مشخصات فنی
موتور
موتور کامینز ISDEL10-30 دیزل، ساخت شرکت کامینز دونگ فنگ تحت لیسانس کامینز انگلستان
مشخصات : ۶ سیلندر خطی، ۴ زمانه نصب در عقب، توربوشارژ، اینترکولینگ
استاندارد آلایندگی : یورو ۳، برخوردار از تکنولوژی ۴ سوپاپ در هر سیلندر
قدرت : ۲۱۰ اسب بخار، ۱۵۵ کیلووات
ظرفیت : ۸/۶ لیتر
خنک کننده : آبی
حداکثر گشتاور : ۸۰۰ نیوتن / متر
ترمز موتور : سیستم کاهنده با خفه کن موتور
پاشش : انژکتوری، مستقیم، ریل عمومی سوخت
کنترل : کنترل سوخت و کاهش آلایندگی توسط کنترل الکترونیکی موتور (ECU)
مخزن سوخت : ظرفیت ۲۰۰ لیتر
لوله های انتقال پلی اورتان
فیلتر آب گیر سوخت + پمپ دستی و سنسور هشدار وجود آب در سوخت
موتور | CNG Engine | Diesel Engine |
مدل | TBD226B DUETZ | ISDE 210 30 (Euro III) (Cummins) |
تعداد سیلندرها | ۶ inline | ۶ inline |
حداکثر قدرت | ۱۵۵ Kw/ 220 hp | ۱۵۵ Kw/ 210 hp |
حداکثر گشتاور | ۶۸۰ N.M @ 1500 RPM | ۸۰۰ N.M @ 1400 RPM |
حجم کل سیلندر | ۶.۷ liter | ۶.۷ liter |
دارای توربو شارژر/ اینتر کولر و انژکتوری/ با پاشش سوخت مستقیم در سیلندر | – | Turbo charger. inter cooler. direct injection system |
ظرفیت مخزن سوخت | ۵o × ۸۰ liter | ۱۴۰ liter |
اتاق
کولر روی سقف اتوبوس با کمپرسور انتخابی Bitzer یا Buck آلمان
قدرت خنک کنندگی ۲۰۰۰۰ کیلوکالری در ساعت
کانال هوا رسان لوکس، دریچه های قابل کنترل هواسیستم گرمایشی :
پیش گرم : سیستم مشعل دیزل پیش گرم نصب در جعبه بغل، ارسال آب گرم تحت فشار
قدرت ۲۲۰۰۰ کیلوکالری در ساعت
گرم کردن موتور و بخاری ها
۵ یونیت بخاری: ۴ یونیت برای اطاق ها + یک یونیت مه زدایی شیشه جلو
ورق ها : ورق های اطاق در ۲ مرحله ضد زنگ شده اند .
ابعاد اطاق : طول ۸۵۴۰ میلی متر، عرض ۲۴۲۰ میلی متر، ارتفاع ۳۲۹۰ میلی متر، ارتفاع داخل ۱۹۵۰ میلی متر
صندلی ها : صندلی های لوکس با حرکت جانبی و کمربند ایمنی و صندلی بادی راننده
تزئینات : کف پوش نسوز ضد لغزش، دیواره های ABS، سقف و مانال کولر لوکس، مانیتور رنگی
امکانات داخلی : یخچال، آب سرد کن و پارتیشن
داشبورد : داشبورد لوکس با امکانات، نشان دهنده ها، تاخوگراف، صوتی و تصویری و کلیدهای کنترل
درب ها : درب پنوماتیکی، تاشو به بیرون، در قسمت جلو
درب اضطراری : درب لولائی دستی، دارای لولای محدود کننده، در قسمت عقب چپتزئینات بیرون :
چراغ ها : چراغ های لوکس جلو، مجموعه چراغ های عقب، چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ های جانبی و راهنما
آیینه ها : دو آیینه قابل تنظیم گوش خرگوشی با چراغ بیرون + دو آیینه نمای داخل
شیشه ها : شیشه های ایمنی دودی پنجره های جانبی + شیشه ایمنی جلو وعقب
اتاق | ||
سیستم گرمایشی | بخاری با سیستم پیش گرمکن | |
سیستم سرمایشی | کولر سقفی با ظرفیت خنک کنندگی ۲۰۰۰۰ کیلو کالری
با کمپرسور Bitzer المان |
|
درب ها | دو عدد درب مسافر، به صورت تاشو با عملکرد پنوماتیک | |
تزئینات | تزئینات لوکس با استانداردهای اروپایی | |
امکانات دیگر |
سیستم صوتی- سیستم تصویری |
شاسی
این میدل باس از اواخر سال ۱۳۸۷ یا اواخر سال ۲۰۰۹ وارد خط تولید شرکت پیشرو دیزل آسیا شده است . میدل حاضر با برد مناسب برای مسیرهای تا ۵۰۰ کیلومتر می باشد .
نوع سوخت : دیزل (گازوئیل)
قدرت جا به جایی مسافر :۱+۱+۳۳
ساختار شاسی :
شاسی پروفیلی، دارای ۲ تیرک طولی و پنج تیرک عرضی با تقویت های لچگی در گوشه ها
آماده سازی : پروفیل های شاسی در دو مرحله عمل آوری ضد زنگ را می گذرانند .
محورها :
محور جلو : محور جلو بیمی، مقطع i ظرفیت ۴ تن، ساخت دونگ فنگ دانا
محور عقب : محور عقب تک دیفرانسیل، کاهندگی تک مرحله ای، ظرفیت ۷ تن، ساخت دونگ فنگ دانا
سیستم تعلیق :
فنرهای چندگانه شمشی جلو و عقب (۱۱/۹)
گیربکس :
گیربکس دستی QJ805-ZF ساخت تحت لیسانس ZF آلمان
تعداد دنده ها : ۱+۵
تمام سنکرونیزه، تعویض دنده روغنی، به کمک باد
سیستم ترمز :
دو مدار باد کاملاً مجزا، تقویت ترمزها با بوستر
سیستم ترمز ضد قفل ABS
چرخ های جلو و عقب سیستم ترمز کاسه ای
سیستم هشدار تمام شدن لنت
تنظیم خودکار خلاصی لنت ها
سیستم الکترونیک :
باطری ها : ۶QA-120*2 A/H
دینام : یک دینام ۱۱۰ آمپر
ترمینال تقسیم برق کنار درب ورودی
شاسی | CNG/ Diesel |
گیربکس | ZF مدل : QJ805 |
سیستم تعلیق | کمک فنر شمشی همراه با کمک فنر تلسکوپی هیدرولیکی |
سیستم فرمان | هیدرولیکی با قابلیت تنظیم غربالک فرمان |
سیستم ترمز | ترمز با عملکرد بادی مجهز به سیستم ABS – سیستم ریتاردر به صورت انتخابی می باشد |
تایر | لاستیک رادیال ۸.۲۵R20 |
باطری/ دینام | ۲× ۱۲۵ Ah batt/ 140 A alternator |
امکانات دیگر | سیستم خلاصی لنت اتوماتیک |
ظرفیت مخزن سوخت | ۲۰۰ لیتر |
سیستم باد :
کمپرسور چرخ دنده ای ۲ سیلندر ، ساخت WABCO آلمان
کنترل باد توسط گاورنور
سیستم خشک کن باد برای ایمنی ترمزها
پنج مخزن ذخیره باد
دیدگاهی ثبت نشده است