تیتر خبرها

ناترازی در واردات و اسقاط کامیون و ناراضایتی راننده ها

پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از باکامیون، رئیس سازمان راهداری کشور از ناترازی در واردات و اسقاط کامیون در ناوگان حمل و نقل خبر داد و اعلام کرد که با وجود واردات قابل توجه کامیون‌ها، اسقاط کامیون‌های فرسوده به درستی انجام نمی‌شود. این موضوع باعث افزایش تعداد کامیون‌ها و در نتیجه افزایش خواب کامیون‌ها در بنادر شده است که در پی آن نارضایتی رانندگان افزایش یافته است.

ناترازی در واردات و اسقاط کامیون و ناراضایتی راننده ها

رضا اکبری، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در گفت‌وگویی در خصوص وضعیت نوسازی کامیون‌ها اظهار داشت: «در حال حاضر تعداد کامیون‌ها در کشور به حد زیادی افزایش یافته است. در چند سال گذشته بیش از ۳۰ هزار کشنده وارد کشور شده است، اما تعداد کامیون‌های اسقاط شده کمتر از این مقدار بوده است.»

وی افزود: «بر اساس قوانین موجود، به ازای واردات هر کشنده جدید، کشنده فرسوده‌ای اسقاط نمی‌شود. این مسئله منجر به افزایش تعداد کامیون‌ها در کشور و در نتیجه افزایش مشکلات در حمل و نقل، به ویژه در بنادر شده است.»

اکبری تأکید کرد: «در حال حاضر، با افزایش خرید کامیون‌ها، مشکلاتی از جمله خواب کامیون‌ها در بنادر و نارضایتی رانندگان ایجاد شده است. به نظر می‌رسد که هر کامیونی که وارد می‌شود باید معادل آن کامیون‌های فرسوده اسقاط شود. تا هم سن ناوگان کاهش یابد و هم بهره‌وری افزایش یابد.»

رئیس سازمان راهداری با اشاره به قوانین موجود در خصوص نوسازی ناوگان، بیان کرد: «قوانینی که در سال‌های گذشته برای نوسازی ناوگان کامیون‌ها تصویب شده‌اند، شرط اسقاط را الزامی نکرده‌اند که این مسئله باید اصلاح شود. به دنبال اصلاح این قانون هستیم تا تعادل در تعداد کامیون‌های وارداتی و اسقاط شده برقرار شود.»

بخوانید  با مصوبه هیئت وزیران؛ واردات بنزین سوپر آزاد شد

او همچنین افزود: «وزارت راه و شهرسازی به شدت پیگیر این است که برای هر کامیون جدیدی که به ناوگان وارد می‌شود، کامیون فرسوده‌ای اسقاط شود تا نوسازی واقعی و مؤثر انجام پذیرد.»

در آخر

رانندگان که اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران این صنعت هستند. اکنون با شرایطی مواجه‌اند که نه از تسهیلات مناسب برای نوسازی بهره‌مند می‌شوند. و نه از بازار حمل‌ونقل عادلانه‌ای برخوردارند. چنانچه قوانین به نحوی اصلاح نشوند که به ازای ورود هر کامیون جدید، یک کامیون فرسوده از رده خارج شود. ناترازی در واردات و اسقاط کامیون می‌تواند در بلندمدت مشکلات جدی‌تری برای حمل‌ونقل کشور ایجاد کند.

مطلب پیشنهادی

بیمه شخص ثالث

حق بیمه شخص ثالث تعیین شد

سقف حق بیمه شخص ثالث و نحوه تخفیف، افزایش یا تقسیط آن و نرخ حق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *