مشخصات فنی
موتور
موتور | CNG Engine | Diesel Engine |
مدل | TBD226B DUETZ | ISDE 210 30 (Euro III) (Cummins) |
تعداد سیلندرها | ۶ inline | ۶ inline |
حداکثر قدرت | ۱۵۵ Kw/ 220 hp | ۱۵۵ Kw/ 210 hp |
حداکثر گشتاور | ۶۸۰ N.M @ 1500 RPM | ۸۰۰ N.M @ 1400 RPM |
حجم کل سیلندر | ۶.۷ liter | ۶.۷ liter |
دارای توربو شارژر/ اینتر کولر و انژکتوری/ با پاشش سوخت مستقیم در سیلندر | – | Turbo charger. inter cooler. direct injection system |
ظرفیت مخزن سوخت | ۵o × ۸۰ liter | ۱۴۰ liter |
.
شاسی
این میدل باس بین شهری ۵/۸ متری از اواسط سال ۱۳۸۷ یا اواخر سال ۲۰۰۹ وارد خط تولید شرکت (پیشرو دیزل آسیا شده است میدل حاضر با برد متوسط مناسب برای مسیرهای تا ۵۰۰ کیلومتر می باشد .
نوع سوخت دیزل (گازوئیل) قدرت جابجائی مسافر ۱+۱+۳۳
ساختار شاسی :
شاسی پروفیلی ، دارای ۲ تیرک طولی و نج تیرک عرضی با تقویتهای لچکی در گوشه ها
آماده سازی : پروفیلهای شاسی در دو مرحله عمل آوری ضد زنگ ا می گذرانند.
تجهیزات سوخت شاسی : مخزن سوخت : ظرفیت ۲۰۰ لیتر
لوله های انتقال : پلی یورتان
فیلتر آب گیر سوخت + پمپ دستی و سنسور هشدار وجود آب در سوخت
محورها:
محور جلو : محور جلو بیعی، مقطع I ظرفیت ۴ تن ساخت دونگ فنگ دانا
عقب : محور عقب تک دیفرانسیل ، کاهندگی تک مرحله ای – ظرفیت ۷ تن ساخت دونگ فنگ دانا
سیستم تعلیق : فنرهای چند گانه شمش جلو وعقب (۱۱/۹)
موتور : موتور کامنز isde 210-30 دیزل ، ساخت شرکت کامنز دونگ فنگ تحت لیسانس کامنیز انگلستان
مشخصات : ۶ سیلندر خطی ، ۴ زمانه نصب در عقب ، توربوشارژ، اینترکولینگ
استاندارد آلایندگی : یورو ۳ ، برخوردار از تکنولوژی ۴ سوپاپ در هر سیلندر
قدرت : ۲۱۰ اسب بخار، ۱۵۵ کیلو وات
ظرفیت : ۸/۶ لیتر
خنک کننده : آبی
حداکثر گشتاور : ۸۰۰ نیوتن / متر
ترمز موتور : سیستم کاهنده با خفه کن موتور
پاشش : انژکتوری ، مستقیم – ریل عمومی سوخت
کنترل : کنترل سوخت و کاهش آلایندگی توسط کنترل الکترونیکی موتور – ECU
گیربکس :
گیربکس دستی QJ805-ZF ساخت تحت لیسانس ZF آلمان
تعداد دنده ها :
۱+۵ تمام سنکرونیزه – تعویض دنده روغنی – به کمک باد
سیستم ترمز :
دو مدار باد کاملاً مجزا – تقویت ترمزها با بوستر
سیستم ترمز ضد قفل ABS
چرخهای جلو و عقب سیستم ترمز کاسه ای
سیستم هشدار تمام شدن لنت
تنظیم خودکار خلاصی لنتها
شاسی | CNG/ Diesel |
گیربکس | ZF مدل : QJ805 |
سیستم تعلیق | کمک فنر شمشی همراه با کمک فنر تلسکوپی هیدرولیکی |
سیستم فرمان | هیدرولیکی با قابلیت تنظیم غربالک فرمان |
سیستم ترمز | ترمز با عملکرد بادی مجهز به سیستم ABS – سیستم ریتاردر به صورت انتخابی می باشد |
تایر | لاستیک رادیال ۸.۲۵R20 |
باطری/ دینام | ۲× ۱۲۵ Ah batt/ 140 A alternator |
امکانات دیگر | سیستم خلاصی لنت اتوماتیک |
ظرفیت مخزن سوخت | ۲۰۰ لیتر |
اتاق
سیستم سرمایش :
کولرروی سقف اتوبوس با کمپرسور انتخابی Buck یا Bitzen آلمان
قدرت خنک کنندگی ۲۰۰۰۰ کیلو / کالری در ساعت
کانال هوا رسان لوکس ، دریچه های قابل کنترل هوا
دریچه
سیستم گرمایش :
پیش گرم : سیستم مشعل دیزل پیش گرم نصب در جعبه بغل – ارسال آب گرم تحت فشار
قدرت ۲۲۰۰۰ کیلو/ کالری در ساعت
گرم کردن موتور و بخاری ها
۵ یونیت بخاری ، ۴ یونیت برای اطاق + یک یونیت مه زدائی شیشه جلو
اتاق | ||
سیستم گرمایشی | بخاری با سیستم پیش گرمکن | |
سیستم سرمایشی | کولر سقفی با ظرفیت خنک کنندگی ۲۰۰۰۰ کیلو کالری
با کمپرسور Bitzer المان |
|
درب ها | دو عدد درب مسافر، به صورت تاشو با عملکرد پنوماتیک | |
تزئینات | تزئینات لوکس با استانداردهای اروپایی | |
امکانات دیگر |
سیستم صوتی- سیستم تصویری |
جزئیات
سیستم باد :
کمپرسور چرخ دنده ای ۲ سیلندر ، ساخت و ابکو المان
کنترل باد توسط گاورنور
سیستم خشک کن باد برای ایمنی ترمزها
۵ مخزن ذخیره باد
دیدگاهی ثبت نشده است