نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز:در شرایطی که نفس ناوگان حمل و نقل مسافری بین شهری ( اتوبوس جاده ای ) به شماره افتاده است، حمل بار تنفس مصنوعی برای آن تلقی می شود که اگر آن را از ناوگان بگیرند مرگ آن حتمی است.
نایب رئیس کانون انجمن های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان مسافر کشور گفت: در شرایطی که نفس ناوگان حمل و نقل مسافری بین شهری ( اتوبوس جاده ای ) به شماره افتاده است، حمل بار تنفس مصنوعی برای آن تلقی می شود که اگر آن را از ناوگان بگیرند مرگ آن حتمی است.
به گزارش تین نیوز، مختار داوودی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: حمل بار با اتوبوس دخالتی در بخش کالا نیست، چون بارهای که با اتوبوس حمل می شود بارهای اظطراری و فوریتی است که باید سریع به دست صاحبان کالا برسد.
وی عنوان کرد: به جز تهران و چند کلان شهر، در دیگر شهرهای کشور حمل باری به اسم خرده بار انجام نمی شود و حتی مراکز انتقال خون محموله خون را با اتوبوس می فرستند، یاخودرویی که برای یک قطعه لنگ استبه طور اجباری با اتوبوس و به صورت اورژانسی حمل می شود و یکسری هم بارهای تکمیلی است که با وانت یا کامیون به صرفه نیست مثل چند رول کاغد دیواری یا چند متر کاشی.
مختار داودی تاکید کرد: یکی ازمشکلات پرسنل ناوگان اتوبوس بین شهری، مشخص نبودن ارزش و مسئولیت توشه همراه مسافر است.
رئیس انجمن صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان مسافر استان کرمانشاه گفت: بخشنامه سازمان راهداری در این مورد شفاف نیست، در این بخشنامه آمده است که برای هر مسافر توشه به وزن ۲۰کیلو رایگان است ولی مشخص نکرده به چه ارزشی ؟
به گفته این فعال صنفی، متاسفانه اغلب مشاهده می شود در زمان مفقود یا حادثه برخی مسافران مدعی این هستند که ارزش بارشان ۵۰۰ میلیون شامل کامپیوتر، طلا، گوشی و غیره بوده است.
داودی تاکید کرد: درصورتی که باید برای حمل رایگان مسئولیت و ارزش آن مشخص باشد و ازسقف دو میلیون تومان به بالا مسافر موظف شود یا بیمه کند یا در خود اظهاری بهای مسئولیت آن را پرداخت نماید.