خلف وعده تامین اجتماعی؛ یارانه بیمه رانندگان جدید الورد به کما رفت

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز:روند حذف یارانه بیمه رانندگان نیز بدین شکل بوده که آذر ماه سال ۱۳۹۶ در جلسه مسئولان سازمان تامین اجتماعی با اعضای تشکل های صنفی رانندگان عمومی جاده ای، این سازمان اعلام کرد از ابتدای سال ۱۳۹۷ قرار است بیمه رانندگان جدید الورود بدون سوبسید باشد که با مخالفت تشکل های صنفی این کار محقق نشد، ولی از خرداد ۱۳۹۷ یارانه به تدریج قطع شد.

انجمن صنفی کارگری رانندگان و دارندگان ناوگان مسافر برون شهری استان کرمانشاه در نامه ای به مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان از خلف وعده تامین اجتماعی این استان در مورد یارانه بیمه رانندگان جدید الورود، خبر داد.

به گزارش تین نیوز، مختار داوودی رئیس هیئت مدیره این انجمن، در نامه مذکور که تاریخ آن ۱۹ آذر ماه ۱۴۰۲ است، تاکید کرد: در طرح جایگزینی رانندگان بازنشسته و پاکسازی رانندگان صوری، سازمان تامین اجتماعی مکلف به برقراری بیمه رانندگان جدید الورودی بود که از سال ۱۳۹۷ سهم ۱۳.۵ درصدی آنها قطع شده بود و به صورت آزاد بیمه پرداخت می کردند و این رانندگان باید از یارانه دولتی برخوردار می شدند.

مختار داودی در ادامه عنوان کرد که متاسفانه سازمان تامین اجتماعی در اقدامی غیر معمول، به جای رانندگان جدید الورود، فهرستی از رانندگان فعال را که در سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۵ به این حرفه ورود کرده اند، به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام نموده و هیچ راننده جدید الورودی شامل یارانه بیمه نشده است.

وی در بخش دیگری از نامه مذکور خاطرنشان کرد: این انجمن به عنوان نماینده قانونی رانندگان و دارندگان ناوگان مسافر استان کرمانشاه و بر اساس ماده ۱۳۱ قانون کار در دفاع از حقوق این قشر تلاشگر، اعتراض شدید خود را اعلام نموده و استدعا دارد موضوع پیگیری شود.

داوودی ادامه داد: رانندگان در این شرایط سخت اقتصادی قادر به پرداخت مبلغ ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان حق بیمه ماهانه خود نیستند و مجبور به تغییر صندوق های بیمه خود شده اند.

یارانه بیمه تامین اجتماعی رانندگان ناوگان جاده ای، از سال ۱۳۹۷ قطع شده و رانندگان جدید الورود از این تاریخ دیگر، مشمول یارانه بیمه دولتی نیستند.

روند حذف یارانه بیمه رانندگان نیز بدین شکل بوده که آذر ماه سال ۱۳۹۶ در جلسه مسئولان سازمان تامین اجتماعی با اعضای تشکل های صنفی رانندگان عمومی جاده ای، این سازمان اعلام کرد از ابتدای سال ۱۳۹۷ قرار است بیمه رانندگان جدید الورود بدون سوبسید باشد که با مخالفت تشکل های صنفی این کار محقق نشد، ولی از خرداد ۱۳۹۷ یارانه به تدریج قطع شد.

مطلب پیشنهادی

فراخوان استخدام: سازمان راهداری به دنبال ۱۰ هزار راننده

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز،سازمان راهداری و حمل و …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.