گشایش فصل جدید در مبادلات تجاری خراسان جنوبی و پاکستان

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از ایرنا:دیدار رئیس جمهور با مقامات عالی پاکستان در ۲ سال اخیر منجر به گشایش‌های زیادی در روابط اقتصادی و تجاری دو کشور شده و فرصت‌های جدید را به وجود آورده است.

تجارت از طریق گمرک و بازارچه‌های مرزی ظرفیت بی‌نظیر برای صادرات و تحول منطقه محسوب می‌شود و کمک قابل توجهی به چرخه اقتصاد و تولید کشور می‌کند، تجارتی که در استان خراسان جنوبی با داشتن چهار بازارچه مرزی و گمرک رسمی ماهیرود و منطقه ویژه اقتصادی، ظرفیتی خاص است.

در حال حاضر ۳۰ تا ۳۵ درصد کل صادرات ایران به افغانستان از نظر ارزشی و بیش از ۵۰ درصد به لحاظ وزنی از طریق مرز ماهیرود خراسان جنوبی انجام می‌شود که امسال از نظر وزنی رشد ۴۴ درصدی دارد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی درباره صادرات کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور و صادره از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی استان (صادرات ماده ۱۱۶) گفت: ۷۰۹ هزار و ۱۰۸ تن کالا به ارزش ۳۰۶ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۳۶۶ دلار کالاهای تولیدی دیگر استان‌های کشور از طریق گمرکات خراسان جنوبی صادر شد.

وی بیان کرد: همچنین ۶ هزار و ۱۷۶ دستگاه کامیون در سال جاری از طریق گمرک رسمی ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده که از نظر تعداد کامیون ۱۱۰ درصد و به لحاظ وزن ۸۸ درصد رشد داشته است.

خراسان جنوبی دارای چهار بازارچه مرزی است و این استان در شهرستان‌های سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه به طول ۳۳۱ کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

فعال‌ترین مرز استان در سال‌های اخیر مرز ماهیرود شهرستان سربیشه بوده و سومین معبر رسمی ایران در کنار مرز دوغارون خراسان رضوی و مرز میلک سیستان و بلوچستان است.

با توجه به اینکه خراسان جنوبی در ۲ کریدور اصلی کشور قرار گرفته و با ۶ استان کشور از جمله سیستان و بلوچستان همجوار است، یکی از مسیرهای امن برای ترانزیت و صادرات کالا به کشورهای همسایه محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی

فراخوان استخدام: سازمان راهداری به دنبال ۱۰ هزار راننده

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز،سازمان راهداری و حمل و …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.