رانندگان کامیون برای تمدید کارت هوشمند رانندگی به مشکل برخوردند

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز: مادامی که ارگان ها و نهادهایی همچون مراکز بهداشت، پایگاه داده های خود را به صورت هوشمند و غیر حضوری در سامانه و پنجره ملی هوشمند تجمیع نکند، کیفیت خدمات دهی در میز خدمت الکترونیک دولت و سازمان راهداری از مطلوبیت لازم برخوردار نخواهد بود.به گزارش تین نیوز، یک راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا با بیان این مطلب گفت: پنجره میز خدمت الکترونیک در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با هوشمند سازی و خدمات غیر حضوری سازمان جهت تمدید، صدور وتعویض کارت هوشمند رانندگان و ناوگان فاصله ها دارد.

خداد بکرانی این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و افزود: مهمترین موضوع در حوزه حمل و نقل عدم اتصال پایگاه داده ها در حوزه مرکز بهداشت به سامانه هوشمند در خصوص جوابیه دریافت برگ عدم اعتیاد راننده هست.

وی عنوان کرد: در این میان و در هفته های گذشته با وجود الزام شدن دستگاه های دولتی جهت خدمات الکترونیک دولتی و غیر حضوری طبق قانون از طرف حاکمیت به جز مراکز بهداشت ، ادارات تامین اجتماعی نیز بدون توجه به تاکید و سفارشات حاکمیت مبنی بر هوشمند سازی خدمات و غیر حضوری کردن امور مراجعان به تامین اجتماعی، جهت تمدید و یا صدور کارت هوشمند رانندگی قانون خدمات دهی به ارباب رجوع را به عقب برگردانده است.
این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا گفت: به طوری که راننده را ملزم به دریافت فرم کاغذی شماره ۲ جهت تمدید کارت هوشمند و یا فرم کاغذی شماره ۴جهت صدور کارت هوشمند رانندگی کرده است، که این خود مغایر با شعار ارائه خدمات دولت الکترونیک وارائه خدمات غیر حضوری به رانندگان از راه دور و همچنین تخلف آشکار و مغایرت عیان با فصل ۲۱برنامه هفتم توسعه کشور است.

وی افزود: ولی آیا هوشمند سازی و الکترونیکی کردن امور دولتی و تشکیل میز خدمت الکترونیک در سازمان راهداری جز این است که تمام فرایند های تکراری مثل دریافت چند باره اطلاعات از کاربران و مهمتر از آن حذف فساد به کمک اتوماسیون خواهد بود؟ آیا جز این است که بایدبا هدف ارائه خدمات غیر حضوری وارائه آن به شکل مطلوب وکیفیت بالا برخوردار باشد؟

بکرانی تاکید کرد: آیا هوشمندسازی هدفی جز کوتاه کردن مسیر و کوتاه کردن زمان دسترسی به خدمات دولتی توسط رانندگان که هر روز مشغله کاری دارند و ۲۴ ساعت در حال فعالیت و ارائه خدمات حمل و نقلی به جامعه و نظام اسلامی هستند، دارد؟

او عنوان کرد: آیا چنین استعلام هایی در حوزه حمل و نقل و مراکز بهداشت و سازمان عریض و طویلی به نام تامین اجتماعی نباید مستقیم و بدون واسطه از طریق سامانه هوشمند و پنجره ملی خدمات الکترنیکی دولتی ارائه شود؟

بکرانی گفت: امید است سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای پیشگیری از تخلفات و همچنین ارائه خدمات الکترونیکی به رانندگان و کامیونداران با کیفیت مطلوب و دریافت خدمات مستقیم و بدون واسطه، جهت تمدید، صدور و تعویض کارت هوشمند به صورت غیر حضوری و آنلاین، شرایط لازم را با مراکز بهداشت و ادارات تامین اجتماعی هرچه سریعتر برقرار کند.

مطلب پیشنهادی

کلاه گشاد بازسازی ناوگان با تسهیلات تبصره ۱۸ بر سر مالکان اتوبوس و مینی بوس

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز، رانندگان و مالکان اتوبوس های …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.