مشخصات فنی
موتور
موتور کامینز ISDEL10-30 دیزل، ساخت شرکت کامینز دونگ فنگ تحت لیسانس کامینز انگلستان
مشخصات : ۶ سیلندر خطی، ۴ زمانه نصب در عقب، توربوشارژ، اینترکولینگ
استاندارد آلایندگی : یورو ۳، برخوردار از تکنولوژی ۴ سوپاپ در هر سیلندر
قدرت : ۲۱۰ اسب بخار، ۱۵۵ کیلووات
ظرفیت : ۸/۶ لیتر
خنک کننده : آبی
حداکثر گشتاور : ۸۰۰ نیوتن / متر
ترمز موتور : سیستم کاهنده با خفه کن موتور
پاشش : انژکتوری، مستقیم، ریل عمومی سوخت
کنترل : کنترل سوخت و کاهش آلایندگی توسط کنترل الکترونیکی موتور (ECU)
مخزن سوخت : ظرفیت ۲۰۰ لیتر
لوله های انتقال پلی اورتان
فیلتر آب گیر سوخت + پمپ دستی و سنسور هشدار وجود آب در سوخت
موتور | CNG Engine | Diesel Engine |
مدل | TBD226B DUETZ | ISDE 210 30 (Euro III) (Cummins) |
تعداد سیلندرها | ۶ inline | ۶ inline |
حداکثر قدرت | ۱۵۵ Kw/ 220 hp | ۱۵۵ Kw/ 210 hp |
حداکثر گشتاور | ۶۸۰ N.M @ 1500 RPM | ۸۰۰ N.M @ 1400 RPM |
حجم کل سیلندر | ۶.۷ liter | ۶.۷ liter |
دارای توربو شارژر/ اینتر کولر و انژکتوری/ با پاشش سوخت مستقیم در سیلندر | – | Turbo charger. inter cooler. direct injection system |
ظرفیت مخزن سوخت | ۵o × ۸۰ liter | ۱۴۰ liter |
اتاق
کولر روی سقف اتوبوس با کمپرسور انتخابی Bitzer یا Buck آلمان
قدرت خنک کنندگی ۲۰۰۰۰ کیلوکالری در ساعت
کانال هوا رسان لوکس، دریچه های قابل کنترل هواسیستم گرمایشی :
پیش گرم : سیستم مشعل دیزل پیش گرم نصب در جعبه بغل، ارسال آب گرم تحت فشار
قدرت ۲۲۰۰۰ کیلوکالری در ساعت
گرم کردن موتور و بخاری ها
۵ یونیت بخاری: ۴ یونیت برای اطاق ها + یک یونیت مه زدایی شیشه جلو
ورق ها : ورق های اطاق در ۲ مرحله ضد زنگ شده اند .
ابعاد اطاق : طول ۸۵۴۰ میلی متر، عرض ۲۴۲۰ میلی متر، ارتفاع ۳۲۹۰ میلی متر، ارتفاع داخل ۱۹۵۰ میلی متر
صندلی ها : صندلی های لوکس با حرکت جانبی و کمربند ایمنی و صندلی بادی راننده
تزئینات : کف پوش نسوز ضد لغزش، دیواره های ABS، سقف و مانال کولر لوکس، مانیتور رنگی
امکانات داخلی : یخچال، آب سرد کن و پارتیشن
داشبورد : داشبورد لوکس با امکانات، نشان دهنده ها، تاخوگراف، صوتی و تصویری و کلیدهای کنترل
درب ها : درب پنوماتیکی، تاشو به بیرون، در قسمت جلو
درب اضطراری : درب لولائی دستی، دارای لولای محدود کننده، در قسمت عقب چپتزئینات بیرون :
چراغ ها : چراغ های لوکس جلو، مجموعه چراغ های عقب، چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ های جانبی و راهنما
آیینه ها : دو آیینه قابل تنظیم گوش خرگوشی با چراغ بیرون + دو آیینه نمای داخل
شیشه ها : شیشه های ایمنی دودی پنجره های جانبی + شیشه ایمنی جلو وعقب
اتاق | ||
سیستم گرمایشی | بخاری با سیستم پیش گرمکن | |
سیستم سرمایشی | کولر سقفی با ظرفیت خنک کنندگی ۲۰۰۰۰ کیلو کالری
با کمپرسور Bitzer المان |
|
درب ها | دو عدد درب مسافر، به صورت تاشو با عملکرد پنوماتیک | |
تزئینات | تزئینات لوکس با استانداردهای اروپایی | |
امکانات دیگر |
سیستم صوتی- سیستم تصویری |
شاسی
این میدل باس از اواخر سال ۱۳۸۷ یا اواخر سال ۲۰۰۹ وارد خط تولید شرکت پیشرو دیزل آسیا شده است . میدل حاضر با برد مناسب برای مسیرهای تا ۵۰۰ کیلومتر می باشد .
نوع سوخت : دیزل (گازوئیل)
قدرت جا به جایی مسافر :۱+۱+۳۳
ساختار شاسی :
شاسی پروفیلی، دارای ۲ تیرک طولی و پنج تیرک عرضی با تقویت های لچگی در گوشه ها
آماده سازی : پروفیل های شاسی در دو مرحله عمل آوری ضد زنگ را می گذرانند .
محورها :
محور جلو : محور جلو بیمی، مقطع i ظرفیت ۴ تن، ساخت دونگ فنگ دانا
محور عقب : محور عقب تک دیفرانسیل، کاهندگی تک مرحله ای، ظرفیت ۷ تن، ساخت دونگ فنگ دانا
سیستم تعلیق :
فنرهای چندگانه شمشی جلو و عقب (۱۱/۹)
گیربکس :
گیربکس دستی QJ805-ZF ساخت تحت لیسانس ZF آلمان
تعداد دنده ها : ۱+۵
تمام سنکرونیزه، تعویض دنده روغنی، به کمک باد
سیستم ترمز :
دو مدار باد کاملاً مجزا، تقویت ترمزها با بوستر
سیستم ترمز ضد قفل ABS
چرخ های جلو و عقب سیستم ترمز کاسه ای
سیستم هشدار تمام شدن لنت
تنظیم خودکار خلاصی لنت ها
سیستم الکترونیک :
باطری ها : ۶QA-120*2 A/H
دینام : یک دینام ۱۱۰ آمپر
ترمینال تقسیم برق کنار درب ورودی
شاسی | CNG/ Diesel |
گیربکس | ZF مدل : QJ805 |
سیستم تعلیق | کمک فنر شمشی همراه با کمک فنر تلسکوپی هیدرولیکی |
سیستم فرمان | هیدرولیکی با قابلیت تنظیم غربالک فرمان |
سیستم ترمز | ترمز با عملکرد بادی مجهز به سیستم ABS – سیستم ریتاردر به صورت انتخابی می باشد |
تایر | لاستیک رادیال ۸.۲۵R20 |
باطری/ دینام | ۲× ۱۲۵ Ah batt/ 140 A alternator |
امکانات دیگر | سیستم خلاصی لنت اتوماتیک |
ظرفیت مخزن سوخت | ۲۰۰ لیتر |
سیستم باد :
کمپرسور چرخ دنده ای ۲ سیلندر ، ساخت WABCO آلمان
کنترل باد توسط گاورنور
سیستم خشک کن باد برای ایمنی ترمزها
پنج مخزن ذخیره باد
ماشین خشک هست میکوبه باید سیستم فنرها جاشو به کیسه باد بده ،واینکه خدمات پس از فروش بسیار ضعیف و همینطور لوازم بی کیفیت ،خلاصه لبو بفروشید بهتر ازین ماشینهای بیکیفیت هست که سنبل میکنید