سفیر ایران در ترکمنستان: جاده مرزی «لطف‌آباد» توجه بیشتر مسوولان را می‌طلبد

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از ایرنا:سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گفت: تردد روزانه صدها کامیون صادراتی و ترانزیتی از مرز لطف‌آباد واقع در درگز خراسان رضوی به ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی، نیازمند توجه بیشتر مسوولان مربوطه به این نقطه مرزی بویژه جاده منتهی به مرز است.

علی مجتبی روزبهانی افزود: با توجه به جایگاه گذرگاه مرزی لطف‌آباد درگز در روابط تجاری ایران و کشورهای آسیای مرکزی لازم است تلاش ها برای ارتقاء خدمات و توسعه زیرساختها در این مرز ادامه یابد.

وی با اشاره به بازدید خود از شهرستان مرزی درگز در تاریخ ۱۴ آذرماه امسال اظهار کرد: در جریان این بازدید و گفت وگو با مسوولان محلی مقرر شد پیگیری های داخلی و خارجی برای رفع مشکلات و تسهیل تردد در این مرز صورت گیرد.
سفیر ایران در ترکمنستان بیان داشت: همچنین در این سفر از بیمارستان امام خمینی(ره) درگز و امکانات آن برای ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجی بازدید شد و با برخی از رانندگان حاضر در مرز گفت وگو و از نزدیک مشکلات شان بررسی شد.

بر اساس اعلام مسوولان محلی طی ماه گذشته روزانه ۲۰۰ دستگاه کامیون از طریق مرز لطف آباد از کشور خارج شده و ۲۰۵ دستگاه نیز وارد ایران شده است، همچنین مسوولان محلی در تلاش هستند تا موافقت دولت ترکمنستان را جهت افزایش موقت فعالیت دروازه مرزی لطف آباد برای مدت ۲ ساعت در شبانه روز کسب کنند.

گذرگاه مرزی “لطف‌آباد” شهرستان درگز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق‌ آباد پایتخت ترکمنستان قرار دارد و فاصله این گمرک و پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر و با مشهد ۲۹۶ کیلومتر است.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد.

این نوار مرزی در محدوده شهرستان های قوچان، درگز، کلات، سرخس و صالح‌آباد خراسان رضوی واقع است.

۱۴ درصد از مجموع مرزهای خاکی جمهوری اسلامی ایران به طول ۸۳۴ کیلومتر در شرق کشور و حوزه جغرافیایی استان خراسان رضوی با کشورهای ترکمنستان و افغانستان همجوار است.

مطلب پیشنهادی

فراخوان استخدام: سازمان راهداری به دنبال ۱۰ هزار راننده

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز،سازمان راهداری و حمل و …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.