معاون شهرداری تهران: هیچ پیمانکاری نباید از خودروی دیزلی فرسوده استفاده کند

نیم‌کلاچ: مهندس محسن پورسیدآقایی امروز با حضور در جلسه شورای شهر تهران به سوالات اعضای شورا که هفته پیش مطرح شده بود پاسخ داد.
به گزارش نیم‌کلاچ، وی از برگزاری مناقصه ۵۰ فیلتر دوده خبر داد و گفت: هر فیلتر دوده ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد که در حال حاضر در حال خرید ۲۵۰ فیلتر هستیم اما به موازات این طرح مصوب کردیم که از این پس شرکت‌های خصوصی اتوبوسرانی را خودشان فیلتر دوده روی اتوبوس‌ها نصب کنند و از سوی دیگر پرداخت شهرداری به آنها که بر اساس خرید خدمت است، افزایش می‌یابد. همچنین بخشنامه دیگری به زودی صادر خواهد شد که در حوزه معاونت خدمات شهری هیچ پیمانکاری نباید از خودروی دیزلی فرسوده استفاده کند و باید روی تمام خودروهای دیزلی فیلتر دوده نصب شود و شهردار تهران هم تاکید داشته است که عوارض پسماند از شرکت‌هایی که فیلتر دوده روی خودروهایشان نصب شده با نرخ بیشتری انجام گیرد.
وی با بیان اینکه اعمال قانون در خودروهای دیزلی نیازمند وفاق ملی است، گفت: برخورد با خودروهای دیزلی تبعات اجتماعی زیادی دارد و این در حالی است که سن فرسودگی کامیون‌ها ۲۰ سال اعلام شده اما پیشنهاد جدید ما این است که بر اساس قانون هوای پاک سن فرسودگی کامیون‌ها به ۱۵ سال برسد. چرا که ما در حال حاضر با کامیون‌هایی مواجه هستیم که بالای ۵۰ سال عمر دارند و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند مانع تردد این خودروها شود.

منبع: ایسنا

مطلب پیشنهادی

مراحل دریافت کارت هوشمند رانندگی از درگاه ملی مجوزها

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از تین نیوز:مراحل دریافت کارت هوشمند رانندگی …

دیدگاهی ثبت نشده است

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.