نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد با تکمیل زنجیرۀ لجستیک حملونقلی خود محمولات وارداتی و ترانزیتی را به وسیله کامیونهای کشنده تحت مالکیت خود حمل کند.
مدیرعامل شرکت بهارران در جلسه توجیهی متقاضیان خرید کامیون از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد زنجیره لجستیک حمل و نقلی خود را تکمیل کرده و محمولات وارداتی و ترانزیتی را که پیش از این تنها با استفاده از ریل و از سوی شرکت حملونقل ترکیبی این شرکت معظم حمل میشد را به وسیله کامیونهای کشنده تحت مالکیت خود حمل کند.
علی سالمی زاده، ادامه داد: در این مرحله از فعالیت، شرکت بهارران ۱۵۰ دستگاه کامیون کشنده دانگ فنگ ۵۲۰ KX را از شرکت سایپا دیزل خریداری کرده است.
وی افزود: این کامیونها با تمامی ضمانتهایی که یک کشنده و کامیون میتواند داشته باشد، خریداری شدهاند؛ به علاوه اینکه اخذ کارت هوشمند کامیون نیز از جمله اقدامات در حال انجام است که امیدوار هستیم طی چند روز آینده این مهم نیز به نتیجه برسد.
مدیرعامل شرکت بهارران ضمن اشاره به تجربه سی ساله خود در حملونقل جادهای یادآور شد: با شرایط رانندگان و کامیون داران به خوبی آشنا بوده و دغدغهها و مسائل آنها را به خوبی شناسایی کردهایم و به همین دلیل، تمامی دغدغهها و نگرانیهای قابل پیشبینی را در جلسات هماهنگی مورد بحث قرار داده و با تلاش و پشتیبانی همدلانه هیئت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در خصوص شرایط پرداخت، تلاش داریم که بهترین وضعیت را برای کامیونداران و صاحبان آینده حملونقل جادهای در نظر بگیریم.
وی افزود: هدف گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ایجاد شرایط اجاره به شرط تملیک و تضمین شغلی در آینده برای کامیونداران و بهرهبرداری از این موضوع برای اهداف توسعهای شرکت است.
سالمی زاده، یکی از مهمترین امتیازات همکاری رانندگان با شرکت بهارران را شرایط بسیار خوب قرارداد دانست و اظهار داشت: گروه بزرگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، وجود بار برای رانندگان طرف قرارداد خود را تضمین مینماید و بر خلاف شرکتهای لیزینگی که تنها به دنبال دریافت اقساط ماهانه خود هستند، زمینه کسب درآمدی تضمین شده را برای رانندگان فراهم ساخته است.
سالمیزاده پایینترین درآمد پیشبینی شده هر کامیون کشنده را بر اساس چهار سفر یکطرفه در ماه حدود ۱۳۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: این درحالی است که بیشتر بارهای گروه کشتیرانی به صورت کانتینری و دو سر بار است که درآمد بسیار بیشتری را برای رانندگان به دنبال خواهد داشت. همچنین این پیشبینی را نیز داشتهایم که اگر در مقطعی بار گروه کشتیرانی در دسترس نبود، کامیونها به حمل بار دیگر شرکتها بپردازند.
وی ادامه داد: موضوع دیگر، ایجاد سقف بودجهای تسهیلات بیش از ۵ میلیارد تومان برای کشندهها است که بالاتر از معمول تسهیلات سایر کامیونها در بازار است.
سالمی زاده افزود: در حال حاضر پیشپرداخت سه نوع کشنده دانگ فنگ (کفی ۳ محور، تیغه کانتینر بر ۳ محور و چادری پنج کشو ۳ محور) – که همه تولید شده در شرکتهای داخلی هستند- به تعداد ۱۵۰ دستگاه انجام شده و قرارداد خرید کفی لبهدار ۳ محور SAF نیز در دستور کار است.
وی با بیان اینکه هدف بهارران خرید ۱۰۰۰ دستگاه کشنده است، افزود: همچنین در جهت طرح دولت در قالب خرید کامیونهای وارداتی امیدوار هستیم در آینده کشتیرانی نیز بتواند گامهای بیشتری بردارد.
مدیرعامل شرکت بهارران خاطرنشان ساخت: هزینه پرداخت شده در خصوص انباشت سرمایه برای شرکت نخواهد بود و پرداختها در قالب خرید سری مجدد کامیون صورت خواهد گرفت.
وی درخصوص نحوه پرداخت اقساط گفت: اقساط کامیونها به صورت ماهانه ۸۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و پس از پایان اقساط، کامیونداران میتوانند دستگاهها را در تملک خود داشته باشند. همچنین در خصوص پرداخت اقساط شرایط قابل تغییر و جابهجایی به اقساط بیشتر یا کمتر خواهد بود.
سالمی زاده با بیان اینکه مسیر تردد کامیونها در حال حاضر بیشتر در مسیر بندرعباس است، افزود: مسیر تردد در داخل و خارج از کشور و به صورت ترانزیت ممکن است وجود داشته باشد؛ اما در آینده امیدوار هستیم که با توسعه مسیر چابهار مسیر جدیدی نیز ایجاد شود، همچنین تعرفههای باری کشتیرانی با لیست تعرفههای وزارت راه هیچ تفاوتی ندارد و هیچگونه محدودیتی نیز در قبال بار وجود ندارد.
در این مراسم فرشید فرید، رئیس هیئت مدیره شرکت تأمین نیرو کشتیرانی نیز با بیان اینکه رانندگان و متقاضیان امروز، صاحبان و تأمینکنندگان آینده شرکت بهارران هستند، ضمن ابراز خشنودی از پیوستن تیم کارآزموده و با تجربه کامیونداران به گروه کشتیرانی، به معرفی الزامات و شرایط کار در گروه کشتیرانی پرداخت.
وی تصریح کرد: کشتیرانی درصدد ایجاد تناسب میان درآمد و سنوات کامیونداران خواهد بود، همچنین رانندگان از بیمه تأمین اجتماعی برحسب کارکرد، بیمه بار و بیمه درمانی تکمیلی نیز برخوردار هستند.
لازم به ذکر است کشندهها یک روز پس از پرداخت اولین مبلغ قابل استفاده خواهند بود. همچنین در پایان این جلسه دغدغهها و مسائل کامیونداران متقاضی در قالب پرسش و پاسخ انجام شد.