیزات واحد یونیت کاترپیلار شد.

طول بدنه این کامیون ۱۴.۶۳ متر و ارتفاع آن ۷.۹۲ متر است. این کامیون از یک موتور دیزلی چهار زمانه ۲۰ سیلندر برخوردار می باشد. این خودرو دارای نهایت سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت است.

۹- لیبرو T284

طول این کامیون ۱۵.۶۹ متر، ارتفاع آن ۸.۲۹ متر و عرض آن ۹.۶۸ متر است. یک موتور دیزلی ۲۰ سیلندر با توان خروجی ۳۷۵۰ اسب بخار در این خودروها تعبیه شده اند، T284 دارای حداکثر سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت است و با فن آوری درایو الکتریکی AC ترانزیستور دو قطبی گیت عایق (IGBT)کار می کند.

لیبرو T284 با ظرفیت حمل ۳۶۳ تن، یک کامیون باربری فوق سنگین است که توسط لیبرو طراحی و ساخته شده است. این کامیون ها به همراه کاترپیلار ۷۹۷ F و یونیتیگ MT ۶۳۰۰ دومین کامیون های معدن کاوی بزرگ هستند.

۱۰- کامیون بلاز ۷۵۶۰۴

کامیون بلاز ۷۵۷۰۴ با ظرفیت حمل ۳۶۰ تن، جدیدترین مدل از کلاس ۷۵۶۰ کامیون های بلاز است. این کامیون برای انتقال سنگ های سست از معادن عمیق روباز در آب و هوای مختلف ساخته شده بود.

کامیون بلاز ۷۵۶۰۴ دارای طول ۱۵.۴ متر، ارتفاع ۷.۴۷ متر و عرض ۹.۴۲ متر است. یک موتور دیزلی چهار چرخه با ۲۰ سیلندر از نوع V در کامیون زباله سوز استفاده می شود که دارای یک گیربکس الکترومکانیکی می باشد. این موتور دارای خروجی ۳،۷۵۰ اسب بخار است. بلاز ۷۵۶۰۴ می تواند به سرعت ۶۴ کیلومتر در ساعت برسد. کامیون های بلاز ۷۵۶۰۳ و ۷۵۶۰۲ همان ظرفیت حمل بار ۳۶۰ تن را دارند.

مطلب پیشنهادی

اعلام شرایط ویژه برای خرید کامیون از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.