ناوگان حمل و نقل مسافری گمرک دوغارون تایباد نیازمند ساماندهی است

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از ایرنا:سرپرست فرمانداری تایباد گفت: باتوجه به حجم زیاد رفت و آمد خودروهای شخصی در گمرک دوغارون، ناوگان حمل و نقل مسافری در این منطقه نیازمند ساماندهی است.

محمدرضا رضایی در نشست شورای ترافیک شهرستان تایباد افزود: روزانه بیش از ۲۰۰ دستگاه خودرو شخصی مسافربری در جاده دوغارون به تایباد و مشهد رفت و آمد می کنند.

وی ادامه داد: بیشتر خودروهای سواری در این منطقه مجوزی برای جابه جایی مسافر از گمرک دوغارون به سمت مقصدی دیگر را ندارند که این موضوع مشکلاتی را برای مسافران ایجاد کرده است که صدور پروانه رسمی فعالیت مالکان این خودروها از سوی نهادهای متولی برخی از مشکلات این حوزه را به حداقل می رساند.

سرپرست فرمانداری تایباد گفت: ۲ شرکت سواری کرایه رسمی در شهر تایباد و مرز دوغارون با ۶۰ دستگاه خودرو سواری فعالیت می کنند که رفت و آمد بدون مجوز خودروهای شخصی مشکلاتی را برای آنها نیز ایجاد کرده است.

رضایی افزود: روزانه افزون بر سه هزار مسافر ایرانی، افغانستانی، راننده و سرمایه گذار در گمرک دوغارون رفت و آمد می کنند که فراهم شدن بستر لازم برای ساماندهی ناوگان حمل و نقل در این مرز رسمی، همت و تلاش همه دستگاههای متولی را می طلبد.

وی با اشاره به این که جاده تایباد به دوغارون از مهمترین جاده هایی است که رفت و آمد کامیونهای سبک و سنگین در آن برقرار است ادامه داد: براساس ثبت دستگاه تردد شمار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تایباد روزانه افزون بر سه هزار دستگاه کامیون در این جاده رفت و آمد می کنند و برخی از این ناوگان از همان محل توقف خودروهای مسافربری وارد مجموعه گمرک دوغارون می شوند که به همین دلیل تاکنون حوادث خطرناکی رخ داده است.

سرپرست فرمانداری تایباد گفت: تخلفات حوزه راهنمایی و رانندگی از دیگر مشکلات جاده تایباد به دوغارون است که مستقر شدن تیمهای گشت پلیس راه در این جاده موجب افزایش رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می شود.

مرز دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد قرار دارد و شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد با ۳۸ روستا در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

مطلب پیشنهادی

فراخوان استخدام: سازمان راهداری به دنبال ۱۰ هزار راننده

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز،سازمان راهداری و حمل و …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.