افزایش حدود ۳ برابری ترانزیت کالا از بندر اقیانوسی چابهار

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از فارس: رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان از افزایش حدود سه برابری ترانزیت کالا از بندر اقیانوسی چابهار در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

عبدالباسط پیری گفت: طی این بازه زمانی ۱۲ هزار و ۲۹۷ تن کالا توسط ۵۱۶ دستگاه کامیون از مرز آبی چابهار حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش حدود سه برابری را شاهد هستیم.

پیری ادامه داد: از مجموع کالا های ترانزیت شده در این بازه زمانی ۱۱ هزار و ۵۱۹ تن به ترانزیت ورودی و ۷۷۸ تن به ترانزیت خروجی از این مرز آبی مهم در جنوب سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

رئیس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین الملل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت جایگاه مرز آبی چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس، دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه راهبردی برای توسعه ترانزیت و تجارت بین المللی افزود: این مرز آبی در بخش شمالی دریای عمان به دلیل بهره‌مندی از موقعیت استراتژیک جهت ترانزیت کالاهای کشورهای همسایه و آسیای میانه نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند.

پیری خاطر نشان کرد: بندر چابهار در محل تلاقی دو کریدور ترانزیتی جهانی شمال_جنوب و شرق_غرب قرار گرفته است که این امر از مهمترین مزیت های محور شرق کشور بشمار می رود.

مطلب پیشنهادی

کلاه گشاد بازسازی ناوگان با تسهیلات تبصره ۱۸ بر سر مالکان اتوبوس و مینی بوس

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز، رانندگان و مالکان اتوبوس های …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.