تیتر خبرها

معرفی ولوو اف اچ۶۶۰،قوی ترین کامیون تک دیفرانسیل ایران

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از باکامیون:در این مقاله قصد داریم کامیون ولوو اف اچ۶۶۰ قوی ترین کامیون از نوع تک دیفرانسیل موجود در کشور که یکی از خاص ترین کامیون های موجود در ایران نیز بحساب می آید را مورد بررسی و معرفی قرار بدهیم.

ولوو اف اچ۶۶۰
کامیون ولوو اف اچ۶۶۰ وارداتی یکی از خاص ترین کامیون های وارداتی به کشور است که در سال ۱۳۸۵ در کنار تعداد معدودی ولوو اف اچ نسل دوم به کشور وارد شده است.
در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵ کامیون های ولوو اف اچ نسل دوم تک دیفرانسیل در کشور مونتاژ و تعداد بسیار معدودی نیز وارد شده اند که قوی ترین و خاص ترین امان این کامیون ولوو اف اچ۶۰۰ که مشاهده میفرمایید است.
در آن سال ها ولوو اف اچ ۶۱۰ تعداد معدودی در ایران توسط سایپا دیزل به صورت جفت دیفرانسیل تولید شد اما سایپا دیزل در نسخه تک دیفرانسیل ولوو اف اچ نسل دوم هیچ گاه کامیون با موتور بالای ۴۶۰ اسب بخار را تولید نکرد.
گفته می‌شود تعداد ۸ دستگاه ولوو اف اچ ۶۶۰ نسل دوم در آن زمان به کشور وارد شده است که طبق مشاهدات ما در رنگ های نارنجی،زرشکی ،سفید،زرو و مشکی بوده اند.
خاص و وجه تمایز این کامیون با دیگر ولوو اف اچ های نسل دوم در مشخصات فنی و امکانات این کامیون است.

مشخصات فنی اف اچ۶۶۰
در این قسمت مشخصات فنی ویژه این کامیون رو مرود بررسی قرار می‌دهیم.

کابین ولوو اف اچ۶۶۰
کابین این کامیون از نوع کابین نسل دوم بوده که سایز ایکس ال است.
سایز ایکس ال کابین کامیون های ولوو بزرگ ترین سایز را در میان انواع سایز کابین ولوو دارد.
طراحی این کابین طراحی سال ۲۰۰۳ و کامیون های نسل دوم ولوو است.
این کابین برخلاف ولوو های داخلی دارای امکانات بروزی مانند سیستم صوتی ویژه ،گرم کن آینه،آپشن هایی مانند کلید تنظیم ارتفاع محور عقب روی داشبورد و حتی ماکروفر را داراست.

موتور اف اچ۶۶۰
موتور این کامیون یک موتور شش سیلندر با حجم شانزده لیتری است که بالاترین ظرفیت بین موتور های دیزلی مورد استفاده در کامیون هاست.
این موتور ۱۶ لیتری توان تولید ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۵۰ نیوتون متر گشتاور را دارد.
این موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو چهار است و مجهز به ریتاردر چهار حالته است.

گیربکس اف اچ۶۶۰
گیربکس این کامیون از نوع دوازده سرعته اتوماتیک است که مشابه با گیربکس کامیون های ولوو اتومات سری قدیم است با این تفاوت که این گیربکس اینتاردر دار است و توان ورودی از موتور بیشتری را می‌تواند تحمل کند.

دیفرانسیل اف اچ۶۶۰
نکته مهم که این کامیون را بسیار خاص تر نشان می‌کند دیفرانسیل مختص کار های سنگین ولوو است که در این کامیون استفاده شده است.
این نوع دیفرانسیل که در ایران معروف به دیفرانسیل توپی طلا شده است معمولا برای کامیون های جفت دیفرانسیل استفاده میشود تا در حمل و نقل سنگین و سخت فعالیت کنند اما استفاده آن در کامیون های تک دیفرانسیل زمانی است که کامیون قدرت موتور بسیار بالایی دارد و قرار است در معابر شهری بار های سنگین را حمل کند.


تعلیق کامیون و اوزان
تعلیق اتاق و دیفرانسیل عقب سوار بر بالن و تعلیق اکسل جلو سوار بر فنر است.
مجموع وزن ناخالص کامیون ۴۴ تن است.

مطلب پیشنهادی

اعلام شرایط ویژه برای خرید کامیون از گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

نیم کلاچ: پایگاه خبری نیم کلاچ به نقل از روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی …

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به مطلب فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.