طراحی سامانه هوشمند حمل و نقل جاده‌ ای و سامانه هوشمند رگولاتوری درخواست حمل بار

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز: سامانه رگولاتوری درخواست حمل بار با حمایت ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته در یک شرکت دانش بنیان طراحی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی اکبر کرمی، بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت که از حدود ۷ سال پیش کار خود را آغاز کرده و در حوزه زیرساخت سامانه های حمل و نقل جاده ای کالا فعالیت دارد، در سه سطح محصول تولید می کند. یکی از این سطوح، سطح ملی و قراردادی است که با معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان راهداری برای توسعه سامانه رگولاتوری حمل و نقل جاده ای داریم.

کرمی افزود: سطح دوم فعالیت این مجموعه در حوزه پایانه های مجازی و راه اندازی سیستم های اعلان بار و نوبت دهی هوشمند در سراسر کشور است. سطح سوم فعالیت ما نیز سامانه های لجستیکی صنایع است؛ از زمانی که یک کالا توسط صنایعی مانند صنایع پتروشیمی، فولاد، معادن و صنایع غذایی به فروش می رسد تا زمانی که کالا تحویل داده می شود، فرایند لجستیک آن ها در سامانه رگولاتوری درخواست حمل بار انجام می شود.

وی در خصوص اهداف سامانه مدیریت لجستیک ویژه صنایع و صاحبان بار، اظهار کرد: ایجاد بستر ارگانیکی صنعت لجستیک، بالا بردن بهره وری ناوگان بار در کشور با هدف پایدارسازی حمل و نقل، تامین و توزیع به موقع ناوگان حمل بار با جدیدترین فناوری ها، توانمند کردن انفورماتیکی شرکت های حمل و نقل جهت کمک به اجرای تعهدات و تخصیص حداکثری ناوگان از جمله اهداف در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، توانمندسازی نرم افزاری صنایع برای مدیریت هوشمند، آنلاین و یکپارچه لجستیک داخل و بیرون از مجتمع و حذف کاغذ از فرآیند لجستیکی صنایع از اعلام بار به باربری ها تا صدور و تحویل اسناد حمل و تحویل بار از دیگر اهدافی است که به واسطه ایجاد این سامانه دنبال می شود.

وی خاطر نشان کرد: ایده ایجاد این سامانه توسط این مجموعه و در تعامل با وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری شکل گرفت. زمانی که این موضوع را با دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته در میان گذاشتیم، همزمان با دوره شیوع کرونا بود که مورد استقبال قرار گرفت و در نهایت در این رابطه تفاهم نامه ای بین معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان راهداری کشور منعقد شد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، کرمی در خصوص بزرگترین دستاورد این مجموعه نیز اظهار کرد: یکی از اهداف ما ایجاد یک زیرساخت هوشمند حمل و نقل جاده ای کالا در نظم دهی و جریان داده ای حمل و نقل و توسعه سامانه تنظیم مقرراتی و رگولیشن برای سازمان راهداری است که امیدواریم بتواند کمک مؤثری را در افزایش قدرت حاکمیت سازمان راهداری در اکوسیستم حمل و نقل و تنظیم مقررات و قوانین پایدار و هوشمندانه داشته باشد.

مطلب پیشنهادی

کلاه گشاد بازسازی ناوگان با تسهیلات تبصره ۱۸ بر سر مالکان اتوبوس و مینی بوس

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز، رانندگان و مالکان اتوبوس های …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.