آیین‌نامه جدید واردات خودرو تدوین می شود

روز دوشنبه در شرایطی مصوبات خودرویی کمیسیون تلفیق بنا به برخی اشکالات وارد‌شده از سوی نمایندگان و رئیس مجلس به این کمیسیون عودت داده شد که نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق از رفع برخی اشکالات خبر داد.

نیم کلاچ به گزارش از دنیای اقتصاد:

بر این اساس در مصوبه اولیه کمیسیون تلفیق تاکید شده بود که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است حداقل سه‌میلیارد و سیصد‌میلیون  یورو از محل قانون برنامه هفتم پیشرفت یا سایر منابع مورد تایید برای واردات خودروی سواری نو اختصاص دهد.

در ادامه نیز تاکید شده بود که متقاضیان واردات با رعایت قانون ساماندهی صنعت خودرو می‌توانند نسبت به ثبت درخواست واردات خودرو از محل منابع این بند اقدام کنند. نمایندگان و رئیس مجلس عنوان کردند در این بند، قیدی برای واردات خودروی کارکرده در نظر گرفته نشده است.

حالا محسن زنگنه، نایب‌رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1404، عنوان کرده که این مصوبه در کمیسیون بدین شکل تغییر یافته است: «بانک مرکزی مکلف شد حداقل 3‌میلیارد و 300‌میلیون یورو برای واردات خودرو اختصاص دهد که با اصلاحات کمیسیون تلفیق این واردات شامل خودروهای نو و کارکرده هم می‌شود». بدین ترتیب کمیسیون تلفیق، قید واردات خودروهای کارکرده را به مصوبه پیشین خود اضافه کرده است؛ اما در بخش دیگری از مصوبه اولیه کمیسیون تلفیق عنوان شده که «دولت مکلف است نسبت به برگزاری مزایده عمومی برای صدور مجوز واردات خودرو از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت یا از طریق بهابازار اقدام و منابع حاصل از مزایده مجوز واردات را به ردیف درآمدی …. واریز کند.»  این بند نیز در کمیسیون تلفیق حذف شده است؛ در این زمینه، زنگنه عنوان کرده که موضوع مزایده مجوز واردات حذف شده و دولت مکلف است آیین‌نامه‌ واردات را بر اساس یک روش رقابتی تنظیم کند. با توجه به اظهارات وی، باید در انتظار آیین‌نامه دیگری در راستای واردات خودرو به کشور باشیم.

بخوانید  فروش نقدی 7 کامیون فورس، امپاور و بایک بهمن دیزل از ابتدای آذرماه

مطلب پیشنهادی

تحویل کرولا وارداتی به زودی توسط انرژی موتور آسیا

شرکت انرژی موتور آسیا که در دوره جدید واردات خودروهای برند تویوتا را به کشور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *