شرکتهای خودروساز کشور، در حالی از قیمتگذاری دستوری گله دارند و این مسئله را عامل اصلی خلق زیان خود میدانند که روند افزایش قیمت محصولاتشان از زمانی که سودآور بودند؛ رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده است.
نیم کلاچ به گزارش از پایگاه خبری جوان خودرو؛
گزارش عملکرد ماهانه خودروسازان از سال ۹۵ نشان میدهد که قیمت کارخانهای محصولات سه خودروساز کشور، به طور متوسط ۲۶ میلیون تومان بوده است. ایرانخودرو در پنج ماهه طی شده از سال جاری محصولات خودش رو به طور متوسط با قیمت ۴۲۸ میلیون تومانی از درب کارخانه خارج کرده و سایپا و پارسخودرو هم محصولاتشان را حدودا با قیمت ۲۹۰ میلیون تومانی به فروش رساندهاند. علاوه بر آن، طرح فروش شهریور ماه امسال ایرانخودرو در این ارزیابی قرار ندارد؛ در حالی که در این طرح متوسط قیمتی محصولات این شرکت تا بیش از ۵۴۹ میلیون تومان رسیده است.
شاخص قیمت تولید کننده، در بر دارنده قیمت بهای تمام شده محصولات و خدمات صنعت خودرو و ساخت قطعات است که حجم محصولات وسیعتری را نسبت به اتومبیلهای این سه خودروساز شامل میشود. در نهایت هم باید به این نکته توجه کرد که در همین بازه زمانی سال ۹۶ تا تیر ماه امسال، افزایش قیمت محصولات ایرانخودرو با رشد نرخ دلار در بازار آزاد فاصله بسیار اندکی داشته که با بررسی عملکرد شهریورماه احتمال پیشی گرفتنش از نرخ دلار بازار آزاد هم وجود دارد.
دیدگاهی ثبت نشده است