حمایت از خودروهای هیبرید ارتقاء کیفیت خودرو را به دنبال دارد

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید برلزوم حمایت از ورود و تولید خودروهای هیبرید در کشور، گفت: با کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبرید که در طرح ساماندهی بازار خودرو دیده شده میتوان به انتقال تکنولوژی این نوع خودروها به کشور امیدداشت.
به گزارش سایت خبری نیم‌کلاچ، علی بختیار با بیان اینکه موافق طرح ساماندهی بازار خودرو هستیم، اظهارداشت: با کلیات طرح ساماندهی بازار خودرو موافق هستم اما برخی از جزئیات طرح باید مورد بحث و بررسی قرارگیرد تا بتوان یک طرح جامع و کارشناسی ارائه و تصویب کرد.
وی افزود: در طرح ساماندهی بازار خودرو از مواردی که باید به آن توجه و حمایت ویژه شود استفاده از خودرو های هیبرید، برقی و تجدیدپذیر است چرا که از مزیت های به‌کارگیری این نوع خودروها می توان به کاهش آلودگی زیست محیطی، گازهای گلخانه ای و co2 اشاره داشت .
بختیار ادامه داد: باید در کنار حمایت از واردات خودروهای هیبریدی با کاهش تعرفه به ورود تکنولوژی این نوع خودرو ها به کشور اندیشید تا فقط در مسیر واردات قرارنگیریم.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: با حمایت از ورود خودروهای هیبرید می توان ۲۰ درصد از خودروهای بنزینی را از رده خارج و هیبرید را جایگزین آنها کرد.
بختیار با بیان اینکه یکی از راهکارهای حمایت از خودرو های هیبرید کاهش تعرفه واردات این نوع خودرو ها است، گفت: آینده صنعت خودرو و انرژی بهم گره خورده است،بدان معنا که انرژی در ۵۰ سال آینده گام به گام به سمت کاهش استفاده از انرژی های فسیلی حرکت خواهد کرد و انرژی های تجدیدپذیر جایگزین آن خواهد شد. در سوخت خودروها هم همین مسیر دنبال می شود که خودروها از حالت سوخت فسیلی به سمت سوخت پاک،برقی و هیبرید حرکت می کنند.
وی اظهارداشت: امروزه در برخی شهر های دنیا سوخت خودرو ها از برق خورشیدی تامین می شود و این مسیری است که باید در ایران نیز دنبال کنیم . چرا که در حال حاضر با وجود افتتاح پالایشگاه های جدید برای تولید بنزین نمی توان پاسخ گوی تقاضای بازار بود و بخشی از نیازکشور به این سوخت از طریق واردات تامین می شود .
عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: برای اینکه صنعت خودرو کشور بتواند همگام با تحولات جهانی حرکت و توسعه یابد. باید در سه مسیر گام بردارد گام اول کاهش استفاده از فراوردهای فسیلی است. گام دوم گذر از خودروهای هیبریدی و گام سوم حرکت به سمت تولید خودرو های برقی و تجدید پذیر است. با توجه به اینکه زیر ساخت ها برای خودرو های برقی هنوز در کشور فراهم نیست باید از ورود و تولید خودروهای هیبرید در کشور حمایت کرد.
وی ادامه داد: به طور یقین با کاهش تعرفه واردات خودرو های هیبرید که در طرح ساماندهی بازار خودرو دیده شده و انتقال تکنولوژی این نوع خودروها به کشور می توان صنعت خودرو کشور را در رسیدن به اهداف خود که همانا ارتقاء کیفیت و کاهش مصرف سوخت های فسیلی است، کمک کرد.

مطلب پیشنهادی

آئودی A8 یا ب ام و سری

آئودی A8 یا ب ام و سری ۷؟

نیم کلاچ: آئودی وب‌سایت ثبت سفارش را برای سدان پرچم‌دار A8 باز کرده است. این …

دیدگاهی ثبت نشده است

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.