وقتی که یک سدان، پیست را با خیابان ها اشتباه می گیرد

سامیار راشد:آستون مارتین هم مانند بنز و ب.ام.و و اکثر برندهای پرمیوم، زیرمجموعه ای به نام AMR دارد که وظیفه ساخت خودروهای های پرفورمنس این برند را دارد. پس از عرضه نسخه AMR سوپراسپرت لوکس DB11، حالا نوبت به تنها سدان این برند یعنی رپید می رسد تا زیر تیغ AMR قرار بگیرد.

آستون مارتین رپید AMR، با ۴۳ اسب بخار نیروی بیشتر در مقایسه با رپید S، فقط و فقط در تعداد ۲۱۰ دستگاه و آنهم با قیمت ۱۹۵ هزار یورو عرضه می شود. رپید AMR، سریعترین سدان چهار درب آستون مارتین در طول تاریخ است.

موتور ۱۲ سیلندر خورجینی ۶ لیتری این سدان از سوپراسپرت ونتج GT12 به عاریت گرفته شده است و با تغییراتی نظیر منیفولد بزرگتر، اصلاحات سیستم الکترونیکی موتور و چهار خروجی اگزوز اسپرت، حالا می تواند ۵۹۵ اسب بخار نیرو را تولید کند و گشتاور آن نیز به ۶۳۰ نیوتون متر افزایش یافته است. با این تفاسیر، شتاب صفر تا صد آن به ۴.۲ ثانیه کاهش و حداکثر سرعت آن به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است. رپید AMR ازرینگ های ۲۱ اینچی بهره می برد که به تایرهای میشلین پایلوت اسپرت مزین شده اند. در پشت این رینگ ها، دیسک های ترمز ۴۰۰ میلی متری فیبر کربنی با کالیپر شش پیستونه برای جلو و ۳۶۰ میلی متری با کالیپر چهار پیستونه برای عقب به چشم می خورد. سیستم تعلیق آن نیز به میزان ۱۰ میلی متر کاهش پیدا کرده تا پایداری و هندلینگ بهتری را ارائه دهد.

اما تغییرات رپید AMR فقط فنی نیستند بلکه از تغییرات ظاهری گسترده ای نیز بهره می برد. منحرف کننده هوا در جلو در کنار جلوپنجره ای با شبکه بندی ریز به رنگ مشکی مات و چراغهای دوار مه شکن، رکاب جانبی، دیفیوزر بزرگ عقب همراه با باله بزرگتر عقب، آیرودینامیک بهتری را به ارمغان می آورند. استفاده از فیبر کربن برای کیت بدنه، کاپوت، قاب آینه های جانی، دستگیره درب ها، دیفیوزر و درب صندوق بار، باعث شده تا علیرغم افزودن کیت بدنه، وزن آن در حد ۱۹۹۰ کیلوگرم باقی بماند که درست هم وزن رپید S است. علاوه بر این، نوارها و تزیینات سبز لیمویی، به جذابیت بدنه می افزاید.

همین تزیینات سبز لیمویی در کنار پوشش آلکانتارا و فیبر کربن، کابین این سدان را به کابین یک خودرو مسابقه ای مشابه کرده است. سیستم فرمان آن مشابه به ابرخودرو One-77 بوده و از سیستم صوتی یک هزار واتی B&O بهره می برد

مطلب پیشنهادی

آئودی A8 یا ب ام و سری

آئودی A8 یا ب ام و سری ۷؟

نیم کلاچ: آئودی وب‌سایت ثبت سفارش را برای سدان پرچم‌دار A8 باز کرده است. این …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.