شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های راه و حمل ونقل جاده‌ای استان همدان

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی: مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از شناسایی ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش های راه و حمل ونقل جاده ای استان همدان با وجود سه کریدور مهم کشوری در استان خبر داد.

مهرداد آهکی مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان با اشاره به اینکه راه جزو سرمایه‌های عظیم ملی محسوب می‌شود، گفت: در استان همدان، ۵ هزار و ۴۴۲ کیلومتر انواع راه وجود دارد که شامل ۸۵ کیلومتر آزادراه، ۶۵۵ کیلومتر بزرگراه، ۲۱۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۰۵۱ کیلومتر راه فرعی، ۲۷۶۲ کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۵۹۷ کیلومتر راه خاکی و شوسه است.

آهکی تصریح کرد: رفع نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز جاده‌ای، استفاده از علایم و تجهیزات ایمنی و ارتباطی نوین در بخش جاده ای، وضعیت مطلوب راه‌های شریانی و اصلی، تامین روشنایی، پوشش مناسب راه‌های استان به لحاظ کمیت تابلو و علائم، مناسب بودن راهدارخانه‌ها، وجود ۴۲ مجتمع خدماتی و رفاهی و صدور مجوز احداث ۳۳ باب مجتمع جدید بین راهی استان، ایمن‌سازی مدارس حاشیه‌ها راه‌ها… از جمله فعالیت‌های انجام شده در بخش راه و حمل و نقل، توسط اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان است.

وی ادامه داد: بخشی دیگری از این فعالیت‌ها مناسب‌بودن پمپ بنزین‌های بین‌راهی، پاسگاه‌های پلیس راه، روکش و آسفالت اکثر راه‌های استان، انجام به موقع برفروبی و نمک‌پاشی در محورهای برف‌گیر کوهستانی و…، مانیتورینگ راه‌ها و وصل اطلاعات آنلاین وضعیت راهها، احداث پل‌های عابر پیاده در سطح راه‌های استان، خط‌کشی مداوم راه‌ها، افزایش سرمایه‌گذاری در فناوری نوین، برخورداری از امکانات راهبردی و تعمیر و نگهداری، کنترل ناوگان مسافری و باری است.

آهکی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر استان همدان جهت سرمایه‌گذاری بیان کرد: وجود سه کریدور مهم کشوری در استان، اماکن تاریخی، تفریحی، فرهنگی، تولید محصولات کشاورزی، معدنی و… موقعیت مناسبی را برای جذب سرمایه گذار در استان فراهم نموده است و با توجه به رشد افزایش جمعیت در شهرها سرمایه‌گذاری فوق العاده‌ای را در زمینه احداث تاسیسات و ارائه خدمات می‌طلبد که نیازمند ارائه خدمات با سرمایه‌گذاری کلان خواهد بود.

وی بیان کرد: بطور میانگین در سال حدود ۱۰ میلیون تن انواع کالا از طریق محورهای استان همدان جابه جا می‌شود و همچنین هرساله نیز بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ عدد کارت هوشمند جدید برای ناوگان حمل و نقل عمومی صادر می‌شود و این به این معناست که سالی ۴۰۰ دستگاه ناوگان جدید به چرخه حمل ونقل استان همدان اضافه می‌شود و هر ناوگان نیز حداقل برای ۲ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

مدیر راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان در پایان گفت: در طی هفت ماه گذشته بیش از یک میلیون و ۹۳۷ هزار و ۸۱۳ نفر مسافر در قالب ۲۱۷ هزار و ۲۷۹ سفر از استان همدان به اکثر نقاط کشور جابه جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه پارسال تعداد مسافر ۲۴ درصد و تعداد سفر ۱۱ درصد افزایش داشته است که نشانگر ظرفیت مناسب برای سرمایه‌گذاری در بخش حمل ونقل عمومی مسافر استان همدان است.

مطلب پیشنهادی

کلاه گشاد بازسازی ناوگان با تسهیلات تبصره ۱۸ بر سر مالکان اتوبوس و مینی بوس

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز، رانندگان و مالکان اتوبوس های …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.