شورلت کوپو 2022

شورولت COPO کامارو مدل ۲۰۲۲ با پیشرانه ۹٫۴ لیتری معرفی شد

شورولت COPO کامارو مدل ۲۰۲۲ با پیشرانه ۹٫۴ لیتری معرفی شد

نیم کلاچ:شورولت از مدل سفارشی COPO کامارو برای سال ۲۰۲۲ رونمایی کرد که با پیشرانه‌ی بزرگ و قدرتمند ۹٫۴ لیتری و تیراژ نامحدود برای مشتریان به بازار عرضه خواهد شد.

شورولت در سال ۲۰۱۲ مدل سفارشی COPO کامارو را به بازار عرضه کرد؛ اما امسال به دو دلیل شرایط فرق می‌کند. در ابتدا، پیشرانه‌‌ای قدرتمند با بلوک بزرگ برای اولین بار در این خودرو ارائه شده است. دوم اینکه هیچ محدودیتی در تولید وجود ندارد؛ بنابراین هر کسی که بخواهد، می‌تواند نسخه‌ی COPO را خریداری کند. به گزارش موتوروان، کارشناسان می‌گویند دلیل برداشتن محدودیت تولید احتمالا نزدیک شدن کامارو به پایان خط باشد.

رانندگان درگ همه چیز را درباره‌ی نسخه‌ی COPO می‌دانند؛ اما برای بقیه که نمی‌دانند، در اینجا خلاصه‌ای ارائه می‌شود. در سال ۱۹۶۹، چند نمایندگی شورولت از سیستم سفارش تولید دفتر مرکزی (COPO) این خودروساز برای سفارش ویژه کاماروهای دارای آپشن‌ و پیشرانه‌هایی استفاده کردند که معمولاً افراد نمی‌توانستند آن‌ها را تهیه کنند. ۶۹ خودرو در آن سال (و تنها در همان سال و به همان تعداد) ساخته شد؛ اما شورولت در سال ۲۰۱۲ نسخه‌ی COPO کامارو را به‌عنوان مدل مخصوص درگ (که قطعاً برای رانندگی در خیابان قانونی نیست) احیا کرد.

برای سال ۲۰۲۲، آپشن‌های پیشرانه شامل پیشرانه‌ی خورجینی هشت سیلندر ۹٫۴ لیتری شورولت است. این اولین باری خواهد بود که چنین بلوک سیلندر COPO بزرگی کامارو مدرن را تزئین می‌کند. دوست داریم به شما بگوییم این پیشرانه چقدر قدرت تولید می‌کند؛ اما مسئولان شورولت می‌‌گویند رقم دقیق هنوز توسط انجمن ملی Hot Rod (NHRA) تأیید نشده است. البته با مرور قدرت پیشرانه‌های موجود جنرال موتورز، درمی‌یابیم که پیشرانه‌ای با حجم ۹٫۴ لیتری در انواع مختلف، از ۶۲۱ تا نزدیک به ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند؛ بنابراین قدرت این پیشرانه احتمالاً جایی در همین محدوده قرار می‌گیرد.

بخوانید  اتوبوس خودران یوتونگ شیائومو برنده جایزه سال 2021 شد.

 

اگر این آمار به COPO منتقل شود، پیشرانه‌ی بزرگ کامارو بالاتر از پیشرانه ۵٫۷ لیتری خورجینی هشت سیلندر با قدرت ۵۸۰ اسب بخار قرار می‌گیرد. پیشرانه تنفس طبیعی خورجینی هشت سیلندر ۷ لیتری با قدرت ۴۷۰ اسب بخار نیز در دسترس است.

شورولت با احترام به مدل اولیه COPO کامارو در سال ۱۹۶۹، هر سال فقط ۶۹ نمونه می‌سازد؛ اما برای سال ۲۰۲۲ چنین کاری نخواهد کرد. اکنون خودروساز آمریکایی به تعداد سفارش‌های COPO آن را بدون محدودیت تولید می‌کند. از زمان عرضه‌ی نسخه‌ی مدرن در سال ۲۰۱۲، کمتر از ۷۰۰ دستگاه COPO کامارو ساخته شده است؛ اما با برداشته شدن محدودیت تولید، خودروها (تا زمان اتمام سفارش‌ها) به ترتیب اولویت مونتاژ می‌‌شوند. قیمت COPO کامارو ۲۰۲۲ با پیشرانه‌ی بزرگ و قدرتمند از ۱۰۵ هزار دلار شروع می‌شود.

بد نیست کمی عمیق‌‌تر به شیوه‌ی مدیریت تولید محصولات شورولت و به‌خصوص کامارو نگاه کنیم. فروش مدل تولیدی کامارو ناچیز است و از مدت‌ها قبل زمزمه‌های توقف تولید این خودروی عضلانی به گوش می‌رسد. همچنین تولید کامارو تقریباً در نسل فعلی به پایان می‌رسد؛ اما تولید مدل سال گذشته هنوز نامشخص باقی مانده است. پیش از این شنیده‌ایم که سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۶ مدل‌هایی از کامارو به بازار عرضه خواهند شد؛ اما با توجه به این‌‌که شورولت برای سال ۲۰۲۲ محدودیت قدرت و تولید COPO را برداشته است، مطمئناً این اقدام مانند آخرین نفس‌های قبل از پایان احساس می‌شود. آیا سال ۲۰۲۲ می‌تواند پایان COPO کامارو یا پایان تمام مدل‌های شورولت کامارو باشد؟

گمانه‌زنی‌های زیادی درباره‌ی سرنوشت شورولت کامارو شنیده می‌شود و برخی از کارشناسان، توقف تولید کامارو را اقدام بدی نمی‌دانند. به هر حال نسخه‌ی نهایی این خودرو در بهار سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد و پس از آن‌ باید خود را برای تولید احتمالی نسخه‌ی الکتریکی سدان کامارو قبل از سال ۲۰۳۰ آماده کنیم.

بخوانید  رونمائی سوبارو از خودروی تمام برقی

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.