تردد ناوگان حمل ونقل در پایانه مرزی دوغارون افزایش یافت

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از ایرنا:مدیر پایانه مرزی دوغارون تایباد گفت: تردد ناوگان حمل ونقل در پایانه مرزی دوغارون با افزایش پنج ساعته فعالیت این کانون اقتصادی طی سه هفته گذشته، به میزان ۳۳ درصد افزایش یافته است.

اسماعیل پورعابد افزود: فعالیت پایانه مرزی دوغارون از ۲۳ آبان ماه امسال با پنج ساعت افزایش از ساعت هفت صبح تا ۲۳ شب ادامه دارد.

وی ادامه داد: این افزایش ساعت کاری در مجموعه اقتصادی دوغارون استقبال رانندگان و صاحبان کالای دو کشور ایران و افغانستان را به دنبال داشته است.

مدیر پایانه مرزی دوغارون با اشاره به صادرات کالا از این پایانه به افغانستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۸۶۵ هزار و ۹۸۳ تن انواع کالا با ۳۳ هزار و ۲۱۶ دستگاه کامیون به افغانستان صادر شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: در همین بازه زمانی ۳۶۰ هزار و ۲۸۴ تن انواع کالا با ۱۶ هزار و ۶۲۱ دستگاه کامیون از پایانه مرزی دوغارون به افغانستان ترانزیت شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

پورعابد افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه، حجم کالاهای وارد شده از افغانستان به ایران از طریق پایانه مرزی دوغارون، هشت هزار و ۹۹۷ تن بوده است.

وی گفت: در بخش مسافری روزانه بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر شامل راننده، مسافر و کارکنان بخش های مختلف اداری و خدماتی در این پایانه تردد دارند و سالانه بیش از یک میلیون مسافر به صورت قانونی از طریق معبر رسمی دوغارون وارد دو کشور ایران و افغانستان می شوند.

مدیر پایانه مرزی دوغارون اضافه کرد: هرات یکی از مهمترین بازارهای کشور افغانستان است که با نقطه صفر مرزی و پایانه مرزی دوغارون ۱۲۰ کیلومتر فاصله دارد و بیشترین حجم کالا از دوغارون به سمت این شهر صادر می شود.

پایانه مرزی و گمرک دوغارون در ۱۸ کیلومتری شهر تایباد و همجوار با کشور افغانستان، در زمره پنج پایانه برتر اقتصادی کشور است.

بیشترین حجم کار این گمرک، ترانزیت کالا از طریق بندرعباس است. کالاهای بازرگانان افغانستانی، پاکستانی و گاه هندی و دیگر ملل همسایه افغانستان از طریق کشورهای حوزه خلیج فارس به گمرک‌های بندرعباس و بندر لنگه منتقل و از آنجا به گذرگاه رسمی دوغارون ترانزیت می‌شود.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

مطلب پیشنهادی

فراخوان استخدام: سازمان راهداری به دنبال ۱۰ هزار راننده

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز،سازمان راهداری و حمل و …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.